ON verwa

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Postprzez vnv_nation » 5 paź 2008, o 20:15

pracuje od ponad roku na shellu i nigdy nie slyszalem zadnej negatywnej opinii od klientow o paliwie stamtad, wiec powiedz lepiej kuzynowi zeby sobie auto posprawdzal zamiast szukac winy w paliwie ;]
Avatar użytkownika
vnv_nation
Czytacz
 
Posty: 43
Dołączył(a): 23 wrz 2008, o 19:28
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

 

Postprzez Zico63 » 5 paź 2008, o 23:54

Po części się nawet zgadzam: nowoczesne samochody w dobrym stanie (a takimi jeżdzą z powodu ceny paliwa w tej sieci klienci Shella) elektronicznie skorygowały sobie dawki i to "przełknęły", nikt nic nie zauważył, a jego już nie ale czy tak ma być? Mają to tylko "przełknąć"?
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez Maximxxx » 8 paź 2008, o 07:26

Właściwości oleju napędowego określa liczba cetanowa. Ze względu na sposób zapłonu mieszanki olejowo-powietrznej w silnikach diesla, który ma charakter nie iskrowy lecz temperaturowy (samozapłon) nie występuje problem niekontrolowanego spalania paliwa (tzw. stukania, spalania stukowego).

Liczbę cetanową wyznacza się porównując czas zapłonu dla paliwa wzorcowego i analizowanego oleju napędowego, stosując do tego celu specjalne silniki wzorcowe.

Paliwo wzorcowe to zwykle mieszanka cetanu, charakteryzującego się bardzo krótkim czasem zapłonu (wartość 100 w umownej skali) i α-metylo-naftalenu.

Gdy analizowany olej napędowy posiada własności takie jak czysty cetan ma on liczbę cetanową 100. Gdy posiada własności takie jak mieszanka 50:50 cetanu i &-metylo-naftalenu ma on liczbę cetanową równą 50.

W polskiej normie dla olejów napędowych ustalone jest minimum liczby cetanowej, wynoszące 51, ponieważ badania eksploatacyjne silników Diesla wykazały, że paliwa o niższej liczbie niekorzystnie wpływają na silnik (powodując spalanie w rosnącej objętości nad tłokiem, co termodynamicznie jest niekorzystne) i znacznie obniżają ekonomikę jazdy. Generują też większy hałas, a zwiększone zużycie paliwa (przy niezupełnym spalaniu) powoduje zwiększoną emisję sadzy.

Natomiast wzrost liczby cetanowej powyżej 50 wydatnie poprawia własności eksploatacyjne paliwa, praca silnika jest "miękka", łatwiej wchodzi on na obroty, ułatwia rozruch silnika, spowalnia zanieczyszczenie dysz wtryskiwaczy, ogranicza udział cząstek stałych w spalinach i obniża hałaśliwość silnika.

Na rynku jest wiele dodatków do ON, które się dolewa do baku - środek uszlachetniający paliwo.

A dla ciekawskich - Wiecie że paliwo 95 jest mocniejsze niż 98 :) - moge to udowodnić - zresztą były juz testy nawet robione :) - wynik - domyślcie się czy warto przepłacać.
Maximxxx
Czytacz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 23 gru 2007, o 13:27
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez mike102 » 8 paź 2008, o 11:09

Ja ponad rok tylko na Shell jezdze tankowac i nie mam zadnych problemow
Avatar użytkownika
mike102
Badacz tematu
 
Posty: 284
Dołączył(a): 17 gru 2007, o 16:40
Lokalizacja: WR

Postprzez vnv_nation » 8 paź 2008, o 18:37

pb 95 w zadnym wypadku nie jest "mocniejsze" od pb 98, wszystko zalezy od konstrukcji silnika.. wiekszosc aut bedzie napewno lepiej chodzila na 95, ale silniki wysilone, po roznych przerobkach itd duzo lepiej chodza na 98.. wszystko zalezy od konkretnego silnika
Avatar użytkownika
vnv_nation
Czytacz
 
Posty: 43
Dołączył(a): 23 wrz 2008, o 19:28
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Postprzez SotoM » 8 paź 2008, o 19:34

vnv_nation napisał(a):pb 95 w zadnym wypadku nie jest "mocniejsze" od pb 98, wszystko zalezy od konstrukcji silnika.. wiekszosc aut bedzie napewno lepiej chodzila na 95, ale silniki wysilone, po roznych przerobkach itd duzo lepiej chodza na 98.. wszystko zalezy od konkretnego silnika

oczywiscie ze na 95 nie poczujesz tego co jest na 98.logiczne. ja do rok temu jeździłem tylko benzynami. i ja czółem róznice po zalaniu 98.nie to ze jak to niektórzy piszą - rakieta. nie! poprostu czułem i słyszałem ze inaczej silnik pracuje,że auto jest zwawsze... np.moich rodziców opel astra 1.4i 8v 60km. 99r 86tyśkm -mół niesamowity.rodzice tankowali tylko 95.powiedziałem im aby zatankowali sobie 98. poczóli róznice. auto było zwawsze... a jesli chodzi o spalanie to nie wiem. chyba wciaz pali tyle ile fabryka przykazała bo narazie nie słysze ze cos sie skopało ze duzo pali... jak duzo pali to wina paliwa...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Reiven » 8 paź 2008, o 20:12

