nastawnik

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

nastawnik

Postprzez marcin291986 » 3 maja 2009, o 21:06

witam mam male pytanie czy jak bede mial nowy nastawnik - bo akurat taki posiadam za mala kase ale oryginalny - pompy to wystarczy go tylko wymienic czy jeszcze trzeba cos ustawiac VAGiem??
marcin291986
Czytacz
 
Posty: 57
Dołączył(a): 15 gru 2008, o 22:26
Lokalizacja: gdansk

nastawnik

 

Postprzez leopard » 3 maja 2009, o 23:03

trzeba odczytac parametry nastawnika tego który jest obeznie zamontowany - i takie same parametry ustawić na nowym - inaczej nie zapalisz silnika ...
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez sagon » 4 maja 2009, o 19:18

Warto go jeszcze delikatnie dygnąć,taki zabieg daje niezłego powera.
Ale to już tylko w wyspecjalizowanym punkcie napraw pomp.
AFN-185@377 ...było
Następny stage,wałek sdi,11tka,wtryski 0.230,bv43/43a,fmic,przedłużona skrzynia,przód 288/25,tył 256/22.
Avatar użytkownika
sagon
Czytacz
 
Posty: 110
Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:28
Lokalizacja: świętokrzyskie-TKN

Postprzez marcin291986 » 4 maja 2009, o 19:42

leopard, a trzeba go zaadoptowac?? bo mechanik powiedzial ze w niektorych pompach trzeba, a te parametry sie ustawi tylko jakims profesjonalnym VAGiem czy tez jakims slabszym interface'm??
marcin291986
Czytacz
 
Posty: 57
Dołączył(a): 15 gru 2008, o 22:26
Lokalizacja: gdansk

Postprzez leopard » 4 maja 2009, o 23:06

sagon napisał(a):Warto go jeszcze delikatnie dygnąć,taki zabieg daje niezłego powera.
Ale to już tylko w wyspecjalizowanym punkcie napraw pomp.

co masz na myśli pisząc dygnąć ??

[ Dodano: 2009-05-04, 23:09 ]
marcin291986 napisał(a):a trzeba go zaadoptowac

nie trzeba - wszystko zrobisz zwykłym VAG'iem (w pełnej wersji)

musisz tylko odczytać parametry przed wymianą - jeśli chodzi o dygnięcie jak to sagon napisał - możesz ustawic wysoką dawkę paliwa - auto będzie troszkę lepiej zapalało ...
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez marcin291986 » 5 maja 2009, o 07:30

leopard, dzieki wielkie za szczegolowe info:)
marcin291986
Czytacz
 
Posty: 57
Dołączył(a): 15 gru 2008, o 22:26
Lokalizacja: gdansk

Postprzez sagon » 5 maja 2009, o 22:09

leopard napisał(a):co masz na myśli pisząc dygnąć ??

Sam tego nie zrobisz.Tu nie chodzi o podniesienie dawki rozruchowej vagiem,jeżeli dobrze Cię zrozumiałem.
Ten myk polega na odpowiednim ustawieniu krzywki na wałku nastawnika na jakimś wymyślnym urządzonku roboty kolesia który mi to robił.
Specjale uchwyty pod nastawnik i czujnik zegarowy.
Takie coś zrobisz tylko u pompiarza i to takiego,który wie o co chodzi.
Ale efekt jest zajefajny.Pali od strzała,jak wspomniałeś,ale także ma lepszego,o wiele lepszego kopa i reaguje na najmniejsze muśnięcie pedału gazu.
Całkowicie likwiduje to martwe pole na pedale.Delikatny dotyk i strzał w plecy z samego dołu.
Generalnie poprawia to wartość momentu obrotowego i to znacznie,bo różnica jest baaardzo odczuwalna.
Ja robiłem to u gościa w Opocznie w Łódzkim.
Dla ciekawych podaje do niego numer.500 503 062
W Nadarzynie kasuje za to 400 zeta,on bierze 150-200
Warto wydać ta kasę.
Pozdrawiam.
AFN-185@377 ...było
Następny stage,wałek sdi,11tka,wtryski 0.230,bv43/43a,fmic,przedłużona skrzynia,przód 288/25,tył 256/22.
Avatar użytkownika
sagon
Czytacz
 
Posty: 110
Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:28
Lokalizacja: świętokrzyskie-TKN

Postprzez leopard » 6 maja 2009, o 00:07

sagon napisał(a):na jakimś wymyślnym urządzonku

KTS - większość pompiarzy na tym działa ...

krzywki na wałku nastawnika - dłuższy skok = szybciej podana dawka ...
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez sagon » 6 maja 2009, o 20:25

leopard napisał(a):krzywki na wałku nastawnika - dłuższy skok = szybciej podana dawka ...

Dokładnie. ;-)
AFN-185@377 ...było
Następny stage,wałek sdi,11tka,wtryski 0.230,bv43/43a,fmic,przedłużona skrzynia,przód 288/25,tył 256/22.
Avatar użytkownika
sagon
Czytacz
 
Posty: 110
Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:28
Lokalizacja: świętokrzyskie-TKN


- - - wino z czerwonych winogron



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości