pasek rozrządu

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

pasek rozrządu

Postprzez redies » 26 sty 2014, o 19:38

witam, chciałem zapytać czy zerwanie paska rozrządu w silniku 1,9 SDI spowoduje jakieś większe uszkodzenia czy jest to silnik bezkolizyjny nie wiem dlatego pytam, oraz jeszcze jedno jak sprawdzić zużycie paska wzrokowo lub w inny sposób ponieważ kupiłem niedawno auto i nie wiem kiedy był wymieniany? proszę o fachowe porady
Jeszcze przy okazji chciałbym zapytać jakie oznaczenie ma mój silnik SDI ?
honor&patria
Avatar użytkownika
redies
Czytacz
 
Posty: 58
Dołączył(a): 23 lis 2013, o 21:24
Lokalizacja: opolskie

pasek rozrządu

 

Postprzez hanawald » 26 sty 2014, o 19:43

jak nie jesteś pewny kiedy był wymieniany pasek to lepiej wymienić i mieć czyste sumienie niż póżniej płakać czemu ja nie wymieniłem koszt nie duży a sumienie czyste ;-)
Avatar użytkownika
hanawald
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 21 wrz 2012, o 15:17
Lokalizacja: dobrzyn nad wisłą CLI
Rocznik: 97
Silnik: 1.9 tdi
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez palio » 26 sty 2014, o 19:51

Dokładnie. jak nie wiadomo kiedy wymieniany to lepiej to zrobić od razu. Skutki nie wymienienia na czas mogą być przykre i drogie.

Kod silnika znajdziesz na osłonie rozrządu lub z tyłu w bagażniku na wlepce, która znajduje się pod dywanikiem.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez redies » 26 sty 2014, o 19:59

czyli mam rozumieć, że silnik SDI nie jest silnikiem bezkolizyjnym? czy przy wymianie paska rozrządu wymienic należy napinacz oraz pompę wody? i jeszcze jedno zdjąłem obudowę paska i widzę że pasek jest jakby nowy albo niedawno wymieniony bo widać jeszcze napisy na nim nie jest powycierany co wy na to?
honor&patria
Avatar użytkownika
redies
Czytacz
 
Posty: 58
Dołączył(a): 23 lis 2013, o 21:24
Lokalizacja: opolskie

Postprzez palio » 26 sty 2014, o 20:04

Nie wiem jak jest w SDI. Głównie chodzi mi czy pasek rozrządu napędza pompę wody.

Jak wygląda na nowy to można zaryzykować i wymienić powiedzmy za 40kkm. Przy wymianie wymieniamy pasek i rolki. Pompę wody można wymieniać co 2 wymianę rozrządu.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez krzyś » 26 sty 2014, o 20:11

Dla świętego spokoju kolego zajrzyj do rozrządu bo nie wiadomo czy ktoś zmienił napinacz rolkę a zerwanie paska wiąże sie z poważnymi konsekwencjami. :-|
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez redies » 26 sty 2014, o 20:16

w porządku a więc podlecę do mechanika niech on jeszcze zajrzy i wymienię.

a jeszcze jeden problemik mam jak odpalę i silnik jest zimny to piszczy w okolicy alternatora i paska wielorowkowego, naczytałem się już o tym piszczeniu różnych postów i wywnioskowałem , że może to być rolka napinająca pasek ale proszę jeszcze was o poradę, jak mogę to sprawdzić? czy jak odkręcę tą rolkę ona jest na śrubie to zdejmę pasek? odpalił bym bez paska na chwilę o zobaczył czy to ta rolka czy może ta od alternatora co wy na to?
honor&patria
Avatar użytkownika
redies
Czytacz
 
Posty: 58
Dołączył(a): 23 lis 2013, o 21:24
Lokalizacja: opolskie

Postprzez krzyś » 26 sty 2014, o 20:22

Może być to sam pasek winny, napinacz może ma luz na ramieniu(pręcie) ewentualnie sam napinacz ale także zerknij na koło pasowe na wale najlepiej zrób na nim kreskę markerem zobaczysz czy na gumie się nie ślizga. Rolka napinacza nie skacze?
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez redies » 26 sty 2014, o 20:37

rolka napinacza skacze sobie nieco faktycznie, bicia na kole pasowym nie ma raczej. Czy jak zdejmę rolkę napinacza to pasek mi zejdzie ? pasek wydaje się być nowy ale czytałem, że różnych firm są i niektóre nie piszczą stawiał bym raczej na coś z łożyskiem bo ten dźwięk tak jakby przypominał świszczenie związane z łożyskiem ale mogę się mylić oczywiście. Może zdejmę na chwilę pasek i zobaczę czy piszczenie ustąpi albo posprawdzam poszczególne kółka i tą rolkę a może ta od alternatora ma dość sam nie wiem zacznę chyba od wymiany rolki napinacza bo ona mi się wydaje najbardziej podejrzana jak na razie i od niej chyba słyszalne są te dźwięki nadmieniam, że jak się silnik zagrzeje to przestaje piszczeć i jak dodaję gazu tj zwiększam obroty i zauważyłem, że jak włączę światła a więc dam opór to jak by bardziej piszczy co wy na to?
honor&patria
Avatar użytkownika
redies
Czytacz
 
Posty: 58
Dołączył(a): 23 lis 2013, o 21:24
Lokalizacja: opolskie

Postprzez k0nr4d » 28 sty 2014, o 09:53

Załóż sprzęgiełko na alternator i sprawdź stan łożysk w altku.
Avatar użytkownika
k0nr4d
Gaduła
 
Posty: 424
Dołączył(a): 1 cze 2009, o 21:53
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Reiven » 28 sty 2014, o 10:35

Jeżeli piszczy Ci napinacz to masz wyrobione tulejki ramienia do którego ta rolka jest przykręcana. Pasek zdejmuje się odginając ramię a nie odkręcając rolkę. Może tez piszczeć wulkanizowane koło wału ale raczej stawiam na pręt napinacza. Kod twojego silnika to AEY.
Każdy diesel ma kolizyjny rozrząd, koszt paska i rolek nie jest jakiś wielki więc je wymień. W tym silniku pompa wody napędzana jest paskiem osprzętu a nie rozrządu.
VW Power
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez redies » 28 sty 2014, o 22:41

k0nr4d napisał(a):Załóż sprzęgiełko na alternator i sprawdź stan łożysk w altku.


jakie sprzęgiełko? i jak je tam założyć panowie. Wczoraj wymieniłem rolkę napinacza ale nic to nie dało dalej piszczy ale jak miałem zdjęty pasek i kręciłem kółkiem od altka to był słyszalne huczenie łożyska wydaje mi się że to może byś właśnie to ale kolega pisze też że jakieś tulejki napinacza sam już nie wiem co wymieniać skończy się na wymianie wszystkich rolek zaraZ :lol:
podpowiedzcie mi jakie łożyska idą do mojego altka i jak zdjąć altek wczoraj próbowałem odkręciłem dwie śruby mocujące z boku i dalej siedział jak zaklęty czy coś jeszcze jest do odkręcenia? mile widziane fotki :roll: co się lepiej opłaca kupić używkę altek czy wymieniać łożyska ?
honor&patria
Avatar użytkownika
redies
Czytacz
 
Posty: 58
Dołączył(a): 23 lis 2013, o 21:24
Lokalizacja: opolskie

Następna strona

- - - primitivo di manduria campo marina



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości