Mrygajaca kontrolka oleju. PROSBA O POMOC I PORADE.

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Mrygajaca kontrolka oleju. PROSBA O POMOC I PORADE.

Postprzez Karol1313 » 14 sty 2014, o 10:25

Witam, probowalem wyszukac lecz nic nie znalazlem.

Mam problem przy uruchominiu silnika (1.9 Diesel) mryga kontrolka oleju i mryga tak dlugo az nie dodam gazu. Pozniej juz nie mryga przez caly czas. Jednak po zgaszeniu silnika i zapaleniu go na nowo sytuacja sie powtarza.

Moze ktos mial juz z tym doczynienia badz wie co to moze byc.

Dziekuje.
Karol.
"Nawet jeśli osiołka kują najlepsze ostrogi to dalej jest to osiołek" - właściciel 1.9D :)
Karol1313
Czytacz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 21 sty 2012, o 17:47
Lokalizacja: Mokotów

Mrygajaca kontrolka oleju. PROSBA O POMOC I PORADE.

 

Postprzez pietrasiak2 » 14 sty 2014, o 15:01

Zbyt niskie ciśnienie oleju przy obrotach biegu jałowego może masz za niskie?. Sprawdziłbym czujnik ciśnienia może ma jakiś syf i przekłamuje jak nie to fizyczne ciśnienie oleju :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez Pozor » 14 sty 2014, o 17:14

dokładnie idź po najtańszych częściach pierw zmień czujniki ciś. po kolei a potem już tylko pompa oleju jak chcesz to mam jedną sprawną :-P
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Postprzez GrzesTM » 15 sty 2014, o 00:27

Najtaniej i odrazu czujnik cisnienia oleju? A nie taniej sprawdzic wzbudzenia alternatora, a dokladnie kabelek ktory don dochodzi (jeden z dwoch, drugi to obroty). Jak dodasz gazu to sie alternator sam wzbudza wewnetrznie, a powinien odrazu po odpaleniu. Puki nie wzbudzi nie dziala sygnal z obrotow, a tym samym obrotomierz i nie wie ze takie niskie cisnienie jest prawidlowe bo ma prawidlowe, jalowe obroty. Gdyby wgl niegasla kontrolka to wwzbudzenie moze byc ok a kabelek od obrotka (W) urwany. Odpal wlacz swiatla przygazuj, pala sie mocniej?
GrzesTM
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 12 paź 2012, o 11:01
Lokalizacja: Tczew

Postprzez Karol1313 » 15 sty 2014, o 04:14

Więc tak Panowie, z czujnika ciśnienia oleju zdjąłem kabelek i problem dalej istnieje. Czy to oznacza że czujnik możemy już wyeliminować? Skoro nie ma zmiany. Co do obrotów to mój "osiołek" w obrotomierz nie jest wyposażany czyli on chyba tu też nie ma wpływu.

Czy jeżeli ta kontrolka mryga tylko na początku a ja ją gaszę gazem, to czy można sobie jeszcze trochę tak pojeździć?
Bo już w tym miesiącu są za mną 3 poduchy pod silnikiem i tylnie hamulce do tego ubezpieczenie i jestem spłukany.

POZDRO,
Karol.
"Nawet jeśli osiołka kują najlepsze ostrogi to dalej jest to osiołek" - właściciel 1.9D :)
Karol1313
Czytacz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 21 sty 2012, o 17:47
Lokalizacja: Mokotów

Postprzez GrzesTM » 15 sty 2014, o 05:04

Szanowny panie kolego, to czy jest wyposazony czy nie, nie ma znaczenia(i tak w zegarach mozesz sobie wlaczyc obrotomierz w miejsce drogomierza-licznika kilometrow). Golf ma dwa czujniki cisnienia, tzw niskiego i wysokiego, do tego zegary (bo tam znajduje sie elektronika od mrygania kontrolki i buczenia) potrzebuja sygnal o obrotach - dziala to tak pierwszy czujnik 0,3bara obroty do chyba 2000 jesli jest takie cisnienie i obroty nie wyzsze to ok. Drugi czujnik 1.8bara obroty powyzej tez okej, kazdy inny stan sygnalizowany jest kontrolka, chyba ze cisnienie nawet nie osiaga 0.3 to wtedy buczek (chodz chyba nie kazdej firmy zegary go maja). Jesli nie ma sygnalu z obrotow, bo akumator sie nie wzbudzil to cos widac nie halo wiec kontrolka. Gdybys mial cos z czujnikiem lub pompa to raczej po.przegazowaniu i zejsciu znow na jalowe dalej by sie palilo. Sprawdz to wzbudzenie, nawet maski nie musisz otwierac (chodz najlepiej bylo by zmierzyc napiecie 3 razy przed, i po odpaleniu i potem po przegazowaniu, wtedy.powinno byc wyzsze.
GrzesTM
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 12 paź 2012, o 11:01
Lokalizacja: Tczew

Postprzez Karol1313 » 15 sty 2014, o 10:21

Kostka z dwoma kabelkami i ten gruby przewód trzymają się OK. Jeden czujnik ciśnienia oleju mam na filtrze a ten drugi gdzie jest?

Zaraz pójdę zmierzę te napięcia. Dziwi mnie fakt że po odpięciu czujnika na filtrze kontrolka zachowuje się tak samo, chyba powinna na to jakoś zareagować?

Pozdrawiam,
Karol.
"Nawet jeśli osiołka kują najlepsze ostrogi to dalej jest to osiołek" - właściciel 1.9D :)
Karol1313
Czytacz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 21 sty 2012, o 17:47
Lokalizacja: Mokotów

Postprzez pietrasiak2 » 15 sty 2014, o 11:29

Karol1313 napisał(a):Dziwi mnie fakt że po odpięciu czujnika na filtrze kontrolka zachowuje się tak samo, chyba powinna na to jakoś zareagować?

z tego co pamiętam to ten czujnik jest zwierny. Kontrolka powinna przestać migać jak dotkniesz kabelkiem do masy. Sprawdź to jak po zetknięciu z masą ustanie to albo czujnik padł lub masz za niskie ciśnienie na obrotach biegu jałowego. Dodam jeszcze że może też być to wina oleju bo nie widziałem kiedy był on wymieniany
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez Karol1313 » 15 sty 2014, o 13:33

Więc tak Panowie, zmierzyłem ładowanie za pomocą miernika na zgaszonym silniku-12,73, na zapalonym silniku bez dodania gazu-11,50, po dodaniu gazu-14,38 i się utrzymuje.

Czyli to może świadczyć o tym że ten alternator się nie wzbudza bez gazu i z racji małego ładowania na początku ta kontrolka mryga? A po obudzeniu alternatora gazem działa normalny prąd i problem kontrolki znika.

P.S
Olej wymieniony latem 2013 (MOBIL1 15/W40) razem z filtrem.
"Nawet jeśli osiołka kują najlepsze ostrogi to dalej jest to osiołek" - właściciel 1.9D :)
Karol1313
Czytacz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 21 sty 2012, o 17:47
Lokalizacja: Mokotów

Postprzez pietrasiak2 » 15 sty 2014, o 14:52

Przejrzyj mostek prostowniczy ,stan szczotek i będzie po kłopocie. Prawdopodobnie kończą się szczotki albo padła jedna z diód :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez Karol1313 » 15 sty 2014, o 16:45

Tak więc będę musiał zrobić troszkę to dziwne bo wymieniłem alternator w maju 2013 na regenerowany BOSCHA.

Dziękuję wszystkim za porady i pomoc.

Pozdrawiam,
Karol.
"Nawet jeśli osiołka kują najlepsze ostrogi to dalej jest to osiołek" - właściciel 1.9D :)
Karol1313
Czytacz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 21 sty 2012, o 17:47
Lokalizacja: Mokotów


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Google [Bot] i 32 gości