nie mogę uruchomić auta

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

nie mogę uruchomić auta

Postprzez czapi » 11 maja 2008, o 19:04

po włożeniu kluczyka do stacyjki nie świecą żadne kontrolki, rozrusznik działa ale nie można uruchomić auta, oczywiiscie nie zawsze.
Jak auto zimne (czasami) kontrolki zaświecą i bzyka od kopa,
Ale jak nagrzane (czasami) to tylko "widzę ciemność"
TOWARZYSZE POMOCY!
MY Z GOLFÓW MUSIMY TRZYMAĆ SIĘ RAZEM.
czapi
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 11 maja 2008, o 18:31
Lokalizacja: polska

nie mogę uruchomić auta

 

Postprzez Zico63 » 11 maja 2008, o 21:03

Tzw. kostka stacyjki jest do wymiany (nie kontaktuje). Dodatkowym objawem jest brak kierunkowskazów i sygnału w momencie, gdy nie odpala, czy tak?
Mój TDI, zapraszam w wolnej chwilce, przy: :kawa: moj-golf/vw-golf-1-9-tdi-specjal-zico-s-t12384.html
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez czapi » 12 maja 2008, o 20:27

Dzięki Towarzyszu ale kostka stacyjki była wymieniona pół roku temu i przez pewien okres ato chodziło jak brzytwa. Ale teraz jakiś miesiąc temu znowu zaczoł się horror pojechałem z nim do elektryka który sprawdził przepływ prądu na kostce - ponoć jest? Elektryk pogrzebał coś przy autoalarmie (podobno było zrobione obejście przez to tak robił) minoł miesiąc nzów gitara działął jak brzytwa i zaś się zaczeło teraz jak się uruchomi auto mocno nagrzewa się przekaźnik 109 oraz 18 (drugi i trzeci od drzwi kierowcy) nie wiem co jest może mam zmienić elektryka? kolego podpowiedz.
Z góry Dzięki
czapi
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 11 maja 2008, o 18:31
Lokalizacja: polska

Postprzez pio-kla » 13 maja 2008, o 20:05

kolego też tak mam rozebrałem skrzynke z bezpiecznikami i niby napięcie wszędzie daje. jutro sprawdze jeszcze stacyje.też byłem niedawno u elektryka i niby wymieniał stacyjke koło miesiąca było ok ,a teraz nie mam wogóle kontrolek po przekręceniu kluczyka.jak znajde przyczyne to napisze
pio-kla
pio-kla
Berbeć
 
Posty: 1
Dołączył(a): 27 kwi 2008, o 16:20
Lokalizacja: Szczecinek

Postprzez scols11 » 13 maja 2008, o 21:43

Macie immobilaizer?? Jesli tak to trzeba poprawic zimne luty!!http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=75824
scols11
Badacz tematu
 
Posty: 161
Dołączył(a): 24 gru 2007, o 15:11
Lokalizacja: Jasło

Postprzez Zico63 » 13 maja 2008, o 21:59

Z tego wynika że jest gdzieś w obwodzie potężny, nieplanowany pobór prądu. Po włączeniu zapłonu należałoby starannie przebadać pobór przez poszczególne urządzenie (przez wyłączenie wszystkich i kolejne włączanie po jednym) - czy pobierają zgodnie z parametrami. No bo jeśli padła wcześniej kostka, dalej przekaźnik alarmu nie wytrzymał i teraz grzeją się przekaźniki sterujące (109 i 18) - to już poprostu jest dla układu za dużo!!!
Mój TDI, zapraszam w wolnej chwilce, przy: :kawa: moj-golf/vw-golf-1-9-tdi-specjal-zico-s-t12384.html
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez czapi » 14 maja 2008, o 05:08

wczoraj byłem u elektryka - nowego - wyjął imitację autoalarmu fabrycznego, rozłożył go dał jakiś lut na obwodach, i alleluja działa na razie.
czapi
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 11 maja 2008, o 18:31
Lokalizacja: polska

Postprzez durecki » 14 maja 2008, o 19:49

JA MAM TAKI PROBLEM ZE GDY CHCE ODPALIĆ MOJE AUTKO (1,9 TDI 94r) TO MUSZE JE PRZYGAZOWAC DO OKOLO 2000 OBR INACZEJ NIE ODPALI. BEZ TEGO MANEWRU NIE ODPALI NAWET GDY JEST CIEPLY. PROSZE O POMOC DZIEKI

[ Dodano: 2008-05-14, 19:52 ]
A DOKLADNIE WYGLADA TO TAK PODKRECAM DO 3000 I PUSZCZAM GAZ, OBROTY SPADAJA I W OSTATNIEJ CHWILI MRUGNIE KONTROLKA SWIEC I TAK JAKBY WLACZYL SIE TRYB AWARYJNY , CYK I CHODZI NORMALNIE
:/
durecki
Berbeć
 
Posty: 1
Dołączył(a): 14 maja 2008, o 19:43
Lokalizacja: opole

Postprzez Suchy87 » 18 maja 2008, o 00:10

Witam mam dokładnie taki sam problem jak ty tz. durecki , na samym początku myślałem że to coś z pompą wtryskową więc zawiozłem go do mechanika od pomp, dosłownie posprawdzał mi wszystko!!! doszedł do tego że przy odpaleniu urywa się dosłownie na pare sekund prąd w pompie-a jak dam troszke gazu to go zakręci i odpali.Najprawdopodobnie siadł IMMOBILIZER,lub alarm.Za niedługo będę jechał to gówno wywalić i zobaczymy co się okaże.

