napinacz od paska

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

napinacz od paska

Postprzez stkprfritz » 17 sie 2008, o 11:01

Witam mam nastepujacy problem: wczoraj wieczorem podczas jazdy, pekl mi pasek od alternatora z winy napinacza bo drgal strasznie od jakiegos czasu i odnosnie tego mam pytanie.

1.Czy ten napinacz wymienia sie caly z obudowa czy wystarczy wymienic tylko rolke??
2.Nie pracowala pompa wody i lekko przegrzewalem golfika by wrocic o wlasnych silach (tzn jak temperatura prekraczala 100 st, to zatrzymywalem sie i czekalem az ostygnie do 90 i tak w kolko ) ale do 110 nie doszlo ani razu, i w zwiazku z tym mam pytanie dlaczego wentylator sie nie zalaczal???i czy bedzie to mialo wplyw na zywotnosc silnika???
stkprfritz
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 6 gru 2007, o 23:31
Lokalizacja: Bircza

napinacz od paska

 

Postprzez piotr0488 » 17 sie 2008, o 11:34

tu masz rolka

:arrow: http://moto.allegro.pl/item418390194_ro ... d_70_.html


silnik bedzie normalnie pracowal nic mu sie niestalo, wentylator sie niezalaczyl gdyz pompka nie pompowala wody
piotr0488
Members
 
Posty: 1314
Dołączył(a): 24 sty 2008, o 00:39
Lokalizacja: Lędyczek
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez SotoM » 17 sie 2008, o 11:46

rolkka to mały pikuś. jeśli ci pret trzymający rolke nie rozwalił obudowy to kwestia wymiany tulejek prowadzacych go. tulejki ponoć 30zł kosztują i ponoc nie fajnie sie je wymienia. no i tez nie wiadomo w jakim stanie masz napinacz ten co jest koło pompy wtryskowej on nie jest takze tani.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez stkprfritz » 17 sie 2008, o 12:25

Ok a juz sie balem ze silnik moglem zajechac , bo jest naprawde zdrowy i szkoda by bylo :( Mysle ze sama wymiana rolki nic mi nie da bo ten pret i tak bedzie drgal, i po jakims czasie znowu wystrzepi mi pasek.Trzeba bedzie odzalowac po prostu i kupic kompletny napinacz o ile mozna cos takiego dostac?Dziekuje za pomoc. Pozdrawiam
stkprfritz
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 6 gru 2007, o 23:31
Lokalizacja: Bircza

Postprzez piotr0488 » 17 sie 2008, o 12:55

napisz do tego kolesia i ci dobierze http://moto.allegro.pl/item418059134_tu ... _seat.html
piotr0488
Members
 
Posty: 1314
Dołączył(a): 24 sty 2008, o 00:39
Lokalizacja: Lędyczek
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez stkprfritz » 17 sie 2008, o 17:08

dzieki Piotr !
stkprfritz
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 6 gru 2007, o 23:31
Lokalizacja: Bircza

Postprzez Robertuss » 29 sie 2008, o 15:03

Mam pytanko!
Prawdopodobnie mam zuzyty juz napinacz, tzn. cos mi za mocno klekocze silniczek w okolicach alternatora.
Ten napinacz ma srubke regulacyjna na klucz imbusowy, gdy ją 'leciutko' rusze kluczem to 'hałasowanie' znika.
Pytanie jest takie czy musze wymienic napinacz, czy mozliwa jest opcja aby odkrecic go i zalozyc odwrotnie? :-| Czy to da sie zrobic? Czy ta sprezyna w nim jest tak skrecona ze nie mozna takiej zamiany zrobic?
hmmmmmmmmm....
Avatar użytkownika
Robertuss
Members
 
Posty: 1234
Dołączył(a): 10 lip 2008, o 08:00
Lokalizacja: Świecie
Rocznik: 1999
Silnik: 2.8 AQD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez mike102 » 29 sie 2008, o 15:56

Oddaj mechanikowi do regeneracji. Ja zaplacilem 30zl.
U mnie tez wczesniej swierszczal - po regeneracji jest oki.
Nowka to koszt cos okolo 180zl - chyba.
Avatar użytkownika
mike102
Badacz tematu
 
Posty: 284
Dołączył(a): 17 gru 2007, o 16:40
Lokalizacja: WR

Postprzez Robertuss » 29 sie 2008, o 17:05

a w takim razie na czym polega taka regeneracja?
samemu tyz mozna? ;-)
Avatar użytkownika
Robertuss
Members
 
Posty: 1234
Dołączył(a): 10 lip 2008, o 08:00
Lokalizacja: Świecie
Rocznik: 1999
Silnik: 2.8 AQD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez mike102 » 29 sie 2008, o 19:15

a tego to juz nie wiem na czym to polega :)
Avatar użytkownika
mike102
Badacz tematu
 
Posty: 284
Dołączył(a): 17 gru 2007, o 16:40
Lokalizacja: WR

Postprzez leopard » 30 sie 2008, o 02:38

nie można zrobić zmiany - wymień samą rolkę - być może to łożysko rolki hałasuje a nie cały napinacz ...
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez mani51 » 30 sie 2008, o 06:41

stkprfritz napisał(a):tzn jak temperatura prekraczala 100 st, to zatrzymywalem sie i czekalem az ostygnie do 90 i tak w kolko ) ale do 110 nie doszlo ani razu,


nie doszło w pobliżu czujnika temperatury a ile było w samym silniku to lepiej nie wiedzieć przecież nie miałeś żadnego obiegu w układzie i następnym razem to zadzwoń po znajomego niech Cię ściągnie a nie odpierniczaj takiej maniany :evil:
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości