Obrotomierz

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Obrotomierz

Postprzez piontas83 » 7 lip 2009, o 00:25

Ponieważ w moim golfiku nie posiadam obrotomierza to moje pytanie brzmi czy moge podłączyć coś takiego http://moto.allegro.pl/item671949911_ws ... _52mm.html ??
piontas83
Gaduła
 
Posty: 562
Dołączył(a): 14 maja 2009, o 16:03
Lokalizacja: VWierzchucino koło Pucka

Obrotomierz

 

Postprzez Procent » 7 lip 2009, o 00:31

Tak. Tylko trzeba to tak ustawić żeby nie było przekłamań.
Weźmiesz mnie na prostej?? A ja Cię zniszczę na zakręcie!!

Mój Goferek
Avatar użytkownika
Procent
Members
 
Posty: 1771
Dołączył(a): 1 lut 2009, o 19:06
Lokalizacja: (TLW) Włoszczowa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez piontas83 » 7 lip 2009, o 00:36

ale problemów z podłączeniem nie będzie ?? a nie wiesz gdzie dokładnie podlącza sie taki obrotomierz ?? to alternatora ??
piontas83
Gaduła
 
Posty: 562
Dołączył(a): 14 maja 2009, o 16:03
Lokalizacja: VWierzchucino koło Pucka

Postprzez Procent » 7 lip 2009, o 00:41

Niestety tego już nie wiem. Zapytaj Marcinkoz2910 i on bankowo Ci powie bo on siedzi w elektronice. Napisz na PW, a napewno odpisze
Weźmiesz mnie na prostej?? A ja Cię zniszczę na zakręcie!!

Mój Goferek
Avatar użytkownika
Procent
Members
 
Posty: 1771
Dołączył(a): 1 lut 2009, o 19:06
Lokalizacja: (TLW) Włoszczowa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Ramze$ » 7 lip 2009, o 05:44

piontas83, a nie lepiej sprawić sobie licznik z obrotomierzem? Koszt nie jest jakiś strasznie wielki.. A ten obrotomierz w linku ma zbyt szeroką skale jak na Twojego TD, wiecej jak do połowy tej skali na pewno byś nie wykręcił.. No ale zrobisz jak zechcesz, po prostu napisałem ze jest i inna możliwość ;)
Avatar użytkownika
Ramze$
Czytacz
 
Posty: 112
Dołączył(a): 9 cze 2008, o 15:22
Lokalizacja: Ełk [NEL]

Postprzez Bradley » 7 lip 2009, o 10:32

Za 90dych to kupisz spokojnie licznik z klekota z obrotomierzem. Po co sie bawic w jakies pierdy zewnetrzne.
Obrotomierz oczywiscie podlaczasz do kabla wychodzacego z alternatora, chyba, ze alternator nie ma wyjscia na obrotomierz wtedy musisz kupic caly alternator. Jest jeszcze opcja z podpieciem sie pod uzwojenie, zastosowanie dzielnika impulsow (za duzo rezania :) ) Tylko po co skoro sprawdzisz obrotomierz i jak bedzie dzialal to kabel jest juz we wtyczce licznika. Plug and play.
A zeby sprawdzic czy obrotomierz dziala wystarczy wejsc w tryb serwisowy licznika, juz to gdzies opisywalem tutaj.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez leopard » 7 lip 2009, o 11:57

Bradley napisał(a):chyba, ze alternator nie ma wyjscia na obrotomierz wtedy musisz kupic caly alternator

mozesz dołożyc pin - miejsce w obudowie jest fabrycznie ... trochę zabawy z tym jest

Bradley napisał(a):A zeby sprawdzic czy obrotomierz dziala wystarczy wejsc w tryb serwisowy licznika


rozwiń wątek - czym wejść jak wejść w tryb serwisowy licznika - to jest MK 3
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez pablomed » 7 lip 2009, o 12:16

Każdy alternator z MK3 ma wyjście W do obrotomierza. Tam jest mała wtyczka, jeśli są dwa kable w niej to już wyjście W ma swój kabel do licznika, jeśli jest jeden kabel to drugi od styku opisanego W trza pociągnąć do licznika. A z trybem serwisowym chodzi o to że na wyświetlaczu cyfrowym licznika można uzyskać wskazania obrotów, nawet jak licznik nie ma obrotomierza. I sprawdzić w ten sposób czy wszystko jest już podłączone. Funkcja przestaje działać po zgaszeniu silnika i trza programować na nowo, więc na dłuższą metę się nie nadaje do stosowania.Opis łatwo znaleźć Googlami.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Bradley » 7 lip 2009, o 13:37

leopard napisał(a):rozwiń wątek - czym wejść jak wejść w tryb serwisowy licznika - to jest MK 3

Przekreca sie kluczyk w pozycje zaplon, naciska guzik do kasowania km i go trzyma, wylacza sie zaplon, szybko sie przekreca, puszcza guzik i klika 6 razy az pojawi sie cyferka 7, odpala sie silnik i ma sie cyfrowy obrotomierz. Alles.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez leopard » 7 lip 2009, o 16:36

Bradley napisał(a):Przekreca sie kluczyk w pozycje zaplon, naciska guzik

no tak ... człowiek podstaw zapomina :wstyd:
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez marcinkoz2910 » 7 lip 2009, o 21:19

czujnik podłączasz pod pin numer 10 na białej wtyczce od licznika

Pod warunkiem że zadziała ta opcja z cyfrowym obrotomierzem tak jak napisali koledzy wyżej bo jeśli nie to jest więcej kombinacji z instalacją którą trzeba zrobić i pociągnąć od altka do licznika
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości