Nie odpala! pomocy!

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Nie odpala! pomocy!

Postprzez nitroo » 9 wrz 2008, o 13:49

Mam powazny problem. Do 15 jestem w szkole, a jakos musze odpalic auto. Problem polega na tym, ze gdy przekrecam kluczyk i mam zaplon i chce odpalic, to resetuje sie caly licznik za kazdym razem. Kontrolki zostaja, a gasna albo po chwili, albo gdy nacisne sprzeglo. Niemiecki znajomy powiedzial mi, ze to Magnetschalter (doslownie wlacznik magnesu). To takie urzadzenie przy silniku, pod lampami. Z tego, jak odpalam, to cos tyka. Powiedzial tez, ze odpale tylko na popych i rzeczywiscie... Tylko na popych idzie, a normalnie tyka i sie resetuje wszystko. To sie nazywa fachowo magnetyzer, czy jak?

O to mi chodzi: http://cgi.ebay.de/MAGNETSCHALTER-ANLAS ... 286.c0.m14
nitroo
 

Nie odpala! pomocy!

 

Postprzez leopard » 9 wrz 2008, o 19:05

wymień AQ i będzie po problemie ... sprawdx elektromagnes rozrusznika przy okazji ...
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez mani51 » 9 wrz 2008, o 21:11

najpierw przeczyść klemy i dobrze je dokręć bo pewnie nie łączą...dzisiaj miałem taką sytuację, wujek wsiadł do swojej czwórki przekręcił kluczyk kontrolki zaświeciły się i po chwili zgasły, poryszałem klemy, dokręciłem i po problemie...a to co Ci znajomy podpowiada to jest automat rozrusznika i jak by to nie działało to nie gasły by Ci kontrolki...tak więc pod machę i sprawdź te klemy
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez nitroo » 9 wrz 2008, o 21:49

Pojechalem na sprawdzenie akumulatora. Okazalo sie, ze gdy zostal podlaczony do jakiegos tam urzadzenia, to jego sila spadala, wiec akumulator jest do wymiany i moim zdaniem to jest cala przyczyna. Gdy silnik sie rozgrzal, chodzac na luzie pol godziny, to pozniej odpalal juz normalnie. Dzis przeczywiscilem mase itp. na klemach, a jutro zajme sie samymi klemami.
nitroo
 

Postprzez mani51 » 9 wrz 2008, o 22:05

nitroo napisał(a):moim zdaniem to jest cala przyczyna.


skoro go sprawdzili i tak powiedzieli to moim zdaniem też to jest przyczyna ale nie zaszkodzi sprawdzić te klemy bo to nic nie kosztuje tylko troszkę czasu bo aku tani nie jest...można też sprawdzić połączenie silnika z karoserią za pomocą takiej miedzianej, płaskiej taśmy bez izolacji oraz podłączenie kabli do automatu rozrusznika(to coś przy rozruszniku a nie pod lampami)...nie twierdzę że to pomoże ale przy słabym akumulatorze ważne jest żeby wszędzie wszystko łączyło jak należy
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 23 gości