w kostce zawsze jest pociągnieta instalacja do obrotka, tylko trzeba dokupić nowy licznik. tylko wybierz dobry, tzn skala na liczniku ( 0-200 lub 0-220 lub 20-220 lub 20-240 itd) obrotek też musi być do 5 tyś chyba
A propos obrotomierza.Mój problem jest taki że jeżdże golfem III 1.9 GTD i mój obrotomierz jak to w dieslu (tak samo jaki w TDI) kończy skale na 5.5 tyś obrotów.Lecz obroty mam znacznie wyższe niż tdi przykładowo jadąc za moim kolegą on w tdi ja w gtd na 4 biegu przy stałej predkości 80 km/h jego obrotomierz wskazywał niecałe 2200 a mój 2600 obrotów.Na 5 biegu przy 100 mam 2600 obrotów przy 120 już 3200 przy 140 jakoś 4000 obortów i w samochodzie robi sie już naprawde głośno (przy tej predkości mój kumpel sobie wbija dopero 5 bieg w tdi i jest jeszcze spokój i cisza).Nawet nie sprawdzałem V-max mojego golfa bo mam wrażenie że zamknie obrotomierz.Czy to normalne w GTD???
wiem że te silniki sa inne ale myslałem że wskazówka na obrotomierzu bedzie podobnie pokazywać...Mam to autko od przeszło miesiąca wiec dopiero sie ucze.Poczatkowo myslałem że poprostu predkościomierz albo obrotomierz oszukuje ale skoro piszesz że to normalne...Na 4 to wiecej niż ja raczej nie pojedzie bo ja sie rozpedzilem nim raz troche ponad 160 (wsumie nie rozpedzilem go jeszcze do konca ani razu) wiec na 4 w tdi by też już sie nie chciał rozpedzać.A tak na marginesie wiesz cos wiecej o silniku w moim Golfie?Czemu jest GTD i poprostu TD kiedyś myśalełem że to to samo a niby nie...
wydaje mi się ze GTD to silnik TD i wyposazenie GT stąd razem zrobiło się GTD. GT to dodatkowe listwy na błotnikach, daszek na tylnej klapie, dzielone lapmy itd