Mój dieselek zaczął kopcić

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Postprzez scols11 » 15 maja 2008, o 21:03

laksiak napisał(a):czy dziurawy wydech może być przyczyną kopcenia na wysokich obrotach? :oops:


Nie moze jedynie moze glosniej autko chodzic!!
scols11
Badacz tematu
 
Posty: 161
Dołączył(a): 24 gru 2007, o 15:11
Lokalizacja: Jasło

 

Postprzez opolanin » 16 maja 2008, o 09:29

wazki21, jeśli pompę masz dopiero po regeneracji i od tego czasu Ci zaczął kopcić to jedż z reklamacją, u mnie tez kopci ale mam końcówki wtrysków do roboty, były na maszynie i są do niczego
opolanin
 

Postprzez SotoM » 17 maja 2008, o 01:30

ja stawiam ze gdzieś ci sie zrobiła dziura w gumowym przewodzie od układu turbo
najczęsciej peka rura gumowa która wchodzi w kolektor ssacy . mi tak ostatnio kopcił i szukałem co jest w5 tylko ze ja mam program zrobiony dość mocny i szukałem przyczyny w innych rzeczach.
Ostatnio edytowano 20 maja 2008, o 00:32 przez SotoM, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez DrSzpila » 17 maja 2008, o 10:15

scols11 napisał(a):Nie moze jedynie moze glosniej autko chodzic!!
W dieslach nie chodzi głośniej :P... A świece żarowe?
DrSzpila
Members
 
Posty: 593
Dołączył(a): 24 lut 2008, o 16:44
Lokalizacja: Katowice / Siedlce

Postprzez wazki21 » 18 maja 2008, o 02:48

Wszystkie przewody gumowe były sprawdzane, swiece również, odnośnie wtrysków - podejrzewam, że jeżeli by lały, to silniczek pracowałby nierówno - a chodzi idealnie. Najbardziej mnie męczy ta dawka paliwa, ewnetualnie kąt wyprzedzenia wtrysku, z uwagi, że dodatkowo trzęsie autem pomimo wymiany wszystkich poduch. Obroty w granicach 900-950...
wazki21
Czytacz
 
Posty: 100
Dołączył(a): 19 lut 2008, o 15:08
Lokalizacja: OPOLSKIE

Postprzez scols11 » 19 maja 2008, o 06:42

Jezeli trzesie autem to na 99% kąt wtrysku trzeba ustawic ;-)
scols11
Badacz tematu
 
Posty: 161
Dołączył(a): 24 gru 2007, o 15:11
Lokalizacja: Jasło

Postprzez byry007 » 19 maja 2008, o 22:03

Panowie ja tez zauwazyłem ze mi autko kopci ale jak dam mu w pedał i np jak jade na drugim biegu i chce przyspieszyc tak do 60km h to wtedy jest hmura dymu a tak to to nie, to czego moze byc wina ??auto ma prawie na skakane 300 000km
Avatar użytkownika
byry007
Czytacz
 
Posty: 90
Dołączył(a): 3 sty 2008, o 17:10
Lokalizacja: Koło

Postprzez Zbigniew Kędzio » 20 maja 2008, o 18:25

Sprawdz Wtryski Pompe Wtryskową Filtry Powietrza Paliwa i ustawienie rozrządu
Zbigniew Kędzio
Czytacz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 28 mar 2007, o 21:37
Lokalizacja: Danków

Postprzez SotoM » 20 maja 2008, o 22:55

spr.wtryski mozna VAGiem jak i wszystko... nawet turbine mozna sprawdzic jakie ma cisnienie. jak turbo kijowo pompuje to nie ma odpowiedniej dawy powietrza i o to w taki sposób wychodzi chumra za wami na wysokich obr... jak to mowi moj dobry szpec od tdi - VAG prawde ci powie....
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez wazki21 » 26 maja 2008, o 12:22

Zmiejszenie dawki paliwa praktycznie nic nie pomogło, samochód stał w miejscu, nie rozpędzał się prawie w ogóle, więc ustawiłem jak wcześniej. Podjechałem w końcu do mechanika, posprawdzał wszystko po kolei, niby w porządku mówił ze wszystko ok poza jedną rzeczą mianowicie...otworzył korek wlewu oleju i stwierdził, że są przedmuchy....(pierścionki do wymiany)....czuć jak wali powietrzem po przyłożeniu tam dłoni, ale olejem nie bije, nie dymi (no może jedn maluteńka kropeczka się pojawiła) po wyciągnięciu bagneta również żadnych śladów oleju.....oleju silnik nie łyka (od wymiany przejechane 1000 km i stan taki sam jak po zalaniu), pali na dużych mrozach na strzał.....Więc jego stwierdzenie, że samochód kopci bo łapie opary poprzez zużyte pieścienie wydało mi się to troszeczkę śmieszne. Pozostaje mi chyba jeżdzić z chmurą z tyłu samochodu bo juz nie mam pojęcia gdzie szukać przyczyny.....

[ Dodano: 2008-05-26, 12:26 ]
Dla pewności sprawdzę jeszcze ciśnienie sprężania w cylindrach.....
Ostatnio edytowano 27 maja 2008, o 09:07 przez wazki21, łącznie edytowano 1 raz
wazki21
Czytacz
 
Posty: 100
Dołączył(a): 19 lut 2008, o 15:08
Lokalizacja: OPOLSKIE

Postprzez byry007 » 27 maja 2008, o 21:34

Kolego a moza wina lezy w złym paliwie wez zalej w jakies dobrej stacji i zobacz jeszcze raz a moze wez auto rozgrzej i troche przegon moze jezdzisz delikatnie i autko sie troche za muliło i dlatego tak kopci dieselek lubi lubi chodzi na obrotach .
Avatar użytkownika
byry007
Czytacz
 
Posty: 90
Dołączył(a): 3 sty 2008, o 17:10
Lokalizacja: Koło

Postprzez wazki21 » 29 maja 2008, o 12:16

Paliwo leje kolego z reguły cały czas to samo....wcześniej nie było z nim problemów.....Zamulone też nie jest, bo czasem w dupe dostanie....

[ Dodano: 2008-05-29, 12:21 ]
Aha pisałeś kolego, że u Ciebie przy 60 km/h na drugim biegu zakopci..nie przejmuj się to jest normalne. u mnie kopci już przy niecałych 40 km/h na drugim biegu i to dośc ostro. Skrzynie w TD mają krótkie przełożenia, więc autko wochodzi na ok 4 tyś. obrotów i musi zadymić zwłaszcza że, silnik do najmłoszych już nie należy....
wazki21
Czytacz
 
Posty: 100
Dołączył(a): 19 lut 2008, o 15:08
Lokalizacja: OPOLSKIE

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości