Nowicjusz

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Nowicjusz

Postprzez Krowinio » 4 sty 2008, o 17:25

Witam serdecznie wszystkich posiadaczy wspaniałego Golfa III. W przyszłym tyg stane się posiadaczem Golfa III GTD, rok produkcji 1993 i za nim wsiąde do niego chciałbym sie dowiedziec w jaki sposób najefektowniej go eksploatowac. Ogólnie rzecz biorąc prosiłbym o pare podstawowych rad jak jeżdzić co tankować, czym odżywiać silnik?? z gory dziękuje za podpowiedzi.
Krowinio
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 4 sty 2008, o 17:19
Lokalizacja: Świętochłowice

Nowicjusz

 

Postprzez kajtek » 4 sty 2008, o 17:58

Zimą warto lać lepszy olej napedowy niż zwykły przykładowo verve albo poprostu tankować na dobrej stacji.Po za tym na początek ważne jest powymieniać filtry olej rozrząd (chyba że jeszce nie ma tej potrzeby) i pilnować sobie tego żeby autko sie sprawowało.Olej w tym aucie pewnie bedziesz wymieniał na mineralny (ja mam rok starszego GTD i leje mineralny 15w40 Castrol) zreszta zapytasz jaki był lany.Możesz zobaczyć też jak tam twoje świeczki,przy odpalaniu to ważne.Pamietaj że masz diesla z turbina i dlatego jak silnik jest simny to nie wstawiaj mu w podłoge.Myśle że sie autko odwdzieczy jesli bedziesz dbał.
Avatar użytkownika
kajtek
Members
 
Posty: 1559
Dołączył(a): 14 lis 2007, o 12:49
Lokalizacja: ONY Opolskie, NYsa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez virus_wrona » 5 sty 2008, o 01:39

A jak ja miałem Diesla, to odradzano mi tankować Vervę w zimie, bo podobno wydziela się z niej za dużo parafiny. W Orlenie podobno w zimie maja inną ropę niż w lecie, ale Verva ON jest cały rok ten sam. Jesli nie mam racji to mnie poprawcie.
Avatar użytkownika
virus_wrona
Badacz tematu
 
Posty: 232
Dołączył(a): 28 gru 2007, o 02:06
Lokalizacja: Niepołomice

Postprzez Arturro » 5 sty 2008, o 09:58

Widzę ze masz zamiar kupić takiego samego Golfika jakiego mam ja (też 93). jak już wspomniał Kajtek na poczatek filtry olej i rozrząd, możesz jeszcze sprawdzić stan płynu hamulcowego (jeśli będzie do wymiany polecam Ferrodo Racing) i jaką temperaturę wytrzyma plyn chłodzący; a potem jezdzić i pilnować płynów (poziomu, żeby minimum nie przekroczylo), dbać o turbinę. No i jeszcze w zimie (tak poradził mi mój mechanik) na cały zbiornik paliwa przy tankowaniu dolać 0,5 litra denaturatu (w trakcie jazdy łączy się z wodą która jest w oleju napędowym i się wypala), a jak temp spadnie poniżej -15 st. Celsjusza to na zbiornik dolać ok 3 litrów benzyny bezołowiowej (parafina sie nie wydzieli). życze powodzenia i radości z jazdy super autkiem. ;-)
Arturro
Czytacz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 26 lip 2007, o 08:37
Lokalizacja: Zaborów k. Błonia

Postprzez ZIOłO » 5 sty 2008, o 23:46

DENATURAT jest zabójczy dla DISLA zimą do paliwa dolewa się specjalnie do tego celu przeznaczone preparaty uszlachetniające ON i zapobiegające wydzielani się parafiny,a także chroniący przed zamarznięciem paliwa A nie żaden
DENATURAT czy BENZYNA bezołowiowa po prostu SKANDAL.

[ Dodano: 2008-01-05, 22:51 ]
Ten mechanik to chyba bez pojęcia!!!
ZIOłO
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 19 lis 2007, o 19:27
Lokalizacja: KRAKóW

Postprzez nanuk » 7 sty 2008, o 17:41

Witam Kolegę!

Postanowiłem podsunąć Ci kilka wskazówek. Posiadam od okolo 2 lat 1.9 GTD, 1992 r. I z powodzeniem moge stwierdzić że autko jest naprawde mało awaryjne.
Pilnuj Oleju,rozrządu i pasków a bedzie ci służył naprawde długo pomimo tego że rocznik nie jest najmłodszy :)
Podczas odpalania daj mu kilka minut na spokojną prace na niskich obrotach (zimą najpierw odpal a dopiero póżniej zabierz sie za odśnieżanie) to samo dotyczy gaszenia auta, staraj sie pozostawic auto na okolo 30 sekund i dopiero gaś samochód, przedłuża to żywotnosc turbiny. Odradzam stosowanie denaturatu w okresie zimowym, sporo ludzi dodaje w/w ,,specyfik,, do oleju napędowego.

pozdrawiam..
Boże chroń Mnie,przed Demonami w mundurach o niebieskim kolorze..
Avatar użytkownika
nanuk
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 29 gru 2007, o 17:21
Lokalizacja: Biała Podlaska

Postprzez Groch367 » 7 sty 2008, o 19:57

ZIOłO napisał(a):DENATURAT jest zabójczy dla DISLA zimą do paliwa dolewa się specjalnie do tego celu przeznaczone preparaty uszlachetniające ON i zapobiegające wydzielani się parafiny,a także chroniący przed zamarznięciem paliwa A nie żaden
DENATURAT czy BENZYNA bezołowiowa po prostu SKANDAL.

[ Dodano: 2008-01-05, 22:51 ]
Ten mechanik to chyba bez pojęcia!!!



Popieram!!! SKANDAL!!! :-x to dolewanie DENATURATU I BENZYNY wzielo sie z czasow komunistycznych gdzie nie bylo preparatow i dodatkow do oleju napedowego, a swoja droga na chlopski rozum TDI ma inna pompe :roll: i to nie zwykly diesel takie rzeczy to tylko mozna lać do TRAKTORA :lol:
WSZYSCY MAJĄ GOLFA MAM I JA
Avatar użytkownika
Groch367
Badacz tematu
 
Posty: 301
Dołączył(a): 21 wrz 2007, o 21:14
Lokalizacja: Paczków/Wrocław

Postprzez Krowinio » 8 sty 2008, o 22:00

dzięki wielkie za te rady nie mogę się już doczekać aż zastosuje je w moim skarbeńku. a narazie pozostaje mi czekać bo facet trochę leci w kulki:( no ale jak to niemiec. Jeszcze raz wielkie dzięki i jak już dostane mojego skarbeńka to sie pochwale:))
Krowinio
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 4 sty 2008, o 17:19
Lokalizacja: Świętochłowice

Postprzez opolanin » 9 sty 2008, o 17:15

zastosuj sie do tego, pozdro
Czynności które należy przestrzegać w czasie eksploatacji silnika z zapłonem samoczynnym:
1. Nie wolno regulować pomp śrubami regulacyjnymi, a zwłaszcza oplombowanymi (czynność tę niech wykona specjalistyczny zakład naprawczy).
2. Niedomagania w pracy silnika mogą objawiać się przez:
a) zmniejszenie mocy silnika,
b) nierównomierną lub przerywaną pracę,
c) stuki metaliczno-detonacyjne w silniku,
d) wzrost dymienia, zwiększone zużycie paliwa
e) przegrzewanie się silnika.
3. Często przyczyną niedomagań w pracy silnika może być zapowietrzenie się układu zasilania wynikające z nieszczelności układu lub zapchania filtrów. Oznaką zapowietrzania są pęcherzyki powietrza w przewodach przelewowych i wypływające śrubami odpowietrzającymi podczas przepompowania układu.
4. W przypadku wystąpienia rozbiegania się silnika powyżej maksymalnej prędkości obrotowej należy natychmiast przerwać pracę silnika elementami sterowania pompą lub "zdusić" na hamulcu na najwyższym biegu. Niezatrzymanie pracy silnika grozi poważnym jego uszkodzeniem.
5. Niesprawności rozruchowe mogą wynikać z niesprawności podgrzewaczy. Niedopuszczalne jest uruchamianie "na holu" pojazdów z paskiem zębatym w napędzie rozrządu (Volkswagen, Opel).
6. Celem poprawienia własności paliwa zaleca się stosować dodatki uszlachetniające - Diecyl, Iber, a także dodanie naft lub etyliny. Szkodliwe jest stosowanie denaturatu.
7. Poprawna praca silnika zależy od właściwego skojarzenia aparatury paliwowej z samym silnikiem. Najważniejszy jest właściwy kąt początku wtrysku.
8. Dla danego typu silnika należy stosować właściwe, przewidziane instrukcją, rozpylacze, wtryskiwacze, pompy i filtry.
opolanin
 


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 50 gości

cron