Kolego,jeżeli nie posiadasz wystarczających wiadomosci na temat diesla to ciezko bedzie ci zdiagnozowac w jakim stanie jest silnik,widoczne objawy,ktore opisali koledzy wyzej,swiadczyly by juz o duzym zluzyciu silnika.
Ale oki,postaram się Tobie pomóc,bo sam również szukam TDI-ka.
Zacznijmy od Blacharki. Sprawdz koniecznie progi,jest to niestety punkt newralgiczny kazdego golfika. Obejrzyj dokladnie od spodu i przy szerokich listwach. Następnie zwróc uwagę na tylną klapę.Najlepiej opukać delikatnie w celu stwierdzenia czy jest szpachla. Oczywiscie zwroc uwage na szpary przy spasowaniu maski z błotnikami,oraz łączenia drzwi z budą. Ponadto podstawa to również szyby,czy wszystkie są z jednego roku. Zaobserwuj też dach,czy nie byl przypadkiem po dachowaniu-tutaj przydalby się czujnik lakieru. Popatrz pod uszczelkami szyb czy gdzies nie wychodzi rdza. Jezeli szukasz auta np. Colour concept czy Jahre to zwroc uwagę czy jego wyposazenie jest seryjne,czy cos nie bylo kombinowane. Szczegoly dokladne znajdziesz u nas na forum kazdego modelu.
To tyle po krótce na co nalezy zwrocic uwagę przy oględzinach blacharki. Oczywiscie sprawdz tez komore silnika,czy podlużnice nie byly wyciągne,czy numer VIN zgadza się z tym co jest wbite w dowód,czy jest rowniez naklejka (znajdziesz ja w bagazniku,w okolicach kola zapasowego) z danymi silnika i wersja wyposazenia.
Jezeli chodzi o silnik to nalezy zwrocic szczegolna uwage na wycieki,czy gdzies cos nie cieknie,zalecam oględziny auta "na zimno" wtedy tak na prawde dowiesz sie czegos wiecej o jego kondycji po odpaleniu. Dobrze by bylo jakbys mial komputer z VAGiem wtedy sprawdzisz sobie możliwe błędy. Po odpaleniu zwroc uwagę na "dymek" jaki puszcza,jezeli niebieski to juz jest to niepokojące,gdy czarny-to zdrowy
Najlepiej jak silnik jest w takim stanie jaki jest uzytkowany,tzn. przykurzony. Z reguly jak silnik jest wyczyszczony na błysk to sprzedający ma coś do ukrycia,wtedy bym szczegolnie sie przypatrzyl różnym elementom.
Jak cos wiecej chcesz wiedziec to napisz
Pozdrawiam !