Notlauf AFN, błedy w kompie VAG

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Notlauf AFN, błedy w kompie VAG

Postprzez hellaflush » 10 lip 2014, o 18:20

Siemka.

Od niedawna mam mały problem z moim AFNem. Zaczął wpadać w awaryjny tryb po przekroczeniu 100-110km/h (klasyczny Notlauf). Tak więc na początek sprawdziłem większość pod względem nieszczelności.

No i znalazłem małą dziurkę na karbowanej rurze dolotowej od filtra powietrza - została wymieniona, druga sprawa to pęknięty wąż od kolektora do plastikowych rur IC, także wymieniłem na nowy. Niestety nic nie pomogło.

Obczaiłem też rurki od podciśnienia no i wyglądają ok ale zamówiłem sobie nowe silikonowe SAMCO, także niebawem wymieniam je wszystkie na nowe.

Podmieniłem N75 z N18 - bez rezultatu. Uważam, że zapieczone łopatki to ostateczność. Sztanga turbiny przy dodawaniu gazu na postoju rusza się na oko 1cm, na zgaszonym jakoś nie mogę jej ruszyć, może źle za nią łapię bo trochę mało miejsca i zwykle gorący silnik :hyhy:

Temu zjawisku towarzyszą dwa błedy:

65535 - Internal Control Module Memory Error 28-10 - Short to Plus - Intermittent

00575 - Intake Manifold Pressure 17-00 - Control Difference


O który czujnik chodzi, ten w rurze rozgałęźnej czy o mapsensor w kompie? Jeżeli ten drugi to jak go się wymienia? Co jeszcze mam sprawdzić zanim wyciągnę i wyczyszczę turbo?
Avatar użytkownika
hellaflush
Gaduła
 
Posty: 802
Dołączył(a): 10 maja 2012, o 17:02
Lokalizacja: 71

Notlauf AFN, błedy w kompie VAG

 

Postprzez palio » 10 lip 2014, o 19:14

Wyjmij ECU odkręć go i sprawdź czy w środku nie jest pęknięty wężyk. Może też tak być, że jest zalany olejem.

W najgorszym wypadku uszkodzony sterownik ECU.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez hellaflush » 10 lip 2014, o 20:39

No to wiem bo muszę właśnie sprawdzić ale to jak będę wymieniał wężyk. ECU normalnie mogę wyjąć i odpiąć kość czy jest jakaś specjalna procedura prócz oczywiście odłączenia aku? :P

Załóżmy, że komp jest przybrudzony olejem, czy w pewnym sensie może przyczyniać się do występowania notlaufa?
Avatar użytkownika
hellaflush
Gaduła
 
Posty: 802
Dołączył(a): 10 maja 2012, o 17:02
Lokalizacja: 71

Postprzez palio » 10 lip 2014, o 20:49

Ja kompa wyciągam bez rozłączania aku :-P .

Zrób loga dynamicznego 011 od 1300 do 4000 obr/min z gazem w podłodze. Zobaczymy jak ma się maleństwo.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez hellaflush » 10 lip 2014, o 20:59

Po tym logu da radę sprawdzić czy kierownice są zapieczone?
Avatar użytkownika
hellaflush
Gaduła
 
Posty: 802
Dołączył(a): 10 maja 2012, o 17:02
Lokalizacja: 71

Postprzez k-m-r1 » 10 lip 2014, o 21:51

na youtubie jest fotoporada jak czysciec turbawke


ja youtubie jest porada jak sprawdzic kierownice mając vag i nieruszająć autem z miejsca
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez hellaflush » 11 lip 2014, o 07:19

k-m-r1, a no jest z tym, że wchodząc w ten blok wyskakuje ERROR.
Avatar użytkownika
hellaflush
Gaduła
 
Posty: 802
Dołączył(a): 10 maja 2012, o 17:02
Lokalizacja: 71

Postprzez Frugo22 » 11 lip 2014, o 14:13

Kolego też miałem ten problem na początku roku jeśli podmiana zaworka nic nie dała a nie dasz rady ruszyć choć trochę ręką sztangi daje Ci 99,9% że zostaje demontaż i czyszczenie turbiny. Więc szkoda czasu zagospodaruj sobie cały wieczór mi demontaż czyszczenie i składanie poszło w około 7 godz ;) jakby nie to że 2 śruby stawiały poważny opór to mogło by być szybciej. Dlatego polecam dużo wcześniej zapuścić dobrze wszystkie śruby ;) a tak jak pisze kolega palio zrób logi i się upewnisz. możesz sprawdzić zaworki n75 i n18 za pomocą prostownika podając na styki prąd powinieneś usłyszeć stuknięcie tłoczka za każdym razem jak podasz napięcie na styki. Jeśli nie to znaczy że zaworek do wymiany lub można się bawić w regenerację ale z doświadczenia wiem że to tylko na chwilę pomaga ;/
Frugo22
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 30 paź 2011, o 19:53
Lokalizacja: Chorkówka

Postprzez k-m-r1 » 12 lip 2014, o 09:22

będziesz rozbierał turbo i i wydech przeczyść bo możę byc tak że z wylotu O zrobiłsie przekruj o

brat tak a A4 wyczysciłi nie ten silniczek
a to było przy okazji dziury w gumie na dolocie
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez Frugo22 » 12 lip 2014, o 22:04

n75 najczęściej się zacina na tłoczku powiem tak rzadko kiedy da się go na tyle wyczyścić i na smarować aby działał jak nowy chyba że chcesz co miesiąca lub częściej go rozbierać powtarzać czynność :) jak sztanga zapieczona i zaworek nie reaguje na prąd to turbo do czyszczenia
Frugo22
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 30 paź 2011, o 19:53
Lokalizacja: Chorkówka

Postprzez palio » 13 lip 2014, o 08:03

W pierwszym poście macie napisane, że zmiana n75 na n 18 nic nie daje. Więc zakładam, że jest dobry.

Wszystkie wężyki podciśnieniowe sprawdzone i są szczelne. Można ruszać sztangą przy gruszce ma chodzić płynnie i bez przycięć (ruch około 2 cm).

Bez logów dynamicznych nie dowiemy się jak działają poszczególne podzespoły.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez hellaflush » 13 lip 2014, o 09:23

Dzisiaj zrobię dynamiczny a przy okazji wrzucę statyczne bo ostatnio zrobiłem przy okazji sprawdzenia błędów:

Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/wiki105l_179457.html
Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/wiki105l_179458.html

BS:

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/wiki105l_179459.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/wiki105l_179460.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/wiki105l_179461.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/wiki105l_179462.html

Na dniach robię rozrząd także kąt wtrysku się ustawi taki jak ma być ;-)
Avatar użytkownika
hellaflush
Gaduła
 
Posty: 802
Dołączył(a): 10 maja 2012, o 17:02
Lokalizacja: 71

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości

cron