Nie doładowany disel

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Nie doładowany disel

Postprzez djmaxior90 » 23 kwi 2013, o 22:49

Witam was serdecznie! Na wstępie chciałbym sie przywitać bo dawno nie korzystałem z forum. Kupiłem niedawno diselka 1.9tdi 90KM. Problem polega na tym że po podłączeniu do komputera wykryło dwa błedy problem z podcisnieniem w kolektorze ssącym i problem z przepływką. Objaw jaki wystepuje jest taki ze rozpedza się autko do max 120km/h turbina się rozpedza i przy takiej predkosci jak by cos ją hamowało. po odłaczeniu przepływki zadnej róznicy. max na dwójce 60km/h. Turbine słychać jak pracuje. Powiedzcie co sprawdzić?? Kupiłem węze by wymienić na nowe. przepływki nie mam jak sprawdzić narazie chyba ze jest jakis sposób. no i boje sie o turbine ze za glosno chodzi. ze to juz koniec jej żywota. Jakie kroki moge postąpić by wyeliminować wszystko???
djmaxior90
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 9 lip 2012, o 17:27
Lokalizacja: Łobez

Nie doładowany disel

 

Postprzez krzyś » 24 kwi 2013, o 05:50

zrob logi dynamiczne napisz jaki masz kod silnika. silnik wpada w tryb awaryjny prawdopodobnie.
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez marcinkazimierz » 24 kwi 2013, o 06:07

notlouf czy przeladowanie turbiny zaworek n75 przeczysc na poczatek i sprawdz czy chodzi , 2 sprawa musisz miec gdzies dziurawy wężyk

mialem to samo w zaworze n75 u mnie zgromadzil sie taki zaschniete olej przeczyscilem nafta przez strzykawke podmuchlem spileczka sprawdzilem czy dziala i ostatnio bez specjalnej napinki 150 polecialem
marcinkazimierz
Gaduła
 
Posty: 530
Dołączył(a): 27 kwi 2012, o 20:54
Lokalizacja: Lublin

Postprzez djmaxior90 » 24 kwi 2013, o 06:27

A czy jeśli przepływka była by uszkodzona też by wychodziły takie klocki ???
djmaxior90
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 9 lip 2012, o 17:27
Lokalizacja: Łobez

Postprzez marcinkazimierz » 24 kwi 2013, o 21:59

raczej ciagle masz mniej mocy wez sie za zworek n75
marcinkazimierz
Gaduła
 
Posty: 530
Dołączył(a): 27 kwi 2012, o 20:54
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Damianeros » 24 kwi 2013, o 22:28

Miałem podobnie 120 i dalej nie szedł tylko turbo odcinało. Sprawdź czy nie masz pękniętego węża między turbiną poprzez IC i do kolektora. U mnie pękł wąż przy samym korektorze i muliło go strasznie. Wymieniłem wąż i nie to autko :-D
Jak koledzy wyżej napisali wyczyść N75. U siebie wyczyściłem i problem zniknął całkowicie puki co :-P
Avatar użytkownika
Damianeros
Czytacz
 
Posty: 63
Dołączył(a): 19 gru 2012, o 20:06
Lokalizacja: Ściborzyce Wielkie

Postprzez djmaxior90 » 28 kwi 2013, o 21:20

Ok. W jaki sposob wyczyscić zaworek n75 by go nie uszkodzić? Czy moge normalnie za pomocą kabelków sprawdzic czy zaworek sobie cyka pod aku? czy ta rura która idzie od przepływomierza moze wpływać na tryb awaryjny w silniku i jego zła prace?? bo mam peknietą rurę tuż przy samej turbinie jest sklejona taśma i widze ze nie dokręcona chyba bo sie kolibie trochę. Ciężko dostac taka rurkę??

[ Dodano: 2013-04-29, 18:31 ]
Proszę o jakąś pomoc. Bede wdzieczny
djmaxior90
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 9 lip 2012, o 17:27
Lokalizacja: Łobez

Postprzez Damianeros » 30 kwi 2013, o 11:31

djmaxior90 napisał(a):bo mam peknietą rurę tuż przy samej turbinie jest sklejona taśma i widze ze nie dokręcona chyba bo sie kolibie trochę. Ciężko dostac taka rurkę??


No to widzę główny powód ;-) Rozumie, że to ta gumowa rura pękła spokojnie kupisz na allegro, zmierz średnicę pękniętej rury i poszukaj TUTAJ ja od tego kolesia kupowałem i jest :ok:
djmaxior90 napisał(a):W jaki sposob wyczyscić zaworek n75 by go nie uszkodzić? Czy moge normalnie za pomocą kabelków sprawdzic czy zaworek sobie cyka pod aku?

Raczej nie robiłbym tak, bo nim steruje komputer a powinien już cykać przy włączonym zapłonie (przynajmniej mi raz cykał gdy zapłon był włączony dłuższy czas)
Gdy wymienisz ten przewód powinno być duuużo lepiej, a jak dalej będzie "przerywać" zajmij się zaworkiem N75 łap linka.
P.S. Szczerze nie wiem co czyścić w tym zaworku bo tam praktycznie nie ma syfu (ewentualnie sprężynka może pęknąć) ale mi pomogło :shock:
Avatar użytkownika
Damianeros
Czytacz
 
Posty: 63
Dołączył(a): 19 gru 2012, o 20:06
Lokalizacja: Ściborzyce Wielkie

Postprzez marcinkazimierz » 30 kwi 2013, o 14:42

Damianeros napisał(a):
djmaxior90 napisał(a):bo mam peknietą rurę tuż przy samej turbinie jest sklejona taśma i widze ze nie dokręcona chyba bo sie kolibie trochę. Ciężko dostac taka rurkę??


No to widzę główny powód ;-) Rozumie, że to ta gumowa rura pękła spokojnie kupisz na allegro, zmierz średnicę pękniętej rury i poszukaj TUTAJ ja od tego kolesia kupowałem i jest :ok:
djmaxior90 napisał(a):W jaki sposob wyczyscić zaworek n75 by go nie uszkodzić? Czy moge normalnie za pomocą kabelków sprawdzic czy zaworek sobie cyka pod aku?

Raczej nie robiłbym tak, bo nim steruje komputer a powinien już cykać przy włączonym zapłonie (przynajmniej mi raz cykał gdy zapłon był włączony dłuższy czas)
Gdy wymienisz ten przewód powinno być duuużo lepiej, a jak dalej będzie "przerywać" zajmij się zaworkiem N75 łap linka.
P.S. Szczerze nie wiem co czyścić w tym zaworku bo tam praktycznie nie ma syfu (ewentualnie sprężynka może pęknąć) ale mi pomogło :shock:


a u mnie n75 byl zblokowany takich zaschlym olejem
marcinkazimierz
Gaduła
 
Posty: 530
Dołączył(a): 27 kwi 2012, o 20:54
Lokalizacja: Lublin

Postprzez djmaxior90 » 26 maja 2013, o 18:10

Witam dalej mam kłopot z tym silnikiem tryb awaryjny dalej nie chce sie wyłaczyć. Wymieniłem prawie wszystko nzaworek n75 wyczysciłem egr na dodatek był zaślepiony. wymienione wszystkie weze podcisnieniowe, sprawdzony caly dolot cisnienie w turbinie daje tyle ile wymaga komputer, sprawdzony pod komputerem. dosłownie już nie wiem co mam dalej robić. Powiedzcie mi czy ja w tym silniku mam dwumase?? Silnik to 1Z. Prosze o rady
djmaxior90
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 9 lip 2012, o 17:27
Lokalizacja: Łobez

Postprzez krzyś » 26 maja 2013, o 19:04

zrób logiii dynamiczne ,nie masz dwumasy. grucha przy turbo chodzi płynnie?
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Damianeros » 26 maja 2013, o 20:13

Sam już nie wiem, sprawdź katalizator. Kiedyś siostra miała z nim problem ale zanim do tego doszli to chyba ze 4 tysie poszły na części i mechanika...
Avatar użytkownika
Damianeros
Czytacz
 
Posty: 63
Dołączył(a): 19 gru 2012, o 20:06
Lokalizacja: Ściborzyce Wielkie

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości

cron