ostatnio jak mi wymieniał mechanik pasek to ponanosił znaki i tak to ustawiłem
z całym szacunkiem tak się nie ustawia rozrządu w dieslu
nie wiem jaki to model 1,9 tdi ale znaki na kole zamochowym do tego poluzowanie koła zębatego na wałku rozrządu zablokowanie wałka w jego tylnej części a pompa wtryskowa wstępnie na oznaczenia na kole potem albo vag albo czujnik zegarowy ...
co do naciągu paska to zgodnie z instrukcją zależy jaki masz napinacz i dobrej firmy pasek też na tym się nie oszczędza bo można mieć wydatki
To tyle w dużym skrócie
Diesel jest dość wrażliwym silnikiem jeżeli chodzi o punkt zapłonu i różnica 1 , 2 czy 3 ząbków na pompie daje spore różnice w odpalaniu i pracy
a może klinik na wale jest podcięty
? wtedy będzie efekt przestawienia zapłonu lub przeskoczenia paska...
Wszystko należy dokładnie oblukać bo może być nieciekawie jak tłoki wywalą w zawory
co do paska -- pasek - contitech albo gates
Przy naprawach w rozrządzie czyli dokręcanie śrub to tylko na klej i kluczem dynamometrycznym
raz po wymianie rozrządu w moim 1,9 afn nie użyłem klucza i dokręciłem powiedzmy za dobrze no i napinacz wytrzymał 10 000 po czym przestał dociągać (zawiesił się) i pasek też przeskoczył na szczęście niewiele a wyglądał jak szmata