1. Bo w td istnieją takie mody jak Gov-mod i timing mod , gdzie silnik TD z samej swojej konstrukcji kręci się do 7000 obr. ( tyle to benzyna robi ) tdi już przy 4500 puchnie ,
chodzi o to że pompa z TD jest przystosowana na ciśnienie ok. 155/165 bar ale już na 10 mm tłoczku dałaby radę mtdi pociągnąć , z tym że by bo nie dało takich efektów bo właśnie w tdi są za duże ciś. otwarcia wtrysków od 190 do nawet 230 bar , na mechanicznej pompie gorzej jest nabrać takiej dynamiki i mocy w mtdi , inna sprawa się ma elektronicznej , z tym że tdi ma taki + że generuje baardzo dużo NM przez co często będziesz szukał coraz mocniejszych sprzęgieł ,
2. Tak wg. mnie lepszym rozwiązaniem jest AAZ ale przebudowanym , czyli tak jak ja zrobiłem , czyli (cały dół prócz tłoków dajesz tdi ) tłoki zostają z AAZ , lub jak chcesz poszaleć to daj z forda escorta 1.8 TD nadwymiarowe ,wtedy w masz 2.0 TD teoretycznie ( jeszcze badam sprawę jak to wszystko pasuje )
silnik TD generuje tyle samo NM co KM czyli na sprzęgłach oszczędzisz , ale będzieszmusiał i tak dać osprzęt z tdi , w MTDI zapomnij że osiągniesz chociażby 160 KM , a w TD przy umiejętnym modzeniu nawet 190/210 KM z tym że to już jest hardcoore
Ja już przestałem bawić się z AAZ , ze względu na to że mam mocniejszego TD w garażu który czeka na złożenie