Nadmiar oleju

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Nadmiar oleju

Postprzez Puchar » 5 sty 2012, o 22:32

Witam.
Przed świetami zmieniałem w swoim golfie filtr oleju oraz olej. Pare dni przed sylwestrem wybrałem sie do koleżki 20 km od mojej miejscowości, kiedy wróciłem i zajechałem na cpn po zatankowaniu i odpaleniu silnika 2 kontrolki na zegarach nie chciały zgasnąć mianowicie kontrolka oleju ciągle mygała i kontrolka akumulatora. W stacji kontroli znajomy powiedział że możliwe jest że olej będzie wyciekał ponieważ uszczelka do chłodniczki oleju jest w kiepskim stanie, kiedy dziś sprawdziłem olej to jest jego aż za dużo i samochód nie chce odpalić. Może ktoś pomóc ?:>
Puchar
Czytacz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 14 cze 2011, o 15:55
Lokalizacja: Zambrów

Nadmiar oleju

 

Postprzez siti07 » 6 sty 2012, o 19:01

Jak wymieniałeś olej to ile go wlałeś?
Avatar użytkownika
siti07
Badacz tematu
 
Posty: 164
Dołączył(a): 1 paź 2008, o 23:20
Lokalizacja: Krosno

Postprzez Puchar » 6 sty 2012, o 19:16

jeżeli dobrze pamiętam to kupywałem 5 i wlane zostało ponad 3 litry, kiedy raz odjeżdżałem z parkingu zauważyłem małą plame oleju zastanawiałem się czy to moja (bo w końcu mówili mi że uszczelka w kiepskim stanie, to myślałem może że już w ogole pękła). Po zaświeceniu kontrolki oleju dolałem jego troche, ale było to samo. Zapewne czeka mnie odprowadzanie oleju ? Ale czy to wystarczy.
Puchar
Czytacz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 14 cze 2011, o 15:55
Lokalizacja: Zambrów

Postprzez SotoM » 6 sty 2012, o 19:18

kontrolka cisnienia oleju i ładowania = brak możliwości uruchomienia silnika...w 1,9D :zdziwko: nie czaje... przecie to redło powinno palic nawet bez wody i oleju...
a rozrusznik startuje...??
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Puchar » 6 sty 2012, o 19:26

Po przekreceniu kluczyka noramlnie chodzi rozrusznik ale po chwili "zamula" jak by tracił moc i przestaje w ogole kręcić. Pare razy miałem podobne przypadki jak auto dłużej postało, ale wystarczyło chwile odczekać i palił. Teraz w ogole nie pali.
Puchar
Czytacz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 14 cze 2011, o 15:55
Lokalizacja: Zambrów

Postprzez slawek5t » 6 sty 2012, o 19:42

SotoM napisał(a):przecie to redło powinno palic

Ja tam nie komentuje co kto ma ....


Puchar, nie patrzyłeś na bagnet ile wlałeś i czy był prawidlowy Stan ?

Może poprostu akumulator padł ? I nie zapalił odrazu bo moze paliwo nie dochodzi lub swieca padła albo jeszcze co innego ?
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez Puchar » 6 sty 2012, o 20:21

Przed sekundą właśnie byłem zobaczyć co slychac. Samochód odpalił, lecz kontrolka oleju dalej mygała i kontrolka akumulatora sie świeciła, a kiedy trzymałem gaz przy 1.500 tys. obrotów (na oko, ponieważ nie mam obrotomierza) były jak by przerwy, jak by sie dławił czy coś takiego. Za pierwszym razem samochód pochodził około 10 minut, zgasiłem i znów odpaliłem. Zrobiłem tak z 2/3 razy i wreszcie znów to samo co wcześniej samochód nie odpalił.
Puchar
Czytacz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 14 cze 2011, o 15:55
Lokalizacja: Zambrów

Postprzez PALUCH » 6 sty 2012, o 22:57

Kolego ja w moim golfiku miałem podobną sytuacje.obiawy miałem identyczne.Co do akumulatora to sprawdz naciąg paska i kable na altku.Następna sprawa jak masz możliwiść to zdejmij głowice i sprawdż szczelność pierścieni bo możesz miec za wysoki stan oleju ze względu na to że paliwo przedostaje Ci sie do miski olejowej,może Ci lać jakiś wtrychol.Co do obrotów silnika mi też tak przerywało jak wkręcałem go na obroty pow. 1.500 tys.obr.min i okazało sie że turbo niestety padło.mam nadzizieje ze Ci pomoże to co napisałem ale życze Ci zeby to nie było włśnie to.pozdro
Avatar użytkownika
PALUCH
Czytacz
 
Posty: 34
Dołączył(a): 16 gru 2011, o 21:07
Lokalizacja: KATOWICE

Postprzez bendi86 » 11 sty 2012, o 17:07

Kolega wyżej może mieć rację, lejący wtrysk może być tego przyczyną że przybywa oleju, sprawdzałeś (organoleptycznie) czy się rozrzedza? Jeżeli jest więcej oleju to silnik będzie go wyrzucał, jest przelew więc nawet jak wlejesz go za dużo to w silniku zostanie tylko do górnego stanu, za to pod samochodem będą plamy.
bendi86
Badacz tematu
 
Posty: 152
Dołączył(a): 9 sie 2011, o 09:42
Lokalizacja: Góra

Postprzez Bradley » 11 sty 2012, o 17:40

bendi86 napisał(a):jest przelew więc nawet jak wlejesz go za dużo to w silniku zostanie tylko do górnego stanu, za to pod samochodem będą plamy.

Gdzie jest ten przelew? :shock:
Jak oleju za duzo wleje to predzej go wypchnie gora silnika cisnienie przez odme i wszedzie tam gdzie uszczelki maja juz dosc.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez bendi86 » 11 sty 2012, o 19:29

Wiem że gdzieś po lewej stronie przy rozrządzie. Sam nie wiedziałem ale po zmianie oleju którego wlałem za dużo pojechałem na stację kontroli na trzepaczki żeby sprawdzić podwozie, gość wchodzi pod samochód, patrzy i mówi ; PRZELAŁEŚ OLEJ, mówię skąd Pan wie a on że mi go przelewa jak jest za dużo i pokazał.
bendi86
Badacz tematu
 
Posty: 152
Dołączył(a): 9 sie 2011, o 09:42
Lokalizacja: Góra

Postprzez Piaggio » 12 sty 2012, o 12:33

bendi86, jesteś pewien na 100%? ja również nigdy o czyms takim nei słyszałem, no bo jak, że gdzie? Ten Pan co ci o tym powiedział widać fachura nie ma to tamto!
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 16 gości

cron