MK3 TDI - Duże zużycie paliwa a 'niesprawny' przepływomierz

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

MK3 TDI - Duże zużycie paliwa a 'niesprawny' przepływomierz

Postprzez MaXeL » 12 mar 2010, o 23:56

Witam

Jak w temacie. Problem dotyczy MK3 TDI 1Z. Od dłuższego czasu autko zaczęło spalać więcej ropy z 6.5l na 9l (90% jazdy w mieście). Auto odwiedziło serwis Diesla gdzie wymieniony został nastawnik pompy wtryskowej oraz przeprowadzono dokładną diagnostykę (wtryski, turbo itp).

Przekazano mi, że z autem prawie wszystko w porządku poza niedomagającym przepływomierzem. (wcześniej tą samą informację przekazał mi kolega po testach dynamicznych VAG).

Moje pytanie" czy "popsuty" przepływomierz może powodować, aż tak duży wzrost spalania z 6.5 na 9l? Niezależnie czy lato czy zima.


Filtry wymieniane regularnie co 6-8K km, sprawdzono nieszczelności.

Pozdrawiam
MaXeL
MaXeL
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 19 mar 2009, o 00:39
Lokalizacja: Wałbrzych

MK3 TDI - Duże zużycie paliwa a 'niesprawny' przepływomierz

 

Postprzez PiJey88 » 13 mar 2010, o 12:34

mi przy niesprawnym przepływomierzu ubyło prawie 30 koni i wzrosło spalanie o 2 litry, a komputer pokazywał spalanie zaniżone względem normalnego, czyli pokazywał około 5,5 litra, choć w rzeczywistości było około 9, gdzie norma w moim silniku to ok 7,5

wymieniłem przepływkę i wszystko wróciło do normy :ok:
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez MaXeL » 13 mar 2010, o 16:55

Dzięki za odpowiedz. :-) Pozostaje poszukać nowego Pierburga w dobrej cenie :-P
MaXeL
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 19 mar 2009, o 00:39
Lokalizacja: Wałbrzych

Postprzez daniel_dyla » 26 mar 2010, o 20:45

moim zdaniem problem z przeplywka nie powinien zwiększać spalania, nie wiem może się nie znam ale analizując logi dynamiczne przy uszkodzonej przeplywce ( tez mam taki problem ) pokazane jest jak tnie dawkę paliwa i auto jest mulne. ja jak zmieniam filtr powietrza zawsze sobie ja przemyje płynem do mycia tarcz hamulcowych i trochę pomaga. a co spalania to coś ten 1Z dużo ci pali, dla mnie normą jest 5 - 5,5 l / 100. a co do naprawy przeplywki pierburga mam opis jak to zrobić, jak ktoś zainteresowany to podeśle.
Avatar użytkownika
daniel_dyla
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 25 mar 2010, o 21:18
Lokalizacja: Zakopane

Postprzez jacekPlacekkk » 7 kwi 2010, o 12:42

też mam ten problem z przepływką,,, i chyba wezmę uzywkę na test.... spalanie miasto też 8-9 litrów,

auto zdiagnozowanne i wogóle, tylko ta przepływka tnie dawkę paliwa, ten sam problem, czyszczenie specjalnym płynem nie pomogło, auto stało się żywsze tylko, ale logii te same niestety,,,, :wstyd:

[ Dodano: 2010-04-07, 12:47 ]
to mój temt poczytaj,,, jednoznacznej odpowiedzi nie dostałem jeszczę:



http://www.golf3.pl/topics10/logi-do-oc ... t25256.htm
BLUE JAZZ TDi --->

nowe foty VariantA strona 4...

moj-golf/variant-tdi-nastepca-t24626-36.html
Avatar użytkownika
jacekPlacekkk
Gaduła
 
Posty: 501
Dołączył(a): 2 sie 2008, o 18:23
Lokalizacja: siedlce/okolice

Postprzez SotoM » 7 kwi 2010, o 16:55

a panowie sprawdzali cieśnienia sprężania?? moze juz pierscionki kucają...
a zwróccie uwage czy nie czuc ropy w oleju...
katalizatory jeszcze posiadacie w układzie wydechowym??
chyba ze problem tkwi w jakości paliwa...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez jacekPlacekkk » 7 kwi 2010, o 18:28

oleju nie ubywa auto zachowuję się idealnie w mym przypadku :-P

rope moze i czuć ciort go wie, ale ale ale i kopci troszkę jak zimnny ale to norma, kat wywalony, paliwo z górnej półki, więc? sprężania chyba nie ma co sprawdzać jak nic się nie dzieje, auto pomyka nawet 190 na godzinne :wstyd:

[ Dodano: 2010-04-07, 18:33 ]
SotoM, pomóż bo sam nie wiem! bawić się w tą przepływkę?
BLUE JAZZ TDi --->

nowe foty VariantA strona 4...

moj-golf/variant-tdi-nastepca-t24626-36.html
Avatar użytkownika
jacekPlacekkk
Gaduła
 
Posty: 501
Dołączył(a): 2 sie 2008, o 18:23
Lokalizacja: siedlce/okolice


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości

cron