Mam takiego samego golfika jak ty:1,9 TDI 1Z 94r.

Dodam że na VAGu -zero błędów wszystko OK.
Avatar użytkownika
Suchy87
Czytacz
 
Posty: 38
Dołączył(a): 27 lut 2008, o 01:03
Lokalizacja: Bielsko-B.

Postprzez golfiak » 25 maja 2008, o 20:30

ja przy zakupie dostałem takiego pilotka z dwoma przyciskami, jednym czerwonym a drugi zielony. Sprzedawca powiedział, że to immobilizer. Ale chyba bateria siadła, bo nic nie działa. Czy to rzeczywiście immo ? Jeśli tak to jak działa ? Czy domyka również szyby i szyber ?
TDI 1Z 90 KM
Avatar użytkownika
golfiak
Czytacz
 
Posty: 50
Dołączył(a): 12 lut 2008, o 23:11
Lokalizacja: Poznań

Postprzez zeddicus » 31 maja 2008, o 11:11

Witam. Mały wykładzik z podstaw elektryki samochodowej :) :

czapi: Potrzebujesz miernika i schematu. Schemat powinieneś bez problemu znaleźć w internecie a jeżeli nie masz miernika wystarczy Ci nawet taki za 15zł z bezcłowego.
Musisz znaleźć na schemacie za co odpowiedzialne są przekaźniki które Ci się grzeją.
Na schemacie znajdziesz które z wyprowadzeń przekaźnika to styczniki a które to element sterujący. Myślę że bez problemu dojdziesz do tego które kable lecą od styczników do elementu który jest nim sterowany.
Prześledź bieg tych kabli, sprawdź czy gdzieś nie są zwarte. Duża temperatura oznacza zawsze duży prąd. A duży to oznaka zwarcia lub uszkodzenia jakiejś cewki, elektromagnesu lub tranzystora w taki sposób że powoduje zwarcie.
Możesz odłączyć element którym steruje przekaźnik i sprawdzić czy przekaźnik dalej się grzeje (tylko najpierw daj mu ostygnąć). Jeżeli nie to prosta logika wskazuje na to co jest uszkodzone. Jeżeli dalej jest grzanie musisz wziąć się za dokładne sprawdzanie kabli.
Miernikiem możesz zmierzyć trzy podstawowe parametry:
- czy pomiedzy dwoma punktami występuje napięcie (ustawienie na Volty, ustaw przedział do 20V), możesz tak sprawdzić czy do danego elementu dochodzi napięcie. Np. jak się wepniesz się styki silnika od wycieraczek to pokaże Ci 12V jak wycieraczki będą chodzić.
- czy przez dany kabel płynie prąd i jak jest on duży (ustawienie na Ampery, ustaw maksymalną wartość jaką masz na podziałce i uważaj bo jeżeli na tym ustawieniu podlączysz się przypadkiem bezpośrednio między plus a minus zasilania, to miernik zrobi takie fajne buuum (niejednokrotnie sprawdzone :mrgreen: ) )
- rezystancję między danymi punktami (ustawienie na Ohm, symbol greckiej omegi). Możesz tak sprawdzić czy kabel jest sprawny, powinien on mieć bardzo małą rezystancję rzędu pojedynczych ohmów.
Można też tym sprawdzać cewki, elektromagnesy i silniki. Elementy te mają zwykle rezystancję rzędu kilku do kilkdziesięciu ohmów, jeżeli jest równa 0 lub 1 to cewka ma zwarcie, jeżeli jest duża rezystancja to cewka jest spalona.
Trzeba też pamiętać że pomiędzy dwoma przewodami lecącymi do danego elementu nie powinno być niskiej rezystancji. Tak dzieje się kiedy jest zwarcie. Zwarcie to nic innego jak niska rezystancja pomiędzy dwoma punktami gdzie nie powinno jej być! To także sprawdź. Jeżeli nie ma zwarcia, kable przewodzą, po odłączeniu elementu sterowanego przekaźnik się dalej grzeje to szukaj przyczyny z drugiej strony przekaźnika lub w samym przekaźniku

Muszę już kończyć, jak będe miał chwilkę to może jeszcze coś podpowiem z podstaw elektryki samochodowej :)
zeddicus
Berbeć
 
Posty: 19
Dołączył(a): 28 maja 2008, o 22:59
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez malina242 » 13 cze 2008, o 18:53

witam wszystkich.mam problem z golfem 1.9 tdi.ostatnio zostal on skradziony z parkingu lecz na szczescie policja znalazla go w lesie.lecz w tej chwili nie moge go odpalic.wazne tez jest to ze rozlaczona byla jakas plastikowa kosc z dwiema kostkami,znalazlem ja pod siedzeniem i podlaczylem i dalej nic.tzn.wszystki kontrolki swieca auto zapali ale po 1 se.gasnie a ja nigdy nie mialem takich problemow.nie mam ani zadnego alarmu ani immobilizera.prosze pomoc!!!
malina242
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 13 cze 2008, o 18:36
Lokalizacja: rosiny

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości

cron