Mój 1,9 TDI maksymalnie rozpędza się do 140. To normalne?

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Postprzez slawek5t » 20 gru 2011, o 14:18

Brak mocy przy ~120km/h.: 1.9 TDI (1z) 90 KM

Po pierwsze sprawdzamy wężyki, szczelne wężyki to podstawa.
Często bywa, że te wężyki są poprzecierane, i przez to nie ma możliwości sterowania odpowiednio WasteGate.
Jeśli sprawdziliśmy wężyki i okazało się, że są szczelne to pozostają nam dwie opcje - n75, lub WG . Najczęściej jednak jest to n75.
Sprawdzamy go łącząc ze sobą ( mostkując ) dwa wężyki, (niebieski i czerwony) .
Trzeci idący za filtr powietrza (kolor czarny na rys.) zostawiamy na miejscu.
Wtyczke do n75 zostawiamy podpiętą.
Auto powinno być mułowate , ale powinno iść więcej niż 130-140kmh. Jeśli tak będzie to mamy pewność, że n75 jest do wymiany, bądź reanimacji .

tutaj moje foto :) :
Obrazek
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

 

Postprzez timoboll » 24 gru 2011, o 14:17

Witam serdecznie i odświeżam swój temat. Otóż byłem podpiąć mojego golfa pod komputer tak jak radziliście i przy wolnych obrotach nie ma błędów, jednak jak się go przyciśnie powyżej 120 km/h wyskakuje błąd 00575- Ciśnienie w kolektorze ssącym. Podobno n75 jest sprawne bo znajomy podmienił z audicy i było tak samo. Czyli co? Teraz kolejnym krokiem będzie najrozsądniej kupić ze 4 metry wężyków i wszystkie powymieniać prawda?
timoboll
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 21 paź 2011, o 22:58
Lokalizacja: Opole

Postprzez kryhaziom » 24 gru 2011, o 15:00

zrób jeszcze tak jak pisaliśmy wcześniej czyli omiń n75. Ja miałem popsutą enke, kupiłem używke też nic nie dało, podmieniłem od koleżki też lipa, dopiero kupno nowego zaworka przyniosło efekt i jest git teraz. co do wężyków to pościągaj je i posprawdzaj czy nie ma przetarć pęknięć i jak coś to dopiero kup i wymieniaj
Avatar użytkownika
kryhaziom
Badacz tematu
 
Posty: 241
Dołączył(a): 20 gru 2009, o 12:31
Lokalizacja: jelenia gora

Postprzez slawek5t » 24 gru 2011, o 15:15

Jesli ten zaworek był taki sami no to wężyki chyba pozostają.
Sprawdź je najpierw na oko, może zobaczysz czy gdzies jest któryś przerwany.
Najczęściej pęka tam gdzie się go wtyka.
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez Piaggio » 24 gru 2011, o 17:01

Czasami zdarza sie ze ECU szwankuje i auto wtedy nie jedzie, jest to rzadki przypadek aczkolwiek sie zdarza.
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez timoboll » 27 gru 2011, o 15:50

kryhaziom napisał(a):zrób jeszcze tak jak pisaliśmy wcześniej czyli omiń n75. Ja miałem popsutą enke, kupiłem używke też nic nie dało, podmieniłem od koleżki też lipa, dopiero kupno nowego zaworka przyniosło efekt i jest git teraz. co do wężyków to pościągaj je i posprawdzaj czy nie ma przetarć pęknięć i jak coś to dopiero kup i wymieniaj




Kolego a gdzie dostane takie wezyki? Jak o nie zapytac w motoryzacyjnym,wezyki cisnieniowe czy jak?
timoboll
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 21 paź 2011, o 22:58
Lokalizacja: Opole

Postprzez Bradley » 27 gru 2011, o 16:57

Wez te od przelewow, waz paliwowy srednica wewnetrzna, fi 3,2mm
timoboll napisał(a): Czyli co? Teraz kolejnym krokiem będzie najrozsądniej kupić ze 4 metry wężyków i wszystkie powymieniać prawda?

Jesli nie jestes pewien szczelnosci wezy to od tego zaczac trzeba bo to najtansza opcja.
timoboll napisał(a):575- Ciśnienie w kolektorze ssącym. Podobno n75 jest sprawne bo znajomy podmienił z audicy i było tak samo

Przy zalozeniu, ze wezyki sa dobrze wpiete do n75 i od n75 do reszty. Raz komus logowalem auto, zrobilem bajpasa, a auto dalej ladowalo jak glupie... Dopiero pozniej chwycilem rekami za przewody, patrze, a tam "mechanicy" pozamieniali weze i niebieski szedl do dolotu, czarny do gruchy waste gatu ;)
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez BGolf3 » 28 gru 2011, o 13:44

Mam podobny problem golf rozpędza sie do 150 km/h moze więcej.
Zapalam go na zimnym po trzech dniach postoju, chodzi bez ssania, obroty faluja w jednej pozycji 900ob/m nie widac falowania na obrotomierzu ale słychac.
BGolf3
Czytacz
 
Posty: 36
Dołączył(a): 10 lis 2011, o 23:46
Lokalizacja: Połaniec

Postprzez slawek5t » 28 gru 2011, o 17:26

BGolf3 napisał(a): golf rozpędza sie do 150 km/h moze więcej.

Miałes dobrą prostą ? Jestes pewien że nie pojdzie wiecej?

BGolf3 napisał(a):chodzi bez ssania

TDI ma komputer i sam wszystkim steruje. Nie masz tam typowego ssania.

BGolf3 napisał(a):obroty faluja w jednej pozycji 900ob/m nie widac falowania na obrotomierzu ale słychac.

Kąt wtrysku ustawiony i świece sprawne ?
Poczytaj tematy w dziale Diesel na pierwszej stronie :)
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości