migająca kontrolka temperatury

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Postprzez Bradley » 11 lut 2010, o 23:47

Po plukaniu sprawdzic kostke od licznika. W sumie wiele mozliwosci tam nei ma z ta kontrolka tylko upierdliwe dojscie do wszystkiego.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

 

Postprzez polliv » 14 lut 2010, o 12:56

panowie jest zonk :shock: nic nie zrobiłem i problem znikł. od dwóch dni kontrolka nie mruga.

[ Dodano: 2010-02-14, 17:29 ]
niestety to były tylko dwa dni bez mrugania, dzisiaj wróciło :evil:
you can't always get what you want
>>mój GTD>>
Avatar użytkownika
polliv
Badacz tematu
 
Posty: 351
Dołączył(a): 24 kwi 2008, o 20:07
Lokalizacja: być, doką zmierzać...

Postprzez marcinkoz2910 » 14 lut 2010, o 22:37

!! !! Zimne Luty w liczniku !! !! lub Coś z przewodami łączącymi licznik ze skrzynką
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez michu10klb » 16 lut 2010, o 00:18

panowie, od dłuższego czasu mam problemy z temperatura... czujnik temp w chlodnicy, termostat wymieniony... dalej problem istnieje, powiedzcie mi prosze, czy na problemy z za wysoką temp moze miec wpływ pęknięty korek wlewu płynu chlodniczeo? bo jest wyraźna dziura w tej części za ktorą się trzyma... :niepewny:
michu10klb
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 29 sty 2010, o 13:46
Lokalizacja: Kluczbork

Postprzez shibbyOP » 16 lut 2010, o 10:33

michu10klb, bardzo prawdopodobne, ponieważ korek ma w sobie odpowietrznik i jeśli jest pęknięty może samochód się Tobie gotować (ale nie musi) a może też być przyczyna taka jak wymieniłeś, korek dużo nie kosztuje więc wymienić można, ew pożycz od kogoś i sprawdź co się będzie działo.
Avatar użytkownika
shibbyOP
Gaduła
 
Posty: 607
Dołączył(a): 27 gru 2008, o 11:30
Lokalizacja: Opole // Niemodlin
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Bradley » 16 lut 2010, o 23:45

Korek trzyma tylko cisnienie. Sprawny korek jesli cisnienie jest za duze to upuszcza. Jesli jest bardzo duze to konstrukcja zbiorniczka pozwala na wyrzucenie nadmiaru plynu.
IMO szczelnosc korka nie ma nic wspolnego z przegrzewaniem sie silnika.

michu10klb napisał(a):czujnik temp w chlodnicy, termostat wymieniony...

A czujnik temp na zegar wymieniles?
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez michu10klb » 17 lut 2010, o 08:02

jesli mowisz o tym czujniku ktory jest yy tak jakby po prawej stronie w silniku co ma styki 1 3 i 2 4 to nie wymienialem, wg mnie jest dobry... ale to chyba nie jest przyczyną tego ze sie wentylator nie zalacza.... a co dziwne... jak byl stary termostat to przy nagrzaniu auta dolny przewod gumowy od chlodnicy był zimny lub taki zimnawy troche... wiec mysle ze termostat, wymienilem i dalej to samo... :-| wzialem stary termostat i wlozylem do garnka z wodą i zagotowalem go, i co sie okazuje, ze stary termostat działa... :niepewny: zakladam ze skoro jest tak samo jak bylo a stary termos działał to nowy tez dziala wiec ten aspekt wykluczam... mowią mi ze to moze byc uszczelka pod glowicą... :cry: mozliwe bo troche dymi na biało, przy okolo 3k obrotow i wyzej dziwnie przyspiesza, nie ma takiego "ciągu" jak od poczatku do okolo 2,5k, no i mialem prawie pelny zbiornik plynu chlodz. a tera zauwazylem ze jest ponizej polowy :-( a wyciekow nie widać... czy to mozliwe ze przez to nie zalacza sie wentylator?
michu10klb
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 29 sty 2010, o 13:46
Lokalizacja: Kluczbork

Postprzez Bradley » 17 lut 2010, o 11:19

A wentylator musi sie wlaczyc? Mi w zimie jeszcze ani razu sie nie wlaczyl. Wiadomo, ze TD grzeja sie bardziej od TDI ale po czym wnioskujesz ze samochod sie przegrzewa? Musisz byc pewny czujnika temperatury. Jakby Ci pokazywal na zegarze 80C a w rzeczywistosci juz by kipialo w zbiorniczku bo bylo 110C to tez bys uznal, ze czujnik jest dobry i jest wszystko ok bo wentylattor sie wlaczyl przy 80C... ?
Ubytek mozesz miec rownie dobrze wlasnie przez ten nieszczelny korek. Najpierw go wymien.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez polliv » 17 lut 2010, o 12:04

wczoraj wykonałem następujące czynności:
1. odłączyłem wtyczkę od zbiorniczka
a. po włączeniu zapłonu po chwili kontrolka zaczyna mrugać
b. po zrobieniu mostka na kostce po włączeniu zapłonu kontrolka nie mruga
2. wyjąłem zbiorniczek i płukałem (między innymi octem), nie było w nim absolutnie żadnego brudu ani kamienia
3. sprawdziłem kable i kostki, wszystko ok, trzyma się dobrze, przewody czyste nie zaśniedziałe
4. złożyłem wszystko razem i dzisiaj rano kontrolka nie mrugała chociaż z tego co napisałem wyżej wynika, że nic nie poprawiłem czy też nie nareperowałem :lol:
you can't always get what you want
>>mój GTD>>
Avatar użytkownika
polliv
Badacz tematu
 
Posty: 351
Dołączył(a): 24 kwi 2008, o 20:07
Lokalizacja: być, doką zmierzać...

Postprzez michu10klb » 17 lut 2010, o 15:20

Bradley, no bo auto chwile sie nagrzewa, bo jak sie nagrzeje po przejechaniu ilus tam km pokazuje te 90' i jak jezdze spokojnie do 90km/h... ale jak jade kolo 110km/h temperatura zaczyna rosnać... wiec po tym wnioskuje ze czujnik jet ok a auto sie przegrzewa... a dziure zakleiłem bardzo starannie, teraz musze sie wybrac na dłuzsza trase zeby zobaczyc czy bedzie sie grzac, ale wydaje mi sie ze bedzie tak samo...
michu10klb
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 29 sty 2010, o 13:46
Lokalizacja: Kluczbork

Postprzez leopard » 17 lut 2010, o 19:07

michu10klb napisał(a):ale jak jade kolo 110km/h temperatura zaczyna rosnać

sprawdź jakie jest ładowanie AQ pod obciążeniem (kiedy temp. zaczyna rozsnąć)
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Portos » 23 lut 2010, o 22:25

marcinkoz2910 napisał(a):
Portos napisał(a):solidnie benzyną,
hahaha :lol: to ma rozpuścić nalot z kamienia? :hyhy:

Może Cię to śmieszy kolego ale niekoniecznie w ten sposób miałbyś płukać kamień :-| , którego notabene nie powinno byc jeśli używasz dobrego płynu chłodzącego. Ja bynajmniej nie miałem na myśli tego kamienia.

A jeśli dalej Ci do śmiechu to przeczytaj jeszcze raz to co napisał polliv
polliv napisał(a):wczoraj wykonałem następujące czynności:
1. odłączyłem wtyczkę od zbiorniczka
a. po włączeniu zapłonu po chwili kontrolka zaczyna mrugać
b. po zrobieniu mostka na kostce po włączeniu zapłonu kontrolka nie mruga
2. wyjąłem zbiorniczek i płukałem (między innymi octem), nie było w nim absolutnie żadnego brudu ani kamienia
3. sprawdziłem kable i kostki, wszystko ok, trzyma się dobrze, przewody czyste nie zaśniedziałe
4. złożyłem wszystko razem i dzisiaj rano kontrolka nie mrugała chociaż z tego co napisałem wyżej wynika, że nic nie poprawiłem czy też nie nareperowałem


I dalej jest Ci do śmiechu :cwaniak: ??
Portos
Czytacz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 1 lut 2010, o 13:25
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości