darkker napisał(a):od kiedy kąt wtrysku " przestawiany" jest jakimś czujnikiem
faktycznie - masz rację - to jest czujnik prędkości obrotowej wału G28 - silnik wchodzi na 1500 rpm bo ECU nie ma informacji w jakim położeniu jest wał i nie wie jak dawkowac paliwo - podczas pracy silnika i odłączeniu sygnału z G28 - ECU bierze zastępczy sygnał z G80 (nadajnik skoku iglicy)
nigdy nie odłączałem czujnika wału podczas pracy silnika bo i po co
jeśli odłączysz G28 przed uruchomieniem silnika - silnik nie powinien zapalić - stad moje dociekania
nawiązując do przestawiacza kąta wtrysku - to elektrozaworek N108 (nie czujnik) który reguluję wyprzedzeniem kąta wtrysku
wracając do czujnika G28 - sprawdź rezystancję między pinami we wtyczce od strony czujnika 1+2 - wymagana wartośc to 1.0 do 1.5 kohm'a
G28 podaje sygnał indukcyjny - wrażliwy na wszelkie zakłócenia zewnętrzne - dlatego przewód jest ekranowany - jeśli czujnik G28 i przewody idące do ECU będą OK (rezystancja od wtyczki w komorze silnika do wtyczki ECU max 1.5 kohm'a) - zostają 3 możliwości - nie sprawny czujnik (mimo że nowy) zabrudzone koło nadające impulsy do G28 (opiłki metalowe etc.) uszkodzony ECU