Migająca kontrolka oleju, znikający płyn chłodniczy...

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Migająca kontrolka oleju, znikający płyn chłodniczy...

Postprzez KanedA » 6 gru 2007, o 12:02

Witam!

Mam niestety ten problem od początku... :oops: w momencie, gdy silnik się zagrzeje i puszczę nogę z gazu to w okolicach 2100 (bądź w okolicy 3000-2900) obrotów zaczyna mrugać i dzwonić mi kontrolka oleju... tak samo dzieje się, gdy czasem "przycisnę" na trasie przy wzroście obrotów czasem lubi pomrugać i dzwonić... w momencie gdy już jest wyżej opisany stan, wystarczy samochód przegazować i objaw ustaje... poprzedniemu właścicielowi mechanik mówił, że to jakiś zaworek w pompie oleju się zacina i że trzeba wymienić całą pompę... ostatnio wymieniłem pompę i dalej kurcze to samo... wymieniłem ostatnio olej (bo trzeba już było) z shell na mobile1 (mineralny 15W40, taki był tam cały czas lany) dalej to samo, czy powodem może być właśnie olej, tzn. jego zbyt mała gęstość, może powinienem wlać półsyntetyk, czy to coś pomoże? Dodatkowo, jak ostatnio sprawdzaliśmy z moim mechanikiem, turbina pluje już trochę olejem, może tam gubi się ciśnienie?

Druga sprawa, to od pewnego czasu znikający płyn chłodniczy, najpierw myślałem, że to wina krućca który był pęknięty (z "przodu" silnika) został oczywiście wymieniony, ale płyn dalej się gubi, chociaż w troszkę mniejszych ilościach... jak dzisiaj rano robiłem kontrolę (znowu) to olej nie znika, a płynu znowu uciekł do momentu hmm... tuż pod zbiorniczkiem wyrównawczym, czy powodem tego właśnie może być zbiornik, albo może uszczelka pod głowicą?

Aha... kilka dni temu... przez parę dni kopcił mi strasznie na biało, ale przestał tak gdzieś przed wczoraj... i wydaje mi się, że z wydechu oprócz ropy czuć trochę olej...


No i specyfikacja:

1.9 TD AAZ
rok produkcji '93
obecny stan licznika ok. 204 750 km
niedawno wymieniane:
-olej,
-pasek rozrządu,
-świece,
-akumulator,

Brak jakichkolwiek problemów z mocą ,nie ubyło jej, ani nie przybyło od momentu zakupu... cały czas jeździ na paliwie ze stacji BP (zwykła ropa, czasem nalewana ultimate)

Z góry dziękuję każdemu za pomoc (myślę że ten opis jest dużo lepszy, niż ten w moim poprzednim temacie ;) ) !!!
Avatar użytkownika
KanedA
Czytacz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 5 sie 2007, o 18:31
Lokalizacja: Radzionków

Migająca kontrolka oleju, znikający płyn chłodniczy...

 

Postprzez Mati » 6 gru 2007, o 12:17

http://www.golf3.pl/topics9/prosze-o-pomoc-vt385.htm przeczytaj moje posty moze to czujnik byc walniety choc nie wiem czy w dieslu jest podobnie
my name is kokaine i'll mess up your brain if you know what i know
Avatar użytkownika
Mati
Czytacz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 21 lip 2007, o 13:34
Lokalizacja: konskie

Postprzez KanedA » 6 gru 2007, o 12:29

serano napisał(a):http://www.golf3.pl/topics9/prosze-o-pomoc-vt385.htm przeczytaj moje posty moze to czujnik byc walniety choc nie wiem czy w dieslu jest podobnie


dzięki za odpowiedź, czujnik wymieniałem już jakiś czas temu... przez może dzień był spokój... i znowu się zaczęło, spróbuję jeszcze raz, ale czy jest możliwość, żeby coś uszkadzało ten czujnik?
Avatar użytkownika
KanedA
Czytacz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 5 sie 2007, o 18:31
Lokalizacja: Radzionków

Postprzez Mati » 6 gru 2007, o 12:35

czyli piszczal CI zanim go wymieniles powiem Ci szczerze ze najelpiej gdybys zamienil sie z kims na ten czujnik co do uszkodzenia nie mam pojecia czy da sie go jakos popsuc
ja kupilem w sklepie juz uszkodzony dopiero za drugim razem trafilem na dobry
my name is kokaine i'll mess up your brain if you know what i know
Avatar użytkownika
Mati
Czytacz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 21 lip 2007, o 13:34
Lokalizacja: konskie

Postprzez KanedA » 6 gru 2007, o 17:07

serano napisał(a):czyli piszczal CI zanim go wymieniles powiem Ci szczerze ze najelpiej gdybys zamienil sie z kims na ten czujnik co do uszkodzenia nie mam pojecia czy da sie go jakos popsuc
ja kupilem w sklepie juz uszkodzony dopiero za drugim razem trafilem na dobry


Hmm... może warto spróbować, ale w momencie jak znowu zacznie "pipać" to oznacza, że następny czujnik uszkodzony (3ci w ciągu... 6 miesięcy)? ale sprobuje :lol:
Avatar użytkownika
KanedA
Czytacz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 5 sie 2007, o 18:31
Lokalizacja: Radzionków


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 16 gości