Okresowe spadki mocy w 1.9 TDI 90KM 1Z

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Okresowe spadki mocy w 1.9 TDI 90KM 1Z

Postprzez szczepan03 » 9 mar 2011, o 11:03

Dwukrotnie miałem taką sytuację: silnik nagle traci moc i ciężko jest w ogóle ruszyć, na 1 biegu kręci silnik do max 3000obr i na kolejnych to samo. Za pierwszym razem objawy wystąpiły od razu po odpaleniu i utrzymywało się przez całą drogę. Po południu objawy znikły i autko jechało jak należy. Wczoraj było podobnie z tym, że najpierw było ok, później zgasiłem go na chwilę i ponownie odpaliłem żeby jechać dalej i znowu wystąpił spadek mocy. Po przejechaniu paru km w końcu odzyskał moc. Może ktoś miał podobne objawy lub ma jakiś pomysł co to może być? Nie wiem czy ma to coś wspólnego ale obie sytuacje miały miejsce po odpalaniu auta na kable bo padł akumulator. Używałem funkcji "szukaj" ale nie znalazłem odpowiedzi. Nie bylem jeszcze na kompie ale z tego co czytałem to często żadnych błędów nie pokazuje chyba żeby jechać w momencie jak wystąpi muł a to nie takie łatwe skoro silnik sam wraca do prawidłowej pracy.
Golf III 1.9 TDI 90KM '94r.
BMW E36 318i 116KM :D
Avatar użytkownika
szczepan03
Czytacz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 7 lut 2008, o 15:05
Lokalizacja: Sosnowiec

Okresowe spadki mocy w 1.9 TDI 90KM 1Z

 

Postprzez Procent » 10 mar 2011, o 21:48

zaworek n75, przepływka labo poprostu filtr paliwa. Tutaj radzę szukać przyczyny, podepnij go pod vaga. Wstaw logi dynamiczne a chłopaki napewno ci pomogą
Weźmiesz mnie na prostej?? A ja Cię zniszczę na zakręcie!!

Mój Goferek
Avatar użytkownika
Procent
Members
 
Posty: 1771
Dołączył(a): 1 lut 2009, o 19:06
Lokalizacja: (TLW) Włoszczowa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez darkker » 5 kwi 2011, o 02:47

120km/h i ni chuja więcej to zaworek
darkker
Badacz tematu
 
Posty: 202
Dołączył(a): 2 gru 2007, o 20:04
Lokalizacja: Inowrocław

Postprzez szczepan03 » 5 kwi 2011, o 06:00

Jak już pisałem te spadki wystąpiły 2 razy na jakiś czas max 10 min a potem wszystko ok. Wystąpiły one przy rozładowanym akumulatorze, który jak się okazało nadawał się tylko na śmietnik. Po zmianie akumulatora na razie żaden spadek mocy nie wystąpił jeszcze. Na razie czekam i obserwuje. Tak skłaniam się ku akumulatorze bo wydaje mi się, że przez to, może słabsze napięcie szło na pompę paliwa i mniej go podawała? (akumulator miał strzelone cele i nawet prostownik przy nim wariował)
Golf III 1.9 TDI 90KM '94r.
BMW E36 318i 116KM :D
Avatar użytkownika
szczepan03
Czytacz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 7 lut 2008, o 15:05
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez Snejk18 » 5 kwi 2011, o 08:15

Jeżeli spadki mocy przestały się pojawiać po wymianie aku, to może rzeczywiście on coś mieszał(chociaż nie wiem co to mogłoby być).
Jeżeli na razie jest wszystko dobrze, to zostaw to w spokoju i nic nie kombinuj.
Jeśli spadki mocy znowu zaczął się pojawiać, podepnij VAG-a, sczytaj błędy, porób logi dynamiczne, i wstaw je tutaj, to będziemy mogli coś więcej powiedzieć.
Avatar użytkownika
Snejk18
Fanatyk
 
Posty: 1105
Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 22:19
Lokalizacja: Nasielsk

Postprzez maxx » 6 kwi 2011, o 16:56

mi również odcina gaz przy 120-130 km/h myslalem ze to zaworek kupilem nowy problem pozostał bez zmian , podpiety byl pod vag-a nic nie wykazał filtr wymieniony jaka może byc przyczyna ??
Avatar użytkownika
maxx
Badacz tematu
 
Posty: 251
Dołączył(a): 5 lis 2008, o 22:05
Lokalizacja: Ośw

Postprzez Bradley » 6 kwi 2011, o 17:58

maxx napisał(a):podpiety byl pod vag-a nic nie wykazał

logi zrobione?
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez maxx » 6 kwi 2011, o 18:41

obawiam sie ze nie , zostawilem go mechanikowi a jak wrocilem stwierdzil ze wszystko wporzadku i zadnych błedów nie ma :-/
Avatar użytkownika
maxx
Badacz tematu
 
Posty: 251
Dołączył(a): 5 lis 2008, o 22:05
Lokalizacja: Ośw

Postprzez Bradley » 6 kwi 2011, o 20:12

Sczytac bledy potrafi kazdy glupi, wyciagnac z tego jakies wnioski juz gorzej. Jesli auto wpada w tryb awaryjny to musi byc w sterowniku zapisany blad.
To jak bedziesz mial mozliwosc podpiecia to zrob logi dynamiczne i wklej na forum.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez maxx » 6 kwi 2011, o 20:53

ok jutro postaram sie odwiedzić ten zakład i zeby zrobili logi pozdr
Avatar użytkownika
maxx
Badacz tematu
 
Posty: 251
Dołączył(a): 5 lis 2008, o 22:05
Lokalizacja: Ośw

Postprzez marcusblue » 7 kwi 2011, o 10:19

ja miałem podobny objaw, przy 120 nie chciał jechać dalej, pomógł kolega z Żywca który poruszał gruszką (pod turbiną) i problem zniknął i teraz można cisnąć :lol:
hamownia to takie miejsce, gdzie sie chamy spotykają i wymieniają wykresami...
Avatar użytkownika
marcusblue
Czytacz
 
Posty: 52
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 19:37
Lokalizacja: Bielsko- Biała

Postprzez maxx » 7 kwi 2011, o 15:50

Bradley byłem dzis u "pana mechanika" i spotkalo mnie nie miłe zaskoczenie ,on nie wiedzial o czym mowie co to logi dynamiczne :lol: nie znasz może jakiegoś zakladu gdzie mógłbym to zrobić??
marcusblue a co to za kolega ??jest moze na forum? mozna sie z nim jakos skontaktować???pozdr
Avatar użytkownika
maxx
Badacz tematu
 
Posty: 251
Dołączył(a): 5 lis 2008, o 22:05
Lokalizacja: Ośw

Następna strona

- - - bempire.pl



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości