na co zwrocić uwage przy kupnie tdi

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

na co zwrocić uwage przy kupnie tdi

Postprzez Mariusz164 » 18 sie 2009, o 22:18

po jutrze zamierzam jechać obejrzeć golfika jak będzie wszystko oki to nawet kupie go. powiedzcie mi na co zwrócić uwagę szczególnie?
Mariusz164
Badacz tematu
 
Posty: 383
Dołączył(a): 23 lis 2008, o 12:43
Lokalizacja: Lubicz k.Torunia

na co zwrocić uwage przy kupnie tdi

 

Postprzez TOMEK 84 » 18 sie 2009, o 22:23

na kontrolki jak gasna czy razem czy kazda osobno
na olej jaki jest
na silnik i osprzet
czt nikt nie kombinował z kablami bedzie widac po naruszonej izolacji
od jakich obrotów zaczyna ciągnąć turbo
czy kopci i jakim kolorem kopci przy odpaleniu
jak odpala
i czy odpalasz izmnego czy juz rozgrzanego golfika
kidy była wymiana filtrów w jakim stanie jest rozrząd

[ Dodano: 2009-08-18, 22:24 ]
jedz niom na diagnostyke i podnies go do góry oblukaj go od spodu czy z silnika kapie olej itp
Avatar użytkownika
TOMEK 84
Members
 
Posty: 806
Dołączył(a): 15 lip 2008, o 20:45
Lokalizacja: INOWROCŁAW :)

Postprzez Mariusz164 » 19 sie 2009, o 14:43

oki dzięki jakbyś mogł to objaśnij mi jak to powinno teraz być ok. jutro jadę go obejrzeć właśnie.

[ Dodano: 2009-08-19, 14:44 ]
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9594602 tu jest ten golfik. kurde na tdi to zielony jestem heh
Mariusz164
Badacz tematu
 
Posty: 383
Dołączył(a): 23 lis 2008, o 12:43
Lokalizacja: Lubicz k.Torunia

Postprzez leopard » 19 sie 2009, o 17:41

Mariusz164 napisał(a):tu jest ten golfik

po kolei - auto rocznikowo to 1994 - być może modelowo 95 - świadcza o tym prostokątne kierunkowskazy w błotnikach - do tego w 95 roku spojler na tylnej szybie był z dodatkowym światłem stop'u - w 94 bez stopu

inny odcień tylnych lewych i prawych drzwi względem błotników i klapy auta - lakierowany ??
warto sprawdzic live - być może to tylko takie zdjęcie ...
wersja - przednie lampy/tylne/nakładki na nadkolach i progach / halogeny/szyber elektryczny/ naklejki special to wszystko ori GT special - do tego wewnatrz powinny być fotele kubełkowe - ABS/ airbagi ... felgi są o wiele młodsze od tego auta - ale to już drobny szczegół - modelowy 95 ma immo w kluczyku w podstawowej wersji ... antena w tym samochodzie nie jest oryginalna - odłazi listwa z tylnych lewych drzwi

weź kogoś z VAG;iem do sprawdzenia tego auta
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Fasol » 19 sie 2009, o 17:54

Kolego,jeżeli nie posiadasz wystarczających wiadomosci na temat diesla to ciezko bedzie ci zdiagnozowac w jakim stanie jest silnik,widoczne objawy,ktore opisali koledzy wyzej,swiadczyly by juz o duzym zluzyciu silnika.

Ale oki,postaram się Tobie pomóc,bo sam również szukam TDI-ka.
Zacznijmy od Blacharki. Sprawdz koniecznie progi,jest to niestety punkt newralgiczny kazdego golfika. Obejrzyj dokladnie od spodu i przy szerokich listwach. Następnie zwróc uwagę na tylną klapę.Najlepiej opukać delikatnie w celu stwierdzenia czy jest szpachla. Oczywiscie zwroc uwage na szpary przy spasowaniu maski z błotnikami,oraz łączenia drzwi z budą. Ponadto podstawa to również szyby,czy wszystkie są z jednego roku. Zaobserwuj też dach,czy nie byl przypadkiem po dachowaniu-tutaj przydalby się czujnik lakieru. Popatrz pod uszczelkami szyb czy gdzies nie wychodzi rdza. Jezeli szukasz auta np. Colour concept czy Jahre to zwroc uwagę czy jego wyposazenie jest seryjne,czy cos nie bylo kombinowane. Szczegoly dokladne znajdziesz u nas na forum kazdego modelu.

To tyle po krótce na co nalezy zwrocic uwagę przy oględzinach blacharki. Oczywiscie sprawdz tez komore silnika,czy podlużnice nie byly wyciągne,czy numer VIN zgadza się z tym co jest wbite w dowód,czy jest rowniez naklejka (znajdziesz ja w bagazniku,w okolicach kola zapasowego) z danymi silnika i wersja wyposazenia.

Jezeli chodzi o silnik to nalezy zwrocic szczegolna uwage na wycieki,czy gdzies cos nie cieknie,zalecam oględziny auta "na zimno" wtedy tak na prawde dowiesz sie czegos wiecej o jego kondycji po odpaleniu. Dobrze by bylo jakbys mial komputer z VAGiem wtedy sprawdzisz sobie możliwe błędy. Po odpaleniu zwroc uwagę na "dymek" jaki puszcza,jezeli niebieski to juz jest to niepokojące,gdy czarny-to zdrowy :) Najlepiej jak silnik jest w takim stanie jaki jest uzytkowany,tzn. przykurzony. Z reguly jak silnik jest wyczyszczony na błysk to sprzedający ma coś do ukrycia,wtedy bym szczegolnie sie przypatrzyl różnym elementom.

Jak cos wiecej chcesz wiedziec to napisz ;)
Pozdrawiam !
M51 power !
Avatar użytkownika
Fasol
Czytacz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 19 sie 2009, o 17:14
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez luki34 » 21 sie 2009, o 17:36

leopard napisał(a):wewnatrz powinny być fotele kubełkowe

są kubełki takie jak były w gt widać to na fotce.
leopard napisał(a):ABS/ airbagi

to niekoniecznie.

Ale na pewno tył był malowany aż po drzwi bo to widać. ja bym nie jechał oglądać nawet bo miałbym za daleko ;-)
Avatar użytkownika
luki34
Czytacz
 
Posty: 128
Dołączył(a): 27 wrz 2008, o 10:43
Lokalizacja: VAG-Podkarpacie.pl

Postprzez leopard » 21 sie 2009, o 17:55

luki34 napisał(a):to niekoniecznie

owszem jeśli jakaś franca lub benelux - wszędzie indziej były ...
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Mariusz164 » 23 sie 2009, o 23:24

kupiłem go? malowany był przodni prawy błotnik i prawe drzwi. na zdjęciu tak się wydaje tylko bo taki dziwny kolor lakieru jest;) no testuje go teraz i jestem b. zadowolony silnik nawet rano dymka nie puści na zimny i odólnie silnik nie był czyszczony także widać w jakim jest stanie;) żadnych wycieków
Mariusz164
Badacz tematu
 
Posty: 383
Dołączył(a): 23 lis 2008, o 12:43
Lokalizacja: Lubicz k.Torunia


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości