olej.

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

olej.

Postprzez dr.pajchiwo » 28 lut 2008, o 17:27

powitac! sluchajcie chlopaki. mam pytanko odnosnie oleju. we wrzesniu wymienialem filtr oleju i co sie z tym wiaze olej. przejechalem 7100 km. sprawdzilem poziom oleju i wyszlo,ze jest ponizej minimum. wlalem z poltora litra i jest troche pod min. czy TD tak maja,ze troche wiecej zuzywaja czy u mnie jest cos nie tak? silnik suchy, nie ma zadnych wyciekow.hmmm...
pozdrawiam
****Volkswagen****Team****Łódź****
Avatar użytkownika
dr.pajchiwo
Czytacz
 
Posty: 85
Dołączył(a): 26 sie 2007, o 10:34
Lokalizacja: Łódź

olej.

 

Postprzez Imper » 28 lut 2008, o 17:50

to pewnie spala ten olej :-/
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez CINKERS » 28 lut 2008, o 17:52

no mi na 10tys nie caly literek wciagnie
Avatar użytkownika
CINKERS
Czytacz
 
Posty: 144
Dołączył(a): 26 maja 2007, o 09:20
Lokalizacja: gdynia

TDI - bierze olej

Postprzez suchy000 » 28 lut 2008, o 23:25

Witam.
Mam problem wiec zglaszam sie do Was o jakas porade, moze ktos wybrnal z podobnego przypadku.

A wiec mam golfika III 1,9 TDI (AHU)
z przebiegiem na liczniku 190tys ale przypuszczam ze przed przyjazdem z niemiec troche go skrecili takze zakladam z 260tys :-)

Problem tego typu... w marcu '07 po kupnie, robilem przeglad generalny (rozrzad, filtry, oleje etc.) wlano mi Shell helixa 5w-40. mechanik mowil ze na pewno lano syntetyka wiec taki wlejemy.
I wszystko bylo ok, euforia po kupnie samochodu :-). potem wakacje, zauwazylem ze troche bierze oleju ale dalo sie wytrzymac.. potem 3500tys km w trasie - polska-czarnogora-polska. i dolalem moze z 0,7...

po 15tys przejechanych w listopadzie, w sumie przez ten okres wlalem z 2-3 litry oleju, zmienialem olej i wlano "mobila1 0w-40 turbo diesel" - niby ze na zime bedzie lepszy..

teraz przejechalem na nim prawie 8tys i juz dolalem 3litry, ostatnio dolalem juz 5w-40 bo myslalem ze ten mobil moze za rzadki byl ale to nic nie pomaga.


Nie wiem z ktorej strony sie do tego zabrac..
opcji jest kilka: albo turbo bierze, albo pierscienie.. albo...

koszt tych powyzszych jest spory wiec nie wiem czy nie sprobowac z ceramizerem i jakims polsyntetykiem (widzialem tez pelne syntetyki 10w-60 np. shell, castrol)


Doradzcie jak sprawdzic co moze byc przyczyna.. jak sprawdzic czy to turbo bierze.. albo po czym zdiagnozowac ze turbo jest ok a to pierscienie.

A moze to normalne ze tyle oleju bierze :-)

Pozdrawiam i goraco dziekuje za odpowiedzi.
AdamS
suchy000
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 22:57
Lokalizacja: Katowice

Postprzez Groch367 » 29 lut 2008, o 12:38

skoro mówisz ze przejechane z 260tys to czas przejść na minerala nie uważasz ? cos mechanik ci źle doradził...

Napisz nam czy kopci i na jaki kolor być moze silnik spala olej, jaka moc może turbo nie padło
WSZYSCY MAJĄ GOLFA MAM I JA
Avatar użytkownika
Groch367
Badacz tematu
 
Posty: 301
Dołączył(a): 21 wrz 2007, o 21:14
Lokalizacja: Paczków/Wrocław

Postprzez suchy000 » 29 lut 2008, o 23:50

Nie wiem jak z tym mineralem, troche sie boje bo potem juz nie ma odwrotu... moze polsyntetyk albo ten syntetyczny 10w60. na razie dolewam po staremu.. i czekam jak bede wymienial caly olej z filtrami.. moze pojsc pozniej w te ceramizery..?

moc.. nie mialem wczesniej stycznosci z dieslami wiec moj TDI jest dla mnie pierwszyzna. dla mnie kreci ok, ogolnie nie bawi mnie ostra jazda wiec rzadko przekraczam 2,8 tys obrotow :-) przy spokojnym przyspieszaniu jest chyba ok natomiast jak wcisne gaz do dechy to w lusterku widze czarna chmure za mna.
natomiast na postoju pali czysciutko, zadnego kopcenia.

Ostatnio dalem sie przejechac tacie i jechalem za nim - wiec przy spokojnej jezdzie ok, przy srednim przyspieszaniu widac ze cos z rury idzie ale ciezko okreslic kolor bo nie jest tego duzo, natomiast po wcisnieciu mocno gazu to juz jechalem w oparach po czarnej chmurce.

Nie mam pojecia czy da sie jakos u mechanika zdiagnozowac w czym lezy problem.. moze badanie sprezania, a moze jest jakis sprzet do diagnozowania turbo bez wyjmowania sprezarki...

z gory dzieki za jakiekolwiek pisemne wsparcie!
suchy000
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 22:57
Lokalizacja: Katowice

Postprzez Groch367 » 1 mar 2008, o 09:06

ten znikajacy olej moze znaleść się w intercoolerze sciag te gumy co ida do turbo i zobacz w te plastikowe rury moze tam ci olej wyrzuca :-o

podobny problem mialem i przy dodawaniu gazu kopcil na czarno bo mialem jedna z tych gum pęknięta i zasysało powietrze z komory silnika przez nią również może wyrzucać olej :roll:

posprawdzaj swojego TDI-ka moze nie jest tak źle te silniki nie są aż tak wadliwe trzeba o nie dbać ;-)
WSZYSCY MAJĄ GOLFA MAM I JA
Avatar użytkownika
Groch367
Badacz tematu
 
Posty: 301
Dołączył(a): 21 wrz 2007, o 21:14
Lokalizacja: Paczków/Wrocław

Postprzez suchy000 » 2 mar 2008, o 10:28

Dzieki, musze zerkanc na turbinke z tej strony.. zastanawiam sie jeszcze tylko jak to z tym olejem jest.. jest sens przechodzic na gestszy..? polsytentyk czy mineral - a moze dalej dolewac syntetyka :-)
suchy000
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 22:57
Lokalizacja: Katowice

Postprzez Groch367 » 2 mar 2008, o 10:45

to zależy tylko i wyłacznie od ciebie ile zamierzasz pojeżdzi tym autkiem, czy zamierzasz go sprzedac, czy stać cię na syntetyka itp

a mineral nie jest w cale jakimś złem ja juz leje minerala MOBILa na liczniku 210tys wiec pora na to. mineral ostatni olej przed remontem... a po remoncie znów syntetyk... potem połsynetyk i tak dalej normalna kolej rzeczy
jak w życiu :-D
WSZYSCY MAJĄ GOLFA MAM I JA
Avatar użytkownika
Groch367
Badacz tematu
 
Posty: 301
Dołączył(a): 21 wrz 2007, o 21:14
Lokalizacja: Paczków/Wrocław

Postprzez suchy000 » 2 mar 2008, o 11:06

remontu raczej nie planuje bo za duzo to kosztuje.. z tego co sie dowiadywalem to okolo 4tys wzwyz.. takze pojezdze a potem sprzedam :-)
suchy000
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 22:57
Lokalizacja: Katowice

Postprzez opolanin » 2 mar 2008, o 23:33

jesli spala tyle oleju to pierscionki masz do wymiany
opolanin
 

Postprzez dr.pajchiwo » 3 mar 2008, o 00:35

opolanin a orientujesz sie moze ile taka przyjemnosc kosztuje? :-P
****Volkswagen****Team****Łódź****
Avatar użytkownika
dr.pajchiwo
Czytacz
 
Posty: 85
Dołączył(a): 26 sie 2007, o 10:34
Lokalizacja: Łódź

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 45 gości