Ja się nie zgodzę pb98 jest trudniej zapalić niż 95 im większa liczba oktanowa tym mniejsza podatność na zapłon wiec silnik lepiej będzie jeździł na 95 paliwa wysoko oktanowe tankuje się do samochodów rajdowych gdzie jest duże ryzyko spalania stukowego.
VW Power
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Maximxxx » 9 paź 2008, o 06:49

Reiven ma 100% racje !!! Tak jak wcześniej pisałem 95 będzie mocniejsza od 98. Teoria jest prosta. Paliwo na stacji charakteryzuje się dwoma podstawowymi cechami: 1. wartość opałowa inaczej zwana energetyczna (ilość energii jaka uzyskuje się w procesie spalania określonej masy paliwa) oraz zawartość oktanów, które odpowiadają za prędkość spalania oraz odporność mieszanki na spalanie stukowe. Czyli im więcej oktanów tym paliwo spala się wolniej i łagodniej. Wniosek prosty - paliwo które spala się wolniej, zdąży dostarczyć mniejszą ilość energii, a więc silnik auta rozwinie mniejszą moc.

Oczywiście sa wyjątki - mówimy teraz o paliwe wysokooktanowym np Shell V-Power 99+ tu sprawa wygląda inaczej. Moc będzie tu większa nie dlatego że wyższa liczba oktanów, al edlatego że w tym paliwe zastosowano dodatki innego typu niż w standarodowych PB 98. Sa to związki eteryczne, które zawierają duże ilości tlenu - i to właśnie zwiększa moc auta.

Jako ciekawosta auta sportowe zalewane są np paliwem Elf Turbo Max - liczba oktanów 101,7. Dzięki zastosowaniu tego paliwa zmniejszamy tu zjawisko spalania stukowego. A spalanie stukowe do tej pory przyprawia bóle głowy konstruktorom silników. :)
Maximxxx
Czytacz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 23 gru 2007, o 13:27
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez robercik » 10 paź 2008, o 10:28

orlen ma zawyzone ceny paliwa,kupuja paliwa na rynku rosyjskim a ceny winduje jak na swiatowych gieldach, a ja jezdze na oryginalnym rosyjskim paliwie po 3,50 za litr i olewam posrednikow z orlenu,a werwe to niech soie pija prezesi do kawy
robercik
Badacz tematu
 
Posty: 313
Dołączył(a): 23 sie 2008, o 19:06
Lokalizacja: łuków

Postprzez Adam20 » 10 paź 2008, o 19:43

Do mojego TD tankuje V-Power, ropę i w mocy niema różnicy tylko w ilości przejechanych kilometrów, na pełnym baku robię około 80km więcej, paliwo z shell. Pracowałem kiedyś na stacji i wiem co leje.
Avatar użytkownika
Adam20
Czytacz
 
Posty: 83
Dołączył(a): 16 sie 2007, o 21:39
Lokalizacja: Wodzisław Śl

Postprzez SotoM » 11 paź 2008, o 00:45

nooo....jeszcze zeby w polsce można było dostać to paliwo które spełnia normy i posiada skład 95 , 98. 6godzin na wykładach sie nasłuchałem o paliwie, paliwo 98 to dopiero w polce ma skład 95. a 98 to juz ten chyb V-power 99+.
a jeśli chodzi o dizla to ja na plecach czuje różnice jak auto jeździ na zwykłym ON a jak jeździ na ON Ultimate,.. dziekuje. :-)
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez tofik 1,9 » 11 paź 2008, o 22:51

Witam.Sie pracuje na orlenie i jeżdże golfikiem na diesla.powiem wam o moich doświadczeniach z vervą.Uważam ze jest to dobre paliwo jednak jego pełne właściwości odczuwa się po 5-6 krotnym zatankowaniu baku do pełna.Ja zauważyłem w porównaniu z ekodieslem łatwiejsze odpalanie przy niższych temperaturach,łatwiejsze "zbieranie" na niskich obrotach minimalnie lepsze przyspieszenie.Ogólnie uważam że część pozytywnych wrażeń dotyczących tego paliwa wynika z autosugestii że mamy lepsze paliwo...to tak jak umyjemy i nawoskujemy ładnie autko i wydaje nam się ze jedzie szybciej.Jednak test w auto świecie czy motorze jakiś czas temu udowodnił na hamowni że verva jest najlepsza z paliw premium.brały udział w konkursie paliwa orlenu, statoil i bp.pozdro. :ok:
tofik 1,9
Czytacz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 26 kwi 2008, o 19:57
Lokalizacja: kujawy

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 50 gości