Mój 1,9 TDI maksymalnie rozpędza się do 140. To normalne?

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Postprzez Piaggio » 19 gru 2011, o 22:22

No dobra a więc tak- jeżeli masz możliwośc podepnij pod vaga i zczytaj błędy, następnie zrób logi dynamiczne bloku 03, 08, 011 wtedy bedzie wszystko jasne co go boli, bo tak to niestety możemy tylko gdybać- ale jeżeli już tak gdybamy to na moje oko auto łapie typowego Notlaufa ( jest sporo tematów na ten temat) przyczyną moga byc nieszczelne wężyki ciśnieniowe- sprawdz je w pierwszej kolejności, następnie zaworek N75- jeżeli masz możliwość podmien od jakiegoś kolegi co ma taki sam silnik i sie przejedz- kolajna sprawa to przepływka- może wyzionela ducha, i ostatnia potencjalna przyczyna to zapieczone WG w turbinie- choc tego raczej bym nie obstawiał bo akurat żadko sie zdarza. Co do prędkości max- różne teorie chodza o tym silniku ale realne 180- 190 jest w jego zasięgu
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

 

Postprzez markim321 » 19 gru 2011, o 22:29

Kolego najprawdopodobniej zaworek N75 szwankuje. Odłącz go wypnij z niego wężyki i połącz je ze sobą za pomocą trójnika. Jeśli auto pojedzie lepiej to masz winowajcę :]
markim321
Czytacz
 
Posty: 113
Dołączył(a): 17 paź 2010, o 14:26
Lokalizacja: Nowy Dzików

Postprzez slawek5t » 20 gru 2011, o 03:58

No te zaworki są awaryjne bo są w nich malutkie sprężynki z cieniutkich zwoi. Lubią pękać bo paru latach.
Mi sie udało zregenerować ale i tak kupie sobie nowy zeby wszystko było w 100% ok.
timoboll, poczytaj forum to sie wiele dowiesz o twojej usterce:)
Masz tryb awaryjny spowodowany zapewne złym sterowaniem turbiny czyli uszkodzony zaworek n75
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez timoboll » 20 gru 2011, o 10:48

Ok wypnę te wężyki i złącze trójnikiem,ale czy to nie wpłynie jakoś negatywnie na auto? Bo będę musiał podjechać jakieś 10 km z taką prowizorką na autostradę żeby go przetestować czy coś lepiej idzie
timoboll
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 21 paź 2011, o 22:58
Lokalizacja: Opole

Postprzez kryhaziom » 20 gru 2011, o 11:17

Nic się z autem nie stanie. Ja u siebie od wczoraj mam to zrobione bo zaczął mi falować przy przyśpieszaniu i musiałem wykluczyć czy to n75, z tym że nie mam spiętych tych wężyków w trójnik tylko złączony niebieski z czerwonym (na fotce masz które to) a czarny wpięty w n75.

Obrazek
Avatar użytkownika
kryhaziom
Badacz tematu
 
Posty: 241
Dołączył(a): 20 gru 2009, o 12:31
Lokalizacja: jelenia gora

Postprzez BartheZz_3 » 20 gru 2011, o 11:25

Pany mam 1Z i tez mi faluje kiedy przyspieszam, to moze byc wina N75 ??
Odczuwalne najbardziej na 4 biegu, na piatym juz tak nie ciagnie jak powinien...
R.I.P Mystic B. [*]
Avatar użytkownika
BartheZz_3
Members
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 16 cze 2011, o 10:24
Lokalizacja: PMI
Rocznik: 95
Silnik: 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez kryhaziom » 20 gru 2011, o 11:28

Może być że też n75. Zrób tak jak napisałem wyżej i będziesz pewny :-) U mnie też przeważnie na 4 falowało, czasem na 3 a na piątce też nie jechał :-P
Avatar użytkownika
kryhaziom
Badacz tematu
 
Posty: 241
Dołączył(a): 20 gru 2009, o 12:31
Lokalizacja: jelenia gora

Postprzez BartheZz_3 » 20 gru 2011, o 11:31

Sproubuje, czyli masz niebieski i czerwony zlaczony, ale w jaki sposob je zlaczyles ??
I teraz - jesli nic sie nie zmieni, no to nie N75 tak ??
A jesli dostanie kopa tzn ze N 75 walniety ja ??
A na allegro idzie kupic N75 ?? , bo nie znalazlem :-(
R.I.P Mystic B. [*]
Avatar użytkownika
BartheZz_3
Members
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 16 cze 2011, o 10:24
Lokalizacja: PMI
Rocznik: 95
Silnik: 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez kryhaziom » 20 gru 2011, o 11:36

złączyłem na plastikową rurkę, nie wiem od czego była ale taką znalazłem :-D
Jak nic się nie zmieni to enka dobra, kopa aż takiego nie dostanie ale będziesz czuł że nie faluje przy przyspieszaniu.
słabo szukasz ;-)
http://allegro.pl/zawor-regulacji-turbo ... 57379.html
http://allegro.pl/zawor-regulacji-n75-t ... 63395.html
http://allegro.pl/zawor-magnetyczny-n75 ... 04169.html
Avatar użytkownika
kryhaziom
Badacz tematu
 
Posty: 241
Dołączył(a): 20 gru 2009, o 12:31
Lokalizacja: jelenia gora

Postprzez BartheZz_3 » 20 gru 2011, o 11:41

No teraz juz tez znalazlem hy hy :-)
kryhaziom napisał(a):Jak nic się nie zmieni to enka dobra

No to troche nie ogarniam :zdziwko:
Hmm...
No dobra, czyli jesli polacze przewody jak na rysunku i sie polepszy to N75 do wymiany :-P
R.I.P Mystic B. [*]
Avatar użytkownika
BartheZz_3
Members
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 16 cze 2011, o 10:24
Lokalizacja: PMI
Rocznik: 95
Silnik: 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez kryhaziom » 20 gru 2011, o 11:48

Jak połączysz czerwony z niebieskim (na rysunku masz tylko pokazane które to wężyki bo nie w każdym silniku masz je kolorowe, u mnie np. wszystkie są czarne :-D ) i jak będzie się zachowywał tak jak wcześnie czyli będzie falował przy przyspieszaniu to znaczy ze N75 jest dobre i trzeba szukać gdzie indziej przyczyny. Może wężyki masz poprzecierane
Avatar użytkownika
kryhaziom
Badacz tematu
 
Posty: 241
Dołączył(a): 20 gru 2009, o 12:31
Lokalizacja: jelenia gora

Postprzez BartheZz_3 » 20 gru 2011, o 12:40

Przyuwaze te wezyki, rysunek wydrukowany wiec wiesz, bedzie chwila to zajrze na pewno...
Bym Ci punkta dal ale nie moj temat :-P
Pzdr :ok:
R.I.P Mystic B. [*]
Avatar użytkownika
BartheZz_3
Members
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 16 cze 2011, o 10:24
Lokalizacja: PMI
Rocznik: 95
Silnik: 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości