Mark837 napisał(a):Nie zawsze bo włacza sie od 2.5 tys obrotow . i sie odrazu nie wy . dlatego trzeba odczekac w pewnych modelach tdi aby nie dostała "szlak".
Chlopie poczytaj troszke o turbo to sie dowiesz ze turbina pracuje nieustannie tylko na mniejszych lub wiekszych predkosciach obrotowych!!
Turbosprężarka składa się z turbiny, czyli tzw. gorącej części (na fotografii z lewej strony, na czerwono) i sprężarki, tzw. chłodnej części (na fototografii z prawej strony, na niebiesko), których wirniki są sztywno połączone wspólnym wałem. Turbina, napędzana gazami wylotowymi z silnika, zamienia energię tych gazów na energię mechaniczną, która służy do napędu sprężarki sprężającej powietrze przed dostarczeniem go do silnika.
Stosowanie turbosprężarki zwiększa moc, sprawność oraz elastyczność silnika.
Aby wytworzyć wystarczajacą ilość sprężonego powietrza wirnik sprężarki powinnien obracać się z wysoką prędkością obrotową (rzędu 100 000 do 300 000 obr/min.), ale by silnik mógł wytworzyć odpowiednią ilość gazów wylotowych konieczną do rozpędzenia wirnika turbiny, musi pracować z odpowiednim obciążeniem. Czas, który mija po wciśnięciu pedału gazu do osiągnięcia właściwego działania turbosprężarki nazywamy turbodziurą
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6f4 ... 00a24.html