Lekkie trzęsienie buda na jałowym

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Lekkie trzęsienie buda na jałowym

Postprzez tool17 » 16 sie 2013, o 10:35

Witam!
W moim tdi 90 km (ahu) na postoju czuć wibracje. Oprócz tego z zewnątrz czuć intensywniej spaliny (kopcenia nie ma-nie wiem jak przy ruszaniu). W samym silniku nie ma żadnych wibracji, jedynie czasami słychać metaliczny głuchy stukot z okolic turbiny/zaworu egr (nie wiem czy to ma związek). Po odłączeniu węzyka od egr stukot nie ustaje. Natomiast same wibracje ustają po ruszaniu. Co może być tego przyczyną? Osiągi nie pogorszyły się - spadku mocy nie ma. Silnik jest po kapitalnym remoncie, a objawy te pojawiło się dosyć niedawno.

Z góry dzięki za odp
tool17
Czytacz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 27 cze 2012, o 16:01
Lokalizacja: Trójmiasto

Lekkie trzęsienie buda na jałowym

 

Postprzez palio » 16 sie 2013, o 12:44

Było, było, było :wstyd: . Nie chce się nawet użyć szukajki.

Do sprawdzenia ewentualnie do czyszczenia nastawnik pompy wtryskowej.

Nagraj filmik tego stukoty, bo ciężko tak zdiagnozować auto. Podłączałeś auto pod vaga? Są jakieś błędy?
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez tool17 » 16 sie 2013, o 13:04

a nastawnik by czasem nie objawiał się nierówna praca silnika albo szarpaniem podczas jazdy? On buczy tylko na postoju, jak nim ruszam to wszystko ustaje. Auto pójdzie do mechanika w pn. Bo byłem u jednego i stwierdził że to wtryskiwacz stuka od złego paliwa. ale dolałem uszlachetniacz i dalej jest to samo. Teraz nie mam jak tego nagrać, ale brzmi to identycznie z tym (na filmiku jest afn, ale stukanie takie same):

http://www.youtube.com/watch?v=WiH-U_IeRIA
tool17
Czytacz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 27 cze 2012, o 16:01
Lokalizacja: Trójmiasto

Postprzez palio » 16 sie 2013, o 13:36

Brudny nastawnik objawia się tym, że trzęsie budą na wolnych obrotach nie wpływa na pracę silnika.
Szarpanie podczas jazdy to w większości przypadkach uszkodzony wtrysk sterujący lub jego okablowanie.

Jeżeli wtryskiwacz stuka to możliwe, że uszczelka wtrysku (miedziana) nie spełnia swojej roli.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez tool17 » 16 sie 2013, o 14:10

uszczelki wymienione były wszystkie miesiąc temu
tool17
Czytacz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 27 cze 2012, o 16:01
Lokalizacja: Trójmiasto

Postprzez palio » 16 sie 2013, o 14:13

Możliwe, że źle dokręcone. Nie kiedy nowe uszczelki są na nic i trzeba je jeszcze raz wymienić.
Miałem u siebie taki przypadek, że nowa uszczelka pod wtrysk a była zła. Tylko wymiana pomogła.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez tool17 » 16 sie 2013, o 15:51

jak kiedyś miałem nieszczelną to było słychać tylko cykanie a nie metalowe stukanie. Chyba że mówimy o innej uszczelce. Ale generalnie sądzisz, że to stukanie i te drżenie budy na jałowym to są osobne usterki?
tool17
Czytacz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 27 cze 2012, o 16:01
Lokalizacja: Trójmiasto

Postprzez palio » 16 sie 2013, o 17:31

Drżenie budy i stukanie to 2 różne usterki.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez tool17 » 17 sie 2013, o 15:56

Już usterki zdiagnozowane. Stukanie jest spowodowane zmianą dawki paliwa - raz słychać, raz nie. To jest normalne. A drżenie budy to prawdopodobnie poduszka silnika
tool17
Czytacz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 27 cze 2012, o 16:01
Lokalizacja: Trójmiasto


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości