Niewydajny układ chłodzenia

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Niewydajny układ chłodzenia

Postprzez djcart » 29 lip 2008, o 18:05

Witam mój problem jest dość zawiły. Jakiś czas temu śćiagnąlem golfa z niemiec jak sie pozniej okazalo mial peknieta uszczelke pod glowica. Po splanowanieu glowicy i wymienieu szczelki wszystko bylo ok silnik sie nie grzal, autko jezdzilo jak nalezy. Jednak ostatnio silnik sie strasznie zgrzal. Po sprawdzeniu silnika okazalo sie ze glowica jest peknieta. Wymienilismy glowice uszczelke, nowy termostat, dwa weze od chlodnicy, zbiorniczek wyrownawczy i korek. Po zainstalowaniu tego wszystkiego i probie zauwazylem ze weze od chlodnicy sa bardzo twarde i po jakims czasie z jednego z dolnych wezy, ktory laczy silnik z chodnica wylatuje kropelkami plyn. Wetylatory sie wlaczaja. Wymienilem termostat i to samo. Czy mozliwe ze z tego miejsca gdzie cieknie plyn po nagrzaniu silnika zapowietrza sie w tym miejscu?
djcart
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 29 lip 2008, o 17:59
Lokalizacja: slupsk

Niewydajny układ chłodzenia

 

Postprzez SotoM » 29 lip 2008, o 18:11

zapowietrzać to raczej sie nie zapowietrzy.płyn zaczyna ciec w momencie gdy w układzie robi sie ciśnienie od temperatury. byś musiał rozebrać to miejsce i wumienić uszczeleczkę lub oring i ewntualnie delikatnie silikonem posmarować i skręcić to wszystko. diesel długo sie odpowietrza. jak zalewasz go cieczą i odpalasz to nie zakrecaj korka w zbiorniczku aby mogło sie szybciej wydostać powietrze z układu. sprawdź chłodnicę czy jest drożan. jakiś czas temu miałem przypadek podobny i okazało sie ze chłodnica była zabita.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

...

Postprzez djcart » 29 lip 2008, o 18:20

no wlasnie mechanik sie tez zastanawial nad chlodnica. Tymbardziej ze ona troche przeszla bo jak byla peknieta uszczelka pod glowica to dostal sie do ukladu olej. Jeszcze jest cos takiego ze autko bardzo szybko mi sie nagrzewa i chlodnica po zgaszeniu silnika nie jest tak goraca jak np. gorny waz od ukladu chlodzenia. Mozliwe ze chlodnica nie nadarza schladzac silnika? bo w sumie temp. stoi w miejscu, wentylatory sie wlacaja...no ale niestety strasznie sie zapowietrza uklad (twarde weże)
djcart
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 29 lip 2008, o 17:59
Lokalizacja: slupsk

Postprzez leopard » 29 lip 2008, o 23:59

jeśli węze są tak samo twarde przed i za chłodnica - uszczelka do wymiany ??
jeśli tylko przed - chłodnica zabita ... to jest tylko gdybanie - będziesz wiedział jak sprawdzisz organoleptycznie ;-)
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 27 gości

cron