olej

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Postprzez Bradley » 29 mar 2010, o 22:01

SotoM napisał(a):przed wczoraj zmieniłem olej na Valvoliine Max life diesel 10W40 - praca silnika jest całkiem inna - ciszej pracuje silnik z rana go odpalajac i na rozgrzanym - jestem w szoku poważnie panowie i panie....takze ja polecam jestem zadowolony...

A co z zaworkami? Rzadziej sie podwieszaja?
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

 

Postprzez SotoM » 30 mar 2010, o 21:46

Bradley napisał(a):
SotoM napisał(a):przed wczoraj zmieniłem olej na Valvoliine Max life diesel 10W40 - praca silnika jest całkiem inna - ciszej pracuje silnik z rana go odpalajac i na rozgrzanym - jestem w szoku poważnie panowie i panie....takze ja polecam jestem zadowolony...

A co z zaworkami? Rzadziej sie podwieszaja?
wogóle...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez sagon » 30 mar 2010, o 22:19

Żaden castrol 10w40,ba nawet 5w40,czy nawet mobil 10w40,pomijając serię mobil1,to nie oleje syntetyczne,czy też pół syntetyczne.
Są to najzwyklejsze oleje mineralne z większym,lub mniejszym pakietem dodatków syntetycznych,czyli tzw.hydrocraki,a to nic innego,jak nieco ulepszone oleje mineralne.
To,że na bańce pisze 10w40 w żadnym stopniu nie oznacza,że jest to olej pół syntetyczny.
Oznacza tylko klasę lepkości oleju,czyli jego zachowanie w niskich i wysokich temperaturach.
A to tak naprawdę niewiele mówi o oleju,pod względem jego właściwości syntetycznych.
Nawet na bańce niemieckiego,tak zachwalanego castrola 5w40 pisze HC,czyli nic innego,jak hydrocrak.
A więc nic innego,jak zwykły badziew,sprzedawany jako super oliwa,niby sytetyk :lol:

Jedynie liqui molly,valvoline,motul,shell,to rasowe oleje syntetyczne w klasie lepkości 5w40.
To,że mobil 1 jest serią oliw fully syntetic pisać nie trzeba.
Prawdziwych pół syntetyków jest jak na receptę.
I na pewno nie są to oleje opisane jako 10w40,na pewno nie castrole serii magnatec.
W klasie lepkości 10w40 min.tylko motul 6100 jest prawdziwym olejem pół syntetycznym.
Jako jeden z nielicznych spełnia normę 229.3 w tej klasie lepkości.
Inne oleje spełniające tę normę,to już tylko 5w40.

Oleje 15w40,to najgorsze dziadostwo,jakie można wlać do silnika,naprawdę.Nie ma już tańszego.
Te oleje nie nadają się nawet do ciągników rolniczych ursus c-330.
Ktoś,kto leje taki olej do tdi,nie powinien w ogóle takim autem jeździć,bez obrazy ;-) .
To,co dzieje się z tymi olejami w niskich i wysokich temperaturach,trudno opisać.
Jedynie smoła ma podobne właściwości w tak skrajnych temperaturach.

Dla tych,którzy chcą co nieco o oliwach wiedzieć polecam temat:

http://p12.neostrada.pl/oleje.pdf
AFN-185@377 ...było
Następny stage,wałek sdi,11tka,wtryski 0.230,bv43/43a,fmic,przedłużona skrzynia,przód 288/25,tył 256/22.
Avatar użytkownika
sagon
Czytacz
 
Posty: 110
Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:28
Lokalizacja: świętokrzyskie-TKN

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości

cron