no słuchaj kolego jeżeli jeszcze takiego czegośnie robiłes to będą dla ciebie duże schody ale może dasz radę więc opisze ci co i jak .
A więc w punktach :
1. ściągasz wszystkie paski klinowe nie będę tłumaczył jak bo to jest banalne wystarczy trochę się przyjżeć. Przy okazji nowe uszczelniacze zamocz w czystym oleju silnikowym i niech sobie sączą olej .
2. odkręcasz kółko pasowe cztery śrubki na klucz imbus 6 muszą być w środku gdzie klucz wchodzi dobrze wyczyszczone i dla pewności pomorz kluczowi wejść młotkiem żeby nie obrobić śrubki.Dla odkręcenia możesz wrzucić na 1 żeby ci zblokowało silnik.
3.ściągasz oby dwie osłony plastikowe
4.ustawisz rozrząd na znaki i blokujesz na blokadach wałek rorządu i pompę wtryskową
5.żeby zablokować wałek rozrządu musisz ściągnąć pokrywę zaworów i blokujesz go
6.ściągasz pasek rorządu gdy masz wszystko gotowe
7. odkecasz śrubę wałka rorządu na zablokowanym wałku i ściągasz kółko uważaj bo jest na klin zblokowane i bez ściągacza możesz albo uszkodzić kołko albo kólko ci zleci ale klin się gdzieś zgubi więc podłóz coś pod silnik żeby w razie W go dało się znaleść
8. po ściągniętym kólku możesz zabrać się za odkecenie mostków wałka rorządu ponieważ gdybyś odkręcił tylko 1 mógłby się cały wałek skrzywić
9. popuszczasz pierw wszystkie nakrętki od strony kolka do końca głowicy nigdy nie od środka w ten sam sposób dokręcasz
nie sugeruj się tym że to inna głowica ale tak powinno się odkręcać i przykręcać
10 możesz w końcu zacząć wymienić uszczelniacz wałka oczywićsie można by było też to wykonać w ten sposób że przy sciągnięciu kółka po prostu nie ściągać pokrywy tylko hamsko wbić coś w stary uszczelniacz tak byle nie uszkodzić nic po dreodze ale uważam że tak jest bezpieczniej jak dla mnie
11.całą górę możesz już skręcić oprócz pokrywy po to by zostawić blokadę wałka oczywiście przykręcamy odwrotnie do odkręcania
12. jęzeli chcesz zrobic komplet uszczelnienia odkręcasz kółko wałka pośredniego
taka sama sutuacja jak z wałkiem zozrządu tylkoże troszkę trzeba pomyśleć jak zablokować najlepiej całą tą operację we dwójkę robić bo wtedy 1 osoba blokuje a 2 odkręca po ściągnięciu kółka też uważaj na klin bo też może gdzieś spaść
13. po odkręceniu masz obudowe na 2 śrubki na 10 klucz o przykręcone odkręcasz i musisz wybić stary uszczelniacz nie uszkadzając scianek jeżeli uszkodzisz to papierem zrób to na gładko bo inaczej ci zetnie nowy uszczelniacz i będzie znów ciec. Wbijasz nowy uszczelniacz w obudowę chyba kluczem nasadowym 30 i młotkiem uważając żeby równo wchodził. wymień też zielnoy oring na obudowie.
14. Przykręcasz resztę odwrotnie jak odkręcałeś możesz też trochę na obudowę silikonu dać żeby nie ciekło ale bez przesady
15. teraz bierzesz się za głowny uszczelniacz wału korbowego do tego albo blokujesz zajebiście mocnym śrubokrętem płaskim na kole zębatym i odkręcasz główną śrubę ale pamiętaj że trzeba dać wtedy nową śrubę koszt 15 zł.
Ale wątpliwe żeby ktoś dał rade utrzymać dak dokręcone kółko śrubokrętem co może spowodować do że z całą siłą jak ty odkręcasz 2 osoba puści śrubokręt z braku siły i uderzysz tłokami w zawory. więc bezpieczniej bedzie wykonać specjalne narzędzie do tego
przykręcasz do kółka na wale 2 śrubkami blokujesz o wózek silnika i odkręcasz główną śrubę masz wtedu dostęp do uszczelniacza wału
16.odkręcasz całą obudowę tą z lewej i wymieniasz uszczelniacz u góry natomiast ta mała obudowa jest od wałka posredniego
17 dajesz nową uszczelkę papierową pod osłonę i skręcasz wszystko do kupy. Wszystkie te czynności niektórzy robią bez ściągania obudowy po prostu wybijając siemeringa siłą ale ja nie lubię tej metody
18. gdy masz wszystko poskręcane patrzysz czy są dobrze ustawione znaki rozrządu i skręcasz nowy rozrząd zakładasz pasek + nowy napinacz i sprawdzasz czy coś nie blokuje silnika po wrzuceniu go na luz i obkręcenie kluczem silnika 2 razy do okoła jeżeli jest wszystko ok skręcasz wszystko do kupy masz całą robotę z głowy.
Teraz widzisz ile to jest roboty więc jeżeli sądzisz że dasz radę to zrób to ale jeżeli nie znasz się na tym to nie radzę tego samemu robić bo sobie krzywdy narobisz tylkowięc watro to dać mechanikowi