Mój dieselek zaczął kopcić

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Mój dieselek zaczął kopcić

Postprzez wazki21 » 12 maja 2008, o 19:40

Witam. Moja golfina zaczęła kopcić niesamowicie.......z tym, że nie jest to typowy dym ze spalania oleju (jak na moje oko) tylko taki typowy czarny dym jak z komina.....Może zmiejszyć dawkę paliwa?...Wtryski podejrzewam, że winne tu nie są bo pali na strzał i chodzi równiutko, a do tego moc ma konkretną....Dodam, ze ma już najechane 300.000...
wazki21
Czytacz
 
Posty: 100
Dołączył(a): 19 lut 2008, o 15:08
Lokalizacja: OPOLSKIE

Mój dieselek zaczął kopcić

 

Postprzez łaksiak » 12 maja 2008, o 20:17

możliwe że masz za duża dawkie paliwa..a może filtry sie kończą..a może pompa do regeneracji
Avatar użytkownika
łaksiak
Ekspert
 
Posty: 1243
Dołączył(a): 7 kwi 2008, o 09:19
Lokalizacja: Stettin [ZS]

Postprzez Imper » 12 maja 2008, o 20:28

opstawiam lewe powietrze i to by chyba tlumaczylo nawet niezlego kopa tylko pewnosci nie mam czy w dieslach tez tak to dziala
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez wazki21 » 12 maja 2008, o 20:54

Filtry wymieniłem sobie właśnie dzisiaj, pompę mam po regeneracji (z jakiś miesiąć, dwa temu), na obudowie filtra powietrza faktycznie jest dziura (od spodu) ale powietrze i tak przechodzi przez filtr..więc to odpada. Z jednego wtryskiwacza mi cieknie paliwo po silniku - wystarczy zapewne go dokręcić. Wiec jedynym możliwym rozwiązaniem chyba jest zmiejszenie dawki, chociaż zawsze na takiej jeźdeziłem i było ok.......!?
wazki21
Czytacz
 
Posty: 100
Dołączył(a): 19 lut 2008, o 15:08
Lokalizacja: OPOLSKIE

Postprzez scols11 » 12 maja 2008, o 22:46

Wymieniales ostatnio pasek rozrzadu???
scols11
Badacz tematu
 
Posty: 161
Dołączył(a): 24 gru 2007, o 15:11
Lokalizacja: Jasło

Postprzez wazki21 » 12 maja 2008, o 23:43

Dokładnie, był wymieniany z jakiś miesiąc, dwa temu.....powiadasz że to może być wina paska.....jak dla mnie małoprawdopodobne ale może się mylę....
wazki21
Czytacz
 
Posty: 100
Dołączył(a): 19 lut 2008, o 15:08
Lokalizacja: OPOLSKIE

Postprzez marcinvirus » 13 maja 2008, o 11:43

Witam pare m-scy temu mialame podobny problem, po wymianie paska rozrzadu zrobilem okolo 1000km i golfik zaczelo mi dymic jak za pekaesem.
Na poczatku myslalem ze to wina paliwa ( zazwyczaj tankuje za wschodniej granicy), wymienilem rowniez wszystkie filtry zle neistety efektu nie bylo.
Tak wiec skorzystalem z uslug warsztatu w jednym powiedzieli mi ze nie wiedza co to mzoe byc,
w drugim warsztacie w ktorym gosc zajmuje sie samymi dieslami otworzyl tylko maske odpalil silnik i odrazu pokazal mi wade, SCIETY KLIN NA WALE,
Tak wiec kolego sprawdz sobie pod maska czy wlasnie ten wal nie chodzi tak jak zosemkowane kolo, bo jezdzac dluzejj z ta usterka w pewnym momencie mzoe CI calkowiecie slilnik skasowac.

pzodrawiam mam nadzieje ze w jakis sposob pomoglem
marcinvirus
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 9 paź 2007, o 16:23
Lokalizacja: Zamość

Postprzez łaksiak » 13 maja 2008, o 12:06

marcinvirus a kopcił Ci cały czas czy tylko jak dałeś mu w palnik?? bo u mnie czarna chmura ok 3 tys obrotów :-?
Avatar użytkownika
łaksiak
Ekspert
 
Posty: 1243
Dołączył(a): 7 kwi 2008, o 09:19
Lokalizacja: Stettin [ZS]

Postprzez marcinvirus » 13 maja 2008, o 14:09

laksiak napisał(a):marcinvirus a kopcił Ci cały czas czy tylko jak dałeś mu w palnik?? bo u mnie czarna chmura ok 3 tys obrotów :-?


czarny dym byl za nim ciagle czy w czasie spokojnej jazdy czy troszke mniej.
Najbardziej widoczny jednak byl ten dym przy redukcji biegow.

[ Dodano: 2008-05-13, 14:13 ]
http://www.golf3.pl/topics10/kopci-z-mo ... -vt149.htm

[ Dodano: 2008-05-13, 14:14 ]
http://www.golf3.pl/topics10/kopci-z-mo ... -vt149.htm
marcinvirus
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 9 paź 2007, o 16:23
Lokalizacja: Zamość

Postprzez scols11 » 13 maja 2008, o 15:22

Po kazdej wymianie paska rozrzadu powinno sie ustawiac kat ustawienia wtrysku!! Ostatnio przyjechal do mnie gosc z Sharanem z 1999 z TDI i tez mu straszna chmure puszczl podlaczylem VAG i okazalo sie za ma za bardzo przyspieszony kat. Po ustawieniu na kata i dawki(bo tez mial za wielka) puszcza dymka i to lekiutkiego ale dopiero ponad 4 tys.
scols11
Badacz tematu
 
Posty: 161
Dołączył(a): 24 gru 2007, o 15:11
Lokalizacja: Jasło

Postprzez wazki21 » 13 maja 2008, o 20:25

Pompę mam dopiero po regeneracji, więc kąt wyprzedzenia wtrysku był zapewne ustawiony. Spróbuję zmiejszyć dawkę paliwa...zobaczymy jakie będą tego efekty.....!!! A dzisiaj na trasie właśnie zerwał mi się środkowy tłumik - kopcił jak wariat spod podwozia....
P.S. marcinwirus - w którym miejscu jest ten klin i w jaki sposób się mógł ściąć??
wazki21
Czytacz
 
Posty: 100
Dołączył(a): 19 lut 2008, o 15:08
Lokalizacja: OPOLSKIE

Postprzez łaksiak » 15 maja 2008, o 19:47

czy dziurawy wydech może być przyczyną kopcenia na wysokich obrotach? :oops:
Avatar użytkownika
łaksiak
Ekspert
 
Posty: 1243
Dołączył(a): 7 kwi 2008, o 09:19
Lokalizacja: Stettin [ZS]

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości

cron