przez slawek5t » 26 mar 2012, o 20:36
Już teraz moge coś dać:
Instalacja do wspomagania silnika diesla parą suchą przegrzaną. Trochę teorii. Para sucha przegrzana o temperaturze 130 s.t C. Z historii biorąc, w samolotach Stuka (popularne "sztukasy) instalowano do silnika wtryskiwacze wody o ciśnieniu przekraczającym 300 bar. Odparowana woda oddawała energię przy rozprężaniu i tym samym silnik otrzymywał więcej mocy w takcie pracy. Spotkałem się z autem Peugeot 405 zasilanym silnikiem diesla, gdzie zastosowano konstrukcję opartą o reaktor pary zamocowany na kolektorze wydechowym. W dolot powietrza wmontowano przegrodę zwężająca przepływ powietrza, a tuż za nią wlot pary suchej przegrzanej. Reaktorem była rurka miedziana "ułożona" na kolektorze wydechowym. Woda podawana była ze zbiornika około 10 litrowego zamieszczonego w komorze silnika. Do wody dodawany był na 10 ltr, 0,5 ltr alkoholu denaturowanego. Woda podawana była ze zbiornika za pomocą rurki, a do zbiornika podłączono odprowadzenie z trójnika z przewodu odmy silnika (celem wytworzenia ciśnienia nad wodą w zbiorniku).
Mój golfik