Mignięcie kontrolki oleju i krótki sygnał dźwiękowy

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Mignięcie kontrolki oleju i krótki sygnał dźwiękowy

Postprzez ngage007 » 11 sty 2009, o 12:45

Witam.

Po wymianie alternatora zauważyłem, że czasem w moim golfie podczas jazdy na dosłownie sekundę zaświeca się kontrolka z oleju i towarzyszy temu, krótki sygnał dźwiękowy (dosłownie takie "pik" ). Jak narazie stało mi się to dwa razy. Proszę o pomoc co może być tego przyczyną i czym to grozi?
ngage007
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 28 maja 2008, o 09:05
Lokalizacja: Katowice

Mignięcie kontrolki oleju i krótki sygnał dźwiękowy

 

Postprzez Golfik1986 » 11 sty 2009, o 12:51

albo masz ubytki oleju lub sfiksuje ci czujnik oleju po tych mrozach ale raczej bym na to obstawial
JAK RYCERZE ZAWSZE BRONIMY HONORU {Z}
Avatar użytkownika
Golfik1986
Ekspert
 
Posty: 1325
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 20:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez ngage007 » 11 sty 2009, o 12:58

Olej był wymieniany, jego stan jest bardzo dobry i raczej oleju nie ubywa :-/
ngage007
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 28 maja 2008, o 09:05
Lokalizacja: Katowice

Postprzez Golfik1986 » 11 sty 2009, o 13:01

u mnie teraz tesh zanim zapale po tych mrozach kontrolka podczas grzania swiec tak pomruguje a tak nie bylo przedtem ale ubytkow nie ma podczas jazdy sie nie zapala wiec sie nie martwie. a ty wez popatrz w ten czujnik moze gdzies styki zasniedzialy od tego mrozu
JAK RYCERZE ZAWSZE BRONIMY HONORU {Z}
Avatar użytkownika
Golfik1986
Ekspert
 
Posty: 1325
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 20:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez marcinkoz2910 » 11 sty 2009, o 13:34

ngage007, opisz w jakich okolicznościach to PIKA jaka temp silnika, czy zaraz po odpaleniu no opisz wszystko co uznasz za stosowne bo to ma znaczenie
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez ngage007 » 11 sty 2009, o 14:06

Tak jak już pisałem narazie stało się to 2 razy, było to zawsze na zimnym silniku po przejechaniu około 2 kilometrów od ruszenia, w trakcie dodawania gazu pomiędzy drugim, a trzecim biegiem, na niezbyt wysokich obrotach.
ngage007
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 28 maja 2008, o 09:05
Lokalizacja: Katowice

Postprzez marcinkoz2910 » 11 sty 2009, o 17:31

ngage007, możliwe ża albo pompa oleju coś szwankuje albo filtr jest przytkany
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez ngage007 » 11 sty 2009, o 20:48

Filtr był wymieniany razem z olejem pod koniec pazdziernika. Najpierw sprawdzę czujniki, jak znajdę odpowiedź to dam znac.

[ Dodano: 2009-05-06, 23:01 ]
Witam ponownie. Na początek napiszę, iż problem został rozwiązany :-D . Odpowiedź piszę po tak długim czasie, ponieważ chciałem przejechać kilka tysięcy i zobaczyć czy to faktycznie była ta usterka. Otóż na moje wielkie szczęście usterka była spowodowana uszkodzeniem jednego z dwóch czujników oleju. Piszę na szczęście gdyż po pierwsze (za poradą kolegi któremu tutaj oficjalnie dziękuję :mrgreen: ) zacząłem szukać właśnie od tego dzięki czemu uniknąłem ogromnych kosztów a po drugie uniknąłem mechaników naciągaczy. Koszt jednego czujnika wynosi około 10 zł. Jak wspomniałem mamy dwa - jeden odpowiedzialny za wysokie obroty, drugi za niskie. I tutaj uwaga: jeśli będziecie kupować czujniki koniecznie zobaczcie jaki jest kolor starych ponieważ są one identyczne i różnią się jedynie kolorami, a jeśli wkręcicie inny kolor to czujnik będzie wam cały czas migał i piszczał. Czas naprawy około 5 minut - bierzemy klucz bodajże 19 wykręcamy stary, wkręcamy nowy i golfik jest szczęśliwy :-P .
Pozdrawiam
ngage007
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 28 maja 2008, o 09:05
Lokalizacja: Katowice

Postprzez konik » 15 maja 2009, o 23:47

Witam ,podlaczam sie ,ja jadac na obwodnicy dojezdzajac do bramek zaczolem zwalniac i tez mi sie zapalila kontrolka od oleju i zaczelo pikac nie powiem ze troche grzalem na obwodnicy do 150 non stop zaznacze ze jeste po wymianie oleju i filtra ale to tylko 2 razy mi sie zdarzylo
konik
Czytacz
 
Posty: 59
Dołączył(a): 20 maja 2008, o 09:03
Lokalizacja: Nowe

Postprzez Bradley » 15 maja 2009, o 23:51

Sa 2 czujniki, zbyt wysokiego i zbyt niskiego cisnienia oleju.
Chyba troche olej sie rozgrzal... ;-)
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 12 gości