mega problemy z odpalaniem

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

mega problemy z odpalaniem

Postprzez Kvcyk » 26 lut 2010, o 19:48

Witam.
Opiszę moje problemy z silnikiem TDI i proszę o radę co to może być bo już nie mam siły :zalamany:

Zaczęło się od wymiany silnika która byłem zmuszony zrobić, kupiłem inny TDI mechanik założył i od tamtego czasu mój golfik to studnia bez dna:(
Na samym starcie mechanik powiedział mi że miał problem z odpalaniem silnika a to może być wina słabego akumulatora, tego że silnik długo stał lub słaba kompresja.

Nowy silnik mam od października, na początku palił ładnie (puszczał czasem dymka) problemy zaczęły się gdy przyszła zima: każde poranne odpalanie to min 1min kręcenia(po odpaleniu chwilę nie róno chodził i mił ok 1100obr po cym spadał na 900), po czym ogromny biały dym z rury i zapach paliwa, codzienne zabierania aku do domu żeby nie stał na mrozie i doładowywanie żeby rano odpalił (oczywiście jak autko się zagrzało to palił na dotyk). I tak całą zimę aż nareszcie zaczęło się ocieplać a problem zamiast zmaleć zwiększył się :zalamany:
Pewnego dnia gdy na dworze było ok +5 wchodzę z naładowanym aku odpalam, silnik kręci kręci już prawie łapie aż wreszcie padł aku (aku oczywiście nowy, już kilka razy sprawdzany w 3 serwisach czy coś z nim może jest nie tak) wtedy to ktoś powiedział mi że to świece, bo podczas kręcenia z rury wylatywał biały dym i wyglądało to tak jakby dawał znaki dymne. Sprawdziłem świece okazało się że grzeją więc szukałem usterki w listwie doprowadzającej prąd do nich i znalazłem przepalony bezpiecznik 50A który znajduje się pod kierownicą- nie wiem jak długo był przepalony.
Niestety problem z odpalaniem pozostał:( teraz gdy na dworze jest ciepło w dzień a autko stoi od jakichś 4godz gdy przekręcę stacyjkę to lampa świec zapala się na sekundę i zaraz gaśnie (za ciepło aby się grzały) i silnik powinien odpalić bez ich pomocy prawda? Niestety kręci kręci coś tam pyrka i nie daje rady, więc muszę robić tak ze odłączam czujnik temp. i świece grzeją się na maksa i odpalam bez problemu nawet bez kopcenia (chociaż silnik chwilę skacze na niskich obrotach >900 a później chwila 1100 i wraca do normy) Nie mam pojęcia już i siły co to możne być (mechanik przez telefon oznajmił mi że to prawdopodobnie kompresja :()
Moje pytanie jest następujące czy to faktycznie oznaki słabej kompresji? Jakie są jeszcze inne jej oznaki? Słaba moc lub coś innego?
Przeczytałem już chyba wszystkie tematy o trudnym odpalaniu i dalej nie wiem
Przypomnę jeszcze że rolki i inne pierdoły w alternatorze były wymieniane gdzieś w listopadzie oraz ze ten ostatni raz kiedy gdy nie umiałem odpalić spróbowałem na popych-moze to jest wina że rozrząd przeskoczył albo coś z kątem wtrysku się stało???lub zła dawka paliwa???
W poniedziałek jadę na VAG i planuję jechać także na hamownię (mam nadzieję że sprawdzą mi tam ciśnienie)
Aha jeszcze jedno w zimie jak go zagrzałem i postał tak ze 2 godz na mrozie to gdy na nowo wsiadłem odpalał bez problemu a teraz mimo ze cieplej to jak postoi 2 lub 3 godziny to ma mały problem.
Proszę o jakaś radę gdzie szukać problemów bo już naprawdę nie wiem co to jest :(((
Przypomnę że autko jak już odpali to zbiera się ładnie, turbinka ładnie syczy, autko nie dymi i naprawdę nie odczuwam żadnych strat mocy-moze jest nawet lepiej niż w poprzednim silniku, głośno nie chodzi i ładnie równo pracuje (ostatnio zajechałem do niemiec 1000km tam i z powrotem na jednym baku więc spalanie też chyba w normie?).
Jestem z golfika bardzo zadowolony a jedyny problem to właśnie tylko wprawienie go w ruch i słowo słaba kompresja które będzie oznaczać koniec z autkiem :/
Kvcyk
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 24 lut 2009, o 13:08
Lokalizacja: Katowice

mega problemy z odpalaniem

 

Postprzez Vwmori » 26 lut 2010, o 20:07

Przyczyn moze być kilka . Żle ustawiona pompa wtrskowa (kąt dawka) Czujnik temperatury, Świece żarowe ( podobno sprawdzałeś , [wykręcałeś ? czy przewodzikiem po czubku świecy? << ŻŁĄ MEDODA OSZUKUJE] )
Vwmori
Czytacz
 
Posty: 75
Dołączył(a): 16 sty 2009, o 10:21
Lokalizacja: Warszawa/Babice/Koczargi

Postprzez vision » 26 lut 2010, o 20:12

Kvcyk napisał(a):biały dym z rury
kąt wtrysku , rozrząd , układ paliwowy powietrze , cofanie
uszczelnianie i modyfikacje pomp wtryskowych D/TD/TDI/SDI/mTDI , regulacja /czyszczenie/ wymiana wtryskiwaczy , pomiar sprężania/ciś oleju , vag
vision
Czytacz
 
Posty: 108
Dołączył(a): 22 wrz 2009, o 14:50
Lokalizacja: warszawa

Postprzez Kvcyk » 26 lut 2010, o 20:59

sprawa ze świecami jest już załatwiona, prąd dostają a przy sprawdzaniu wykręcałem je i przykładałem do aku.
aha i jeszcze jedno pytanie: czy biały dym jest tylko objawem tych usterek, "kąt wtrysku , rozrząd , układ paliwowy powietrze , cofanie"??? Czy przy słabej kompresji także?
Kvcyk
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 24 lut 2009, o 13:08
Lokalizacja: Katowice

Postprzez Vwmori » 26 lut 2010, o 21:10

jak byś miał złą kompresje to by słabo jeździł. "kąt wtrysku , rozrząd , układ paliwowy powietrze , cofanie"??? to sprawdzić trzeba
Vwmori
Czytacz
 
Posty: 75
Dołączył(a): 16 sty 2009, o 10:21
Lokalizacja: Warszawa/Babice/Koczargi

Postprzez SotoM » 28 lut 2010, o 10:20

a silnik jaki kupiłeś z oprzyrządowaniem cały kompletny, czy golasa i wszystko mechanik poprzerzucał z twojego - rozrząd , pompę wtryskową, wtryski...??
ustawiał kat wtrysku...
pojedź do jakiegoś normalnego człowieka,warsztatu który bedzie ci w stanie co kolwiek powiedzie sprawdzić itd. bo tu to my możemy ci pisać..pojedź też na sprawdzenie kompresji... ale zobacz czy paliwo sie nie cofa do zbiornika...moze mechanior coś ci podmienił jak go robił...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez czepi » 28 lut 2010, o 15:17

...no mi to niestety wygląda na słabą kompresję. Przerabiałem podobny problem w swojej mkII D w lecie i na jesień palił całkiem dobrze ale przy pierwszych mrozach koniec... jak już był mi potrzebne golfik to brałem go na hol i po kilkudziesięciu metrach odapił... jak już silnik był ciepły to również od strzału odpalał... to samo jak go kiedyś zostawiłem w ogrzewanym garażu to też odpalił. Przerabiałem już wszystko filtr paliwa, tankowanie Diesel Gold na Statoilu , wymiana świec żarowych ale nic nie pomagało... również myślałem że gdyby nie było kompresji to by był muł straszny ale jeździł w miarę... wreszcie oddałem klekota do mechanika i kompresja wyszła 24/26/25/24... no więc remoncik (wolałem remont niż kupić znów jakąś padlinę - teraz przynajmniej wiem że troszkę nim pojeżdżę a potrzebuję drugiego autka bo mojego mi szkoda na te dziury co wyszły po zimie) po remoncie odpala całkiem nieźle... a różnica w mocy przed remontem a po remoncie jest słabo wyczuwalna
Avatar użytkownika
czepi
Members
 
Posty: 825
Dołączył(a): 19 lis 2007, o 20:05
Lokalizacja: Cieszyn/Radlin

Postprzez Kvcyk » 17 mar 2010, o 15:58

A więc tak: silnik kupiłem goły i całe oprzyrządowanie mechanik przekładał
Dopiero teraz odpowiadam bo okazało się że jak wziąłem go na hol przeskoczył rozrząd na pompie wtryskowej i kat wtrysku się zmienił - mechanik ustawił 2 tyg pojeździłem (odpalał od strzała) i znowu to samo:( pojechałem znowu i tym razem powiedział mi ze to wina wału i że trzeba by było rozbierać silnik. Moje pytanie jest następujące czy to prawda? Dowiedziałem się także od znajomego że w momencie kiedy zmieniałem silnik to powinienem też kupić nowy pasek rozrządu a nie montować ze starego i że to może właśnie pasek może być przyczyna przestawiania się kąta wtrysku (jakiś ząbek się zerwał) Przypomniało mi się jeszcze że mój pasek rozrządu gdy zmieniałem silnik miał może z 5 tys przejechane ale w silniku który kupiłem też był pasek i teraz właśnie nie wiem który mi założył.
Aha mechanik twierdzi ze to przez wał ponieważ koło które jest przyczepione do wału i na którym znajduje się pasek alternatora wchodzi w takie delikatne wibracje (nie wiem jak ono się fachowo nazywa) i to według niego oznacza problemy z wałem
Proszę o wasze opinie bo już sam nie wiem co zrobić-może zmienić mechanika???
Dziękuję za poprzednią pomoc:)
Kvcyk
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 24 lut 2009, o 13:08
Lokalizacja: Katowice


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości

cron