Napinacz paska wieloklinowego 1,9 TDI

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Napinacz paska wieloklinowego 1,9 TDI

Postprzez jacek_dd » 17 mar 2008, o 23:15

Witam ! Rozbierał ktoś z Was napinacz paska wieloklinowego w 1,9 TDI ? Chodzi mi o to że strasznie mi skacze napinacz na wolnych obrotach , czy się go jakoś naprawia czy trzeba kupić nowy element ? Ewentualnie ile takie coś kosztuje?
Z góry dziękuję za odpowiedzi. Pzdr..
jacek_dd
Czytacz
 
Posty: 73
Dołączył(a): 28 gru 2007, o 23:00
Lokalizacja: Miechów

Napinacz paska wieloklinowego 1,9 TDI

 

Postprzez wazki21 » 18 mar 2008, o 08:53

U mnie padła sprężyna w napinaczu. Z tego co się orientuję, w niektórych golfach pasek naciąga się alternatorem, a w innych jest sprężyna na napinaczu (prawdopodobnie TDI). Sprawdź sobie najpierw samą rolkę, może jest już na wymarciu i dlatego stuka, ale prawdopodobnie musisz wymienić cały element tak jak ja. Koszt rolki - ok. 40-50 zł, natomiast napinacz waha sie w granicach 180-240 zł. Kupiłem za 180 zł , ale nie pasował, wiec w innym sklepie zapłaciłem 240 zł.....
wazki21
Czytacz
 
Posty: 100
Dołączył(a): 19 lut 2008, o 15:08
Lokalizacja: OPOLSKIE

Postprzez scols11 » 18 mar 2008, o 16:07

To raczej nie napinacz!!! Jesli po lekkim dodoniu gazu skakanie ustepuje to prawdopodobnie jest to kolo pasowe na wale korbowym!!! Sprawdz sobie czy ci przypadkiem to kolo sie dolikatnie nie popusciło i nie obrobiło na wale!!! Znam wiele takich przypadków!!!
scols11
Badacz tematu
 
Posty: 161
Dołączył(a): 24 gru 2007, o 15:11
Lokalizacja: Jasło

Postprzez jacek_dd » 18 mar 2008, o 19:19

Bardziej mi to wygląda na sprężynę napinacza , koło pasowe wału jest proste i dociągnięte . Pytałem dziś w sklepie i taka sprężyna kosztuje 140 zł .Muszę to porozkręcać i wtedy będzie widać co jest. Dzięki za odpowiedzi.
jacek_dd
Czytacz
 
Posty: 73
Dołączył(a): 28 gru 2007, o 23:00
Lokalizacja: Miechów

napinacz

Postprzez aran85 » 19 mar 2008, o 13:06

Moim zdaniem to wina ukaładu napinającego pasek.
W silniku 1,9tdi był stosowany napinacz paska wielorowkowego, a w silnikach 1,9td pasek napinał alternator (ze spręzyną).
Napinacze w silnikach 1,9tdi bardzo często dostają luzów i nawet po jego wymianie często słychać "nieprzyjemne" dźwieki.
W moim golfie tdi miałem równirż ten problem.
Najalepszym rozwiązaniem jest zastąpienie układu stosowanego w tdi rozwiązaniem z td.

Kupiłem: alternator ze sprężyną 120zł, uchwyt mocowania alternatora 40zł i pasek.
Po wymianie chodzi idealnie i jest napewno bardziej bezawaryjny.
koszt wyniósł około 200zł, a sam napinacz kosztuje około 230zł i nie mamy pewności że po przejechaniu 10tyśkm bedzie to samo .

pozdrawiam
Avatar użytkownika
aran85
Czytacz
 
Posty: 37
Dołączył(a): 4 mar 2008, o 21:20
Lokalizacja: szczecin


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości