przez opolanin » 9 sty 2008, o 17:15
zastosuj sie do tego, pozdro
Czynności które należy przestrzegać w czasie eksploatacji silnika z zapłonem samoczynnym:
1. Nie wolno regulować pomp śrubami regulacyjnymi, a zwłaszcza oplombowanymi (czynność tę niech wykona specjalistyczny zakład naprawczy).
2. Niedomagania w pracy silnika mogą objawiać się przez:
a) zmniejszenie mocy silnika,
b) nierównomierną lub przerywaną pracę,
c) stuki metaliczno-detonacyjne w silniku,
d) wzrost dymienia, zwiększone zużycie paliwa
e) przegrzewanie się silnika.
3. Często przyczyną niedomagań w pracy silnika może być zapowietrzenie się układu zasilania wynikające z nieszczelności układu lub zapchania filtrów. Oznaką zapowietrzania są pęcherzyki powietrza w przewodach przelewowych i wypływające śrubami odpowietrzającymi podczas przepompowania układu.
4. W przypadku wystąpienia rozbiegania się silnika powyżej maksymalnej prędkości obrotowej należy natychmiast przerwać pracę silnika elementami sterowania pompą lub "zdusić" na hamulcu na najwyższym biegu. Niezatrzymanie pracy silnika grozi poważnym jego uszkodzeniem.
5. Niesprawności rozruchowe mogą wynikać z niesprawności podgrzewaczy. Niedopuszczalne jest uruchamianie "na holu" pojazdów z paskiem zębatym w napędzie rozrządu (Volkswagen, Opel).
6. Celem poprawienia własności paliwa zaleca się stosować dodatki uszlachetniające - Diecyl, Iber, a także dodanie naft lub etyliny. Szkodliwe jest stosowanie denaturatu.
7. Poprawna praca silnika zależy od właściwego skojarzenia aparatury paliwowej z samym silnikiem. Najważniejszy jest właściwy kąt początku wtrysku.
8. Dla danego typu silnika należy stosować właściwe, przewidziane instrukcją, rozpylacze, wtryskiwacze, pompy i filtry.