Nowe wtryskiwacze

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Nowe wtryskiwacze

Postprzez dawidg87 » 4 maja 2008, o 12:01

Witam.
Posiadam w tej chwili golfa 3 z 94r. z silnikiem 1.9TDI 90KM :) z tego co sie orientuje silnik to 1Z.
Mam w planach wymianę wtryskiwaczy na te z AFN lub z AXG.
-Z tego co się dowiedziałem to wtryskiwacze do silnika AXG(150konnego) mają średnice otwarcia 0,216mm, i teraz pytanie jaką średnice otwarcia wtrysku mają te z silnika AFN(110konnego jak się nie myle? )
-Poza Tym chciałem się dowiedzieć czy do mojego 1Z bez problemu będą pasować wtryskiwacze od AFN lub od AXG? Czy będzie potrzebna jakaś przeróbka w silniku aby się zmieściły?
-Czy po zmianie wtryskiwaczy na tez z AFN lub te 0,216mm jest konieczna zmiana ECU od razu? Czy na orginalnym z 1Z bez problemu będzie to chodzić i wzrost mocy będzie odczuwalny?
-Jak konkretnie wygląda ustawienie kąta wtrysku po zmianie wtryskiwaczy? I czy jest możliwe to, że samemu uda mi się to w miarę dobrze zrobić.
-Czy konieczna jest od razu zmiana oprogramowania aby poczuć zmiany? Na czym dokładnie polega zmiana map paliwa :)?


Proszę o jakieś dokładnie informacje na moje pytania.
Jak ktoś ma zamiar mnie tu zniechęcać do czegoś i wypisywać teksty typu poszukaj sobie dobrego mechanika od TDI, to lepiej niech nie zabiera głosu, jak dojdę do wniosku, że jest mi potrzebny ktoś do pomocy, a na pewno ktos taki będzie potrzebny, to sam na to wpadnę :D
dawidg87
Badacz tematu
 
Posty: 170
Dołączył(a): 26 gru 2007, o 14:52
Lokalizacja: Żywiec

Nowe wtryskiwacze

 

Postprzez scols11 » 4 maja 2008, o 16:20

Co to za silnik AXG?? Pierwsze slysze !! Jest AGX ale to jest 5 cilindrówka!! Od AFN pasuja bez przerubek ale z tego co wiem to trzeba kat wtrysku zmienic i dawke paliwa!!
scols11
Badacz tematu
 
Posty: 161
Dołączył(a): 24 gru 2007, o 15:11
Lokalizacja: Jasło

Postprzez dawidg87 » 4 maja 2008, o 17:50

AXG z tego co mi wiadomo to 150konny 2.5 TDI :)
dawidg87
Badacz tematu
 
Posty: 170
Dołączył(a): 26 gru 2007, o 14:52
Lokalizacja: Żywiec

Postprzez opolanin » 6 maja 2008, o 19:20

dawidg87, masz rację to silnik150km i 320Nm , czytałem ze mozna go zchipować do 183Km i 380Nm :-o
opolanin
 

Postprzez scols11 » 6 maja 2008, o 22:14

Racja jest taki silnik 2.5 tdi ale to juz pompowtryski :-|
scols11
Badacz tematu
 
Posty: 161
Dołączył(a): 24 gru 2007, o 15:11
Lokalizacja: Jasło

Postprzez golfiak » 13 cze 2008, o 21:02

Właśnie, ponawiam pytako kolegi, jak wygląda ustawienie kąta wtrysku ?
Może ktoś z was już ustawiał, ile to kosztuje ?
Wiem, że trzeba to zrobić szczególnie przed zimą, bo wtedy nie ma problemów z odpaleniem.
TDI 1Z 90 KM
Avatar użytkownika
golfiak
Czytacz
 
Posty: 50
Dołączył(a): 12 lut 2008, o 23:11
Lokalizacja: Poznań

Re: Nowe wtryskiwacze

Postprzez SotoM » 14 cze 2008, o 00:17

dawidg87 napisał(a):Witam.
Posiadam w tej chwili golfa 3 z 94r. z silnikiem 1.9TDI 90KM :) z tego co sie orientuje silnik to 1Z.
Mam w planach wymianę wtryskiwaczy na te z AFN lub z AXG.
-Z tego co się dowiedziałem to wtryskiwacze do silnika AXG(150konnego) mają średnice otwarcia 0,216mm, i teraz pytanie jaką średnice otwarcia wtrysku mają te z silnika AFN(110konnego jak się nie myle? )
-Poza Tym chciałem się dowiedzieć czy do mojego 1Z bez problemu będą pasować wtryskiwacze od AFN lub od AXG? Czy będzie potrzebna jakaś przeróbka w silniku aby się zmieściły?
-Czy po zmianie wtryskiwaczy na tez z AFN lub te 0,216mm jest konieczna zmiana ECU od razu? Czy na orginalnym z 1Z bez problemu będzie to chodzić i wzrost mocy będzie odczuwalny?
-Jak konkretnie wygląda ustawienie kąta wtrysku po zmianie wtryskiwaczy? I czy jest możliwe to, że samemu uda mi się to w miarę dobrze zrobić.
-Czy konieczna jest od razu zmiana oprogramowania aby poczuć zmiany? Na czym dokładnie polega zmiana map paliwa :)?


Proszę o jakieś dokładnie informacje na moje pytania.
Jak ktoś ma zamiar mnie tu zniechęcać do czegoś i wypisywać teksty typu poszukaj sobie dobrego mechanika od TDI, to lepiej niech nie zabiera głosu, jak dojdę do wniosku, że jest mi potrzebny ktoś do pomocy, a na pewno ktos taki będzie potrzebny, to sam na to wpadnę :D

kolego ja mam też 1Zta i założyłem wtryski od 110konnego silnika ASV. tak mi doradził koleś który jak dla mnie bardzo dobrze sie zna na TDIkach. a jeszcze lepiej by było gdyby były wtryski od vw T4 2,5 TDI. są jeszcze bardziej wydajniejsze. nie zakładaj od AFN'a bo nie ma sensu ASVy są bardziej wydajniejsze. taka jest moja rada. ale zrób jak uważasz. ten mój koleś to ma tutaj nik LEOPARD facet naprawdę wie co mówi. co do twojego pytania czy coś trzeba robic z ECU to nic nie trzeba robic. wyjmujesz stare wtryski wkładasz drugie na nowych podkładkach miedzianych i je skręcasz śrubami na 20Nm załapujesz nakrętki od przewodów i pare obrotów rozrusznikiem aby sie odpowietrzył układ skręcasz je i odpalasz. zadnego kąta nie regulujesz. co do odczucia to ja nic nie odczułem. jedynie co to silnik zaczoł elastyczniej pracować. po założeniu wtrysków zyskasz maź z 6KM. ja do tego mam zrobiony program i w tej chwili mam 118KM 324Nm. i jestem tak :-D uhahany z tego
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez leopard » 15 cze 2008, o 01:45

scols11 napisał(a):Racja jest taki silnik 2.5 tdi ale to juz pompowtryski :-|

to nie są pompowtryski ...

[ Dodano: 2008-06-15, 01:56 ]
dawidg87 napisał(a):chciałem się dowiedzieć czy do mojego 1Z bez problemu będą pasować wtryskiwacze od AFN lub od AXG? Czy będzie potrzebna jakaś przeróbka w silniku aby się zmieściły?
-Czy po zmianie wtryskiwaczy na tez z AFN lub te 0,216mm jest konieczna zmiana ECU od razu? Czy na orginalnym z 1Z bez problemu będzie to chodzić i wzrost mocy będzie odczuwalny?


tak będą pasowały - AXG to wtryskiwacze z transportera - bardzo wydajne wtryski (.216) - AFN/ASV to .206 - różnica między AFN/ASV to ciśnienie otwarcia pilota - AFN 190 bar ASV 220 bar

ECU zostaje to samo - nie musisz go zmieniac - wzrost mocy będzie minimalny ~5 KM bez ingerencji w soft
mapa paliwa to nie wszystko - wydaje mi się że będzie potrzebny ci tuner do zmiany softu - jeśli chcesz dodac pare(naście) KM swojemu autu

BTW - poszukaj sobie dobrych wtrysków od ASV'a - do tego zmiana softu (w zalezności od kondycji silnika i tunera) powinny dać przyrost mocy ~ 110/115 KM
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez dawidg87 » 15 cze 2008, o 08:00

ja do tego mam zrobiony program i w tej chwili mam 118KM 324Nm. i jestem tak :-D uhahany z tego


SotoM i jak odczucia po tym modzie? pochwal się :D jaka różnica między jazdą 90KM a 118KM ? :D

No i czy mógłbyś przybliżyć jakoś to co napisałeś "ja do tego mam zrobiony program" :D kto Ci robił program, gdzie i jak? :D i czy 118KM to max jakie można uzyskać po tego typu modyfikacji, zmiana wtrysków + program?? ale to przy ASV no ale jak bym założył te (.216) AXG to wtedy więcej uzyskać można?
dawidg87
Badacz tematu
 
Posty: 170
Dołączył(a): 26 gru 2007, o 14:52
Lokalizacja: Żywiec

Postprzez SotoM » 15 cze 2008, o 11:24

dawidg87 napisał(a):
ja do tego mam zrobiony program i w tej chwili mam 118KM 324Nm. i jestem tak :-D uhahany z tego


SotoM i jak odczucia po tym modzie? pochwal się :D jaka różnica między jazdą 90KM a 118KM ? :D

No i czy mógłbyś przybliżyć jakoś to co napisałeś "ja do tego mam zrobiony program" :D kto Ci robił program, gdzie i jak? :D i czy 118KM to max jakie można uzyskać po tego typu modyfikacji, zmiana wtrysków + program?? ale to przy ASV no ale jak bym założył te (.216) AXG to wtedy więcej uzyskać można?

jeśli chcesz wiecej sie dowiedziec to porozmawiaj sobie z tym osobnikiem który jest nad twoim ostatnim postem. LEOPARD.- gość ma łep na karku. jak moj golf lata to jego zasługa. on robił mi program. tak na marginesie- 118KM to wyszło prawdopodobnie na delikatnie pekniętej rurze gumowej od turbo. musze jeszcze raz pojechać na hamownie i go zbadać. powiem ci że różnica jest okrutna. naprawde czuc na tyłku i na plecach jak cie wciska w oparcie. ja w pracy jeżdziłem ruznymi VWejami i naprawde to co mi Leopard zrobił to jest.......jestem poprostu tak :hyhy: :-o
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi


- - - Fahrschule Warschau



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 34 gości