Naprawa czy kupno nowego silnika?

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Naprawa czy kupno nowego silnika?

Postprzez makaveli1986 » 20 mar 2011, o 14:10

witam koledzy....mam pytanie i prozbe o rade.....chodzi o to czy lepiej remontowac silnik czy wymienic caly....przyczyna jest narzie mi nie znana co takiego stalo sie z moim silnikiem 1.9GTD...bo czekam w kolejnosci u mechanika...ale zastanawiam sie co lepiej zrobic...narazie wiem z moim silniku przesunol sie rozrzad i co za tym idzie prawdopodobnie poszedl wal itp....ale do konca jeszcze niewiemmm....co radzicie koledzy.....
makaveli1986
Czytacz
 
Posty: 50
Dołączył(a): 5 mar 2011, o 14:51
Lokalizacja: Łódź

Naprawa czy kupno nowego silnika?

 

Postprzez Procent » 20 mar 2011, o 14:24

taniej Cię raczej wyjdzie kupno drugiego silnika, ale trzeba mieć świadomość tego że nie wiesz na co trafisz, jak był serwisowany, użytkowany. Jeżeli zrobisz remont to będziesz miał pewnośc że po wymianie części nic ci nie klęknie. Ja bym zrobił kapitalke remont i cieszył się nowym życiem silnika.
Weźmiesz mnie na prostej?? A ja Cię zniszczę na zakręcie!!

Mój Goferek
Avatar użytkownika
Procent
Members
 
Posty: 1771
Dołączył(a): 1 lut 2009, o 19:06
Lokalizacja: (TLW) Włoszczowa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Piaggio » 20 mar 2011, o 14:40

jestem tego samego zdania co Procent, kupując nowy nigdy nie wiesz co trafisz- jak byl w dobrych rekach to bedziesz smigał i bedziesz zadowolony ale jak był katowany i po jakimś czasie też będziesz musiał robić kapitalke?
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez makaveli1986 » 20 mar 2011, o 15:05

tak wlasnie chyba uczynie i powymieniam te czesci ktore musze....remoncik wlasnie mam w planie....czy przy okazji moze jakos go ulepszyc tzn podniesc moc lepiej zrobic od razu czy najpierw go odswiezyc....
makaveli1986
Czytacz
 
Posty: 50
Dołączył(a): 5 mar 2011, o 14:51
Lokalizacja: Łódź

Postprzez dadi321vw » 20 mar 2011, o 16:45

To ja możę cię spróbuje dokładniej nakierować rozumiem każdy tu dba o golfa i wogóle chce jak dla niego jak najlepiej ale prawda jest taka że remąt wyjdzie ci 2 razy drożej niż kupno innego silnika ja na twoim miejscu szukałbym silnika tylko pewnego nie dawno rozbitego albo coś takiego chyba zdajesz sobie sprawę z wartości auta żebyś się nie obraził tak samo mojego jak i twojego i robienie kapitalki jest nie opłacalne ile tym autem jeszcze będziesz latał zrobisz może 30 tyś a potem co.Kasy już nie odzyskasz takie jest moje zdanie. :-o
Avatar użytkownika
dadi321vw
Badacz tematu
 
Posty: 335
Dołączył(a): 18 gru 2009, o 21:38
Lokalizacja: TKA Zakrzów

Postprzez K@mil » 20 mar 2011, o 16:52

dadi321vw napisał(a):e remąt wyjdzie ci 2 razy drożej niż kupno innego silnika


Nie bylbym taki pewien :)
1) znalesc dobry silnik w dobrych pieniadzach ? To tak jak kupić mk3 20jahre za 5tys na allegro ;p
2) skąd wiesz co kupisz
3) za przekładke tez sie cenia
4) w nowym silniku i tak i tak trzeba zrobic rozrzad wymiane oleju itp


dadi321vw napisał(a):jest nie opłacalne ile tym autem jeszcze będziesz latał zrobisz może 30 tyś a potem co


co to jest 30tys ? w rok sie takie coś robi jak ktoś jeździ i tym bardziej dieslem
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez dadi321vw » 20 mar 2011, o 17:26

Nie wiem ile robi ja robie około 12-15 rocznie a on nie wiem ile robi ale trzeba założyc zę raczej nie zrobi nim wiecej niz 50 bo ile go bedzie miał jeszcze rok dwa a potem będzie tak jak teraz dwójka niestety tak rzeczywistość. :-(
Avatar użytkownika
dadi321vw
Badacz tematu
 
Posty: 335
Dołączył(a): 18 gru 2009, o 21:38
Lokalizacja: TKA Zakrzów

Postprzez makaveli1986 » 4 kwi 2011, o 14:28

koledzy postanowilem jednak na remont okazalo sie ze nie bylo tak zle regenracja walu i inne drobne wymiany w silniku nowe sprzeglo itp....powstal problem tylko nieweim czy w silniku czy z napedem....powyzej 40km/h powstaje halas tzn szum jest mocniejszy im szybciej sie jedzie...co to moze byc
makaveli1986
Czytacz
 
Posty: 50
Dołączył(a): 5 mar 2011, o 14:51
Lokalizacja: Łódź

Postprzez SotoM » 4 kwi 2011, o 17:12

ja powiem tak. wszystko zależny co się stało - w twoim przypadku przeskoczył na rozrzadzie. ok wiemy ze te silniki maja to do siebie ze zrywa się klin na wale. można to naprawić - wyjąc skrzynie, wyjąć wał korbowy i dać do obróbki nie musisz zmieniać panewka głównych ani korbowych jedynie koszt będzie nowego uszczelniacza przedniego i tylnego wału,koło rozrządu wału,śruba centralna i nowa uszczelka pod miskę olejową + nowy olej i filtr oleju- zamontować skrzyni ,spiąć ustawić rozrząd ustawić parametry i w drogę. koszt 1000zł np.
co do wymiany silnika - nie wiadomo co kupisz. wiadomo nie wsadzisz silnika który widać ze jest mokry od oleju i będziesz wszystko chciał uszczelnić. + nowy rozrząd wszystkie uszczelki prócz pod głowice , przełożenie gratów wymont starego motoru, montaż drugiego.
za silnik np 600-1000zł-np. Graty do silnika rozrząd, uszczelki po dobrych rabatach dobre graty zmieścisz się w 700-800zł + koszt demont silnika z auta. przezprojenie słupka i montaż silnika do auta. koszt ogólnej operacji(silnik,robota czesci)-2000-3000zł(zależy gdzie, kto i jak podejdzie do tematu)...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości