Moczenie turbiny

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Moczenie turbiny

Postprzez Jake88 » 19 cze 2009, o 19:51

Witam kolegów

Mam pytanie nie cierpące zwłoki otóż dzisiaj wyciągnąłem turbinke celem przeczyszczenia lecz rozpołowienie jej to nie lada wyczyn więc postanowiłem ją wymoczyć w nafcie i tu mam pytanie czy mogę całą turbine wrzycić do nafty bez obaw że zaleje strone zimną oraz poprzez zaworek olejowy,czy to nie zaszkodzi.

Proszę o rade i o podzielenie się własnymi doświadczeniami z rozpoławianiem turbiny

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Jake88
Czytacz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 13 kwi 2009, o 10:07
Lokalizacja: GRD

Moczenie turbiny

 

Postprzez SotoM » 19 cze 2009, o 22:51

a ty masz AFN'a?? bo jak 90tke to nie ma sensu jej rozbierać bo tam jest bypas(klapka)
nie wkładaj jej całej... nalej tylko tyle nafty aby była zamoczona goraca strona. postaw ja w pionie - cimna str do góry i niech lezy...
My jak nie mozemy jej rozpołowić to ja palnikiem nagrzewamy nieraz chłodzimy roost off'em i młotkiem napiepszamy i sie rozchodzi.... potem tylko gwinty sie poprawia jak którys dostanie strzała no i czyszczenie...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Jake88 » 20 cze 2009, o 09:26

Tak to AFN wiem że w 1Z turbiny się nie czyści.Mógłbyś podpowiedzieć jak mocno moge potraktować muszle młotkiem,czy lekko opukiwać czy może przypier...A tak pozatym myślałem że wyjęcie turbiny z samochodu to
jest "Młyn i kaszana"ale rozpołowienie jej to z tego wszystkiego chyba jest najgorsze.
Avatar użytkownika
Jake88
Czytacz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 13 kwi 2009, o 10:07
Lokalizacja: GRD

Postprzez SotoM » 20 cze 2009, o 23:05

sie ciesz ze dały ci sie odkrecić nakretki. czasem nawet z tym mamy żeźbę w gównie... opokuj do okoła ta turbinę. nie młotem ale tekim młotkiem 0,5 - 1kg na około ją opukuj i pusci w końcu...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez leopard » 21 cze 2009, o 01:40

Jake88 napisał(a):jak mocno moge potraktować muszle młotkiem,czy lekko opukiwać czy może przypier

oklep ją dookoła - jak będzie miała dość to sie otworzy :cisza:
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Jake88 » 21 cze 2009, o 10:31

Dzięki chłopaki za rade,młotkiem 1kg opukiwałem ją dookoła i w końcu puściła,trzy kierownice trzymały jak by je ktoś przyspawał.Ale mam jeszcze pytanko po wyczyszczeniu turbiny i składaniu wszystkiego do kupy zauważyłem że na rórce(krótka w oplocie metalową siateczką)łączącą
kolektor wydechowy z kolektorem ssącym jest zaślepiona blaszką,czy to EGR?Wstyd się przyznać ale nawet nie wiem gdzie on jest,to wszystko wygląda tak jakby ta blaszka blokowała przelot spalin do kolektora
ssącego.Co to może być?
Avatar użytkownika
Jake88
Czytacz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 13 kwi 2009, o 10:07
Lokalizacja: GRD

Postprzez Procent » 21 cze 2009, o 12:18

To być może EGR. Ni mam pojęcia do końca jak to w AFN-ach. Ale w stalowym oplocie?? :looka:
Weźmiesz mnie na prostej?? A ja Cię zniszczę na zakręcie!!

Mój Goferek
Avatar użytkownika
Procent
Members
 
Posty: 1771
Dołączył(a): 1 lut 2009, o 19:06
Lokalizacja: (TLW) Włoszczowa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez SotoM » 21 cze 2009, o 12:54

Jake88, no to juz był zaslepiony zawór EGR. zostaw to zaślepienie... bedzie mniej kopcił...ale lzej bedzie silnikowi pracowac...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Jake88 » 21 cze 2009, o 14:01

No to najwyraźniej auto przyjechało z Belgii już z zaślepionymEGR,gdy przy czyszczeniu turbiny przy okazji chciałem wyczyścić kolektor ssący,
był dosyć czysty,więc wszystko jasne.Dzięki za pomoc.
Avatar użytkownika
Jake88
Czytacz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 13 kwi 2009, o 10:07
Lokalizacja: GRD

Postprzez SotoM » 21 cze 2009, o 17:14

Jake88 napisał(a):No to najwyraźniej auto przyjechało z Belgii już z zaślepionymEGR,
Polacy są wszędzie.... :lol:
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Jake88 » 21 cze 2009, o 19:10

może i masz racje, Belgijski mechanik pewnie nigdy nie słyszał o zaślepianiu EGR-u,nie to co Polscy fachmani :-D
Avatar użytkownika
Jake88
Czytacz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 13 kwi 2009, o 10:07
Lokalizacja: GRD

Postprzez koniar0 » 27 lip 2009, o 17:41

ostatnio zaślepiłem ERG-a i muszę przyznać ze przestał kopcić i nie przymula :super:
koniar0
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 16 maja 2009, o 19:05
Lokalizacja: Pińczów

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości