nastawnik

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

nastawnik

Postprzez marcin2105 » 13 kwi 2011, o 20:36

Witam
Miałem niedawno czyszczony nastawnik i chciałbym zapytac czy jest dobrze ustawiona dawka paliwa bo coś mi się wydaje nie nie bardzo.
Blok 001 2,0 mg/R
Proszę o odpowiedz
marcin2105
Czytacz
 
Posty: 135
Dołączył(a): 9 cze 2008, o 23:04
Lokalizacja: Potok

nastawnik

 

Postprzez sebastianoo20 » 13 kwi 2011, o 23:12

trochę za mała ta dawka jest, ja u siebie na 3.5 ustawiałem i wszystko cacy. Oczywiście sprawdzałeś ją na rozgrzanym silniku?
Avatar użytkownika
sebastianoo20
Czytacz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 6 wrz 2009, o 16:29
Lokalizacja: Gniezno

Postprzez marcin2105 » 14 kwi 2011, o 14:18

Tak przy 89 stopni pokazywało na VAGU
marcin2105
Czytacz
 
Posty: 135
Dołączył(a): 9 cze 2008, o 23:04
Lokalizacja: Potok

Postprzez leopard » 14 kwi 2011, o 23:47

sebastianoo20 napisał(a):trochę za mała ta dawka jest

raczej zbyt duża ... VAG pokazuje "negatyw" - 3,5/4,0 mg/skok przy ~ 90'C to dawka idealna ...
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez marcin2105 » 15 kwi 2011, o 06:33

oki czyli muszę troche zmnienić. Tak dla upewnienia dawke sprawdza się na bloku 001 w drugiej pozycji?
Moze ktoś jeszcze napisać co na którym bloku się mierzy bo na 003 też nie mam w normie 2 i 3 pozycji w drugiej mam 236,1mg/R a w trzeciej 465,5mg/R Przy tym bloku pisze egr ja mam go zaslepionego i takie wartości mogą być przez to ze zaślepiony?
marcin2105
Czytacz
 
Posty: 135
Dołączył(a): 9 cze 2008, o 23:04
Lokalizacja: Potok

Postprzez leopard » 15 kwi 2011, o 14:32

001 masz dawkę i napięcie nastawnika pompy wtryskowej ...
w 003 masz przeoływomierz - po ~3 minutach pracy silnika (bez dotykania pedalu gazu) EGR otwiera sie - czyli przepływ powietrza powinien zmaleć do wymaganych ~ 230 mg - twoja zaslepka tamuje przeplyw spalin przez co przez filtr powietrza (i przeplywomierz) caly czas zasysana jest pelna objetosc ~ 460 mg - stad takie wskazania

zeby wskazania byly prawidlowe - trzeba zmodyfikowac soft sterownika silnika
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez marcin2105 » 15 kwi 2011, o 18:35

Ale z takim wskazaniem jak napisałem można jeżdzić? W niczym to nie przeszkadza?
marcin2105
Czytacz
 
Posty: 135
Dołączył(a): 9 cze 2008, o 23:04
Lokalizacja: Potok

Postprzez leopard » 16 kwi 2011, o 02:06

marcin2105 napisał(a):Ale z takim wskazaniem jak napisałem można jeżdzić
możesz odczuc szarpanie silnikiem podczas dynamicznej jazdy ... ustaw 4,0mg - bedzie idealnie
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez marcin2105 » 16 kwi 2011, o 13:46

chodzilo mi o parametry z bloku 003 z tym zaslepionym egr. Dawke juz zmieniłem na 3.6
marcin2105
Czytacz
 
Posty: 135
Dołączył(a): 9 cze 2008, o 23:04
Lokalizacja: Potok

Postprzez leopard » 17 kwi 2011, o 03:13

marcin2105 napisał(a):chodzilo mi o parametry z bloku 003 z tym zaslepionym egr
możesz tak jeżdzić ...
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości