Mój 1,9 TDI maksymalnie rozpędza się do 140. To normalne?

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Mój 1,9 TDI maksymalnie rozpędza się do 140. To normalne?

Postprzez timoboll » 19 gru 2011, o 20:49

Mam taki problem, mój 90 konny dolf z 1996 roku rozpedza się na autostradzie maksymalnie do 140 km/h kupiłem go niedawno i zdziwiłem się jak mnie lewym pasem wyprzedziła corsa 1,2 a pedał gazu miałem już w desce. Proszę o pomoc w czym może tkwić problem, ostatnio znajomy ustawiał mi komputerem wtryski, czy to może być od tego? Ile ten model powinien wyciągnąć tak dla porównania??
timoboll
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 21 paź 2011, o 22:58
Lokalizacja: Opole

Mój 1,9 TDI maksymalnie rozpędza się do 140. To normalne?

 

Postprzez Berathor » 19 gru 2011, o 21:02

Nie wiem, co może być powodem, ale prędkość na pewno nie jest prawidłowa, golfem kolegi z tym samym silnikiem prędkość 160 była do wyciągnięcia bez pedału w podłodze i wycia silnika. Może nie pali na wszystkie cylindry, proponuje sprawdzić świece oraz ewentualnie ciśnienie. Nie jestem mechanikiem więc wszystko co umiem to własne doświadczenia z samochodami jak moje stare MK II miało mało mocy i nie mogło się rozpędzić to była właśnie wina ciśnienia.
Avatar użytkownika
Berathor
Czytacz
 
Posty: 136
Dołączył(a): 13 gru 2011, o 23:58
Lokalizacja: Skarżysko Kamienna

Postprzez timoboll » 19 gru 2011, o 21:07

Świece na pewno są dobre, tylko wiem, że w komputerze było coś ustawiane z wtryskami, to może być od tego?
timoboll
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 21 paź 2011, o 22:58
Lokalizacja: Opole

Postprzez Berathor » 19 gru 2011, o 21:15

Ciężko mi powiedzieć, osobiście jestem fanem samochodów benzynowych i takie posiadam, fakt że w moim garażu stoi jeszcze Audi A4 1,9 TDI 110 KM oraz Golf MK IV 1,9 SDI, ale to samochody z roku 2000+ więc nie próbuje naprawiać ich własnoręcznie zwłaszcza, że należą do moich rodziców. Ciężko mi powiedzieć, teoretycznie to może być wina wtrysków. Ale szczerze sprawdź ciśnienie, wystarczy wykręcić świece i się tym zająć około 30 minut roboty, a będziesz spał spokojnie, tylko musisz znaleźć w internecie jakie ciśnienie powinno być. Na serio przykro mi ale bardziej nie mogę pomóc bo sam się dopiero uczę na zasadzie co mi się popsuje to uczę się naprawić ;D
Avatar użytkownika
Berathor
Czytacz
 
Posty: 136
Dołączył(a): 13 gru 2011, o 23:58
Lokalizacja: Skarżysko Kamienna

Postprzez timoboll » 19 gru 2011, o 21:35

Dzięki wielkie i tak dużo mi pomogłeś. Coś musi być nie tak skoro na 1,2,3, biegu jest zrywny, sytuacja z 4 i 5 biegiem jest odwrotna, kreci sie do maksymalnie 30tyś obrotów i koniec...
timoboll
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 21 paź 2011, o 22:58
Lokalizacja: Opole

Postprzez kryhaziom » 19 gru 2011, o 21:41

a wogóle to o diesela chodzi czy o benzyne bo już nie kminie :D
Avatar użytkownika
kryhaziom
Badacz tematu
 
Posty: 241
Dołączył(a): 20 gru 2009, o 12:31
Lokalizacja: jelenia gora

Postprzez Berathor » 19 gru 2011, o 21:41

Ale dziwne, że na 1,2,3 jest zrywny, gdyby to było ciśnienie to raczej cały czas byłby mułowaty, może złe ilości paliwa dostaje, być może sonda lambda? Poczekajmy, aż ktoś z większym pojęciem niż ja się odezwie ;D

[ Dodano: 2011-12-19, 20:42 ]
O diesla ;D
Avatar użytkownika
Berathor
Czytacz
 
Posty: 136
Dołączył(a): 13 gru 2011, o 23:58
Lokalizacja: Skarżysko Kamienna

Postprzez kryhaziom » 19 gru 2011, o 21:46

no to jak o dizla to swiece nie mają nic do tego. one są tylko potrzebne do odpalania :-) sondy też nie ma w dizlu :-)
najlepiej jakbyś go podpiął pod vaga i zrobił logi dynamiczne to wtedy wszystko wyjdzie co go boli.
sprawdź najpierw wężyki które idą z n75, sprawdź n75, przeczyść przepływke.
Avatar użytkownika
kryhaziom
Badacz tematu
 
Posty: 241
Dołączył(a): 20 gru 2009, o 12:31
Lokalizacja: jelenia gora

Postprzez Berathor » 19 gru 2011, o 21:48

No jak mówiłem moje pojęcie o dieslu jest niewielkie, a o silnikach benzynowych ograniczone ;D Chciałem dobrze...
Avatar użytkownika
Berathor
Czytacz
 
Posty: 136
Dołączył(a): 13 gru 2011, o 23:58
Lokalizacja: Skarżysko Kamienna

Postprzez robzar89 » 19 gru 2011, o 21:49

Jak masz kumpla z komputerem to sprawdź błędy a przede wszystkim ciśnienie doładowania, bo wina może być po stronie turbo, bez takiego sprawdzenia to lipa bo ludzie muszą wróżyć niż pomagać.
robzar89
Czytacz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 23 paź 2008, o 20:22
Lokalizacja: Jaszczew

Postprzez timoboll » 19 gru 2011, o 21:52

OK tak zrobię i się odezwę. Dzięki mimo wszystko
timoboll
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 21 paź 2011, o 22:58
Lokalizacja: Opole

Postprzez jezior » 19 gru 2011, o 22:00

Mam od dłuższego czasu podobny problem, niezależnie czy osiągam 140 na czwartym czy piątym biegu przy tej prędkości samochód traci moc. Dopiero po ponownym uruchomieniu silnika zachowuje się normalnie. Nie zajmowałem się tym ponieważ nie jeżdżę zwykle szybko (czemu winne jest głównie fatalnie miękkie zawieszenie po poprzednim właścicielu, no i kolekcja punktów :hyhy: ).
Niedawno zaczęła mrugać kontrolka od świec żarowych i pojawiły się problemy z odpalaniem (ale tylko na ciepło :shock: ). Jako że wymiana świec żarowych nic nie dała wybrałem się do znajomego doktora żeby podpiął mojego gofera pod interfejs diagnostyczny. Jedyny błąd jaki wskazywał komputer mojego wozu dotyczył 'elektromagnetycznego czujnika odcięcia paliwa'. Po szybkim googlowaniu doszedłem że wymiana tego czujnika powinna wyeliminować i problemy z zapłonem i z maksymalną prędkością. Doktor założył mi nowy czujnik (51 złotych zamiennik, ponoć oryginał boschowski 3 razy droższy) i problemy z odpalaniem ustały, komputer nie pokazuje błędów. Gofer niestety nadal słabnie przy 140km/h :cry:
Może autor tematu powinien się zainteresować wymianą tego czujnika, w moim przypadku to jednak nie pomogło. Przypadkowo na forum t4 wyczytałem że problemy z Vmax często są związane z nim lub z nieprawidłowym doładowaniem. Może EGR, może nieszczelności, może zużycie turbiny. Sam nie wiem :wstyd:

edit: a co do pytania o prędkość maksymalną trójki z 1.9 tdi 90KM to z danych fabrycznych wynika że 178km/h, jestem przekonany jednak, że da się wybujać więcej - 90 konną borą leciałem 190 (jako pasażer)
Avatar użytkownika
jezior
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 26 kwi 2011, o 12:54
Lokalizacja: z nienacka

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości