Pierwszy silnik diesla pytania początkujące

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Pierwszy silnik diesla pytania początkujące

Postprzez kamil9299 » 4 sty 2013, o 01:16

Witam
Jestem tu nowy i od niedawna jestem posiadaczem golfa 3 1.9 td. Jest to mój pierwszy diesel i mam pare pytać odnośnie silnika a mianowicie. Podczas przyspieszania słysze dziwny dzwięk dobiegający od strony kierowcy jakby jakiegos łożyska albo cos w skrzyni i niewiem co to może być ? wymieniłem pasek klinowy, rolke od napinacza, łożyska koła też ok i pomysły na usterkę sie skonczyły. Druga sprawa to regulacja turbo bo w ogole od początku golfik był strasznie zamulony więc podkręciłem go na paliwie i na gruszce ale czy na gruszce moge wykorzystac maksimum regulacji tak jak mam teraz ? turbo chodzi super ale czy to mu nie zaszkodzi ? Czy podkręcając dawkę paliwa zwiększa się spalanie ? Bo dalej odczówam że się słabo zbiera na niskich obrotach a nigdy niemiałem auta o takiej mocy ... Zaślepiłem egr , kupiłem zawór mbc ale niewiem jak mierzyc to ciśnienie turba podpinam manometr ale dopiero pokazuje coś przy wysokich obrotach oczywiście nie podpiołem go za pomocą trójnika tylko odpiołem węzyk od turba i wpiolem tam manometr czy dobrze zrobiłem ? Jakie są czynności by sprawdzić czy wszystko z tym silnikiem ok a chodzi mi zwłaszcza o podniesienie mocy bo może jest coś do wymiany co go jeszcze zamula ? Dziękuje za odpowiedzi i prosze o cierpliwość. :mrgreen:
kamil9299
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 4 sty 2013, o 00:45
Lokalizacja: Jaworzno

Pierwszy silnik diesla pytania początkujące

 

Postprzez witboy » 4 sty 2013, o 01:23

z kolektora do lda idzie wezyk jego rozcinasz tam dajesz 3 nik i wtedy mierzysz doladowanie
jaka masz turbine t2? t3? krec ja do ok 1 bara jak mocno dawki nie zwiekszysz to spalanie bedzie podobne, najwieksza moc uzyskiwana jest po zastosowaniu boost pina to po taniosci,


ja bym sprawdzil rozrzad i klin na wale bo lubia sie ukrecac a bardziej scinac kliny czyli kolo pasowe bedzie sie gibalo na boki, zrobienie tego wraz z rozrzadem to ok 300 zl a mamy spokoj na pare lat
Avatar użytkownika
witboy
Ekspert
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 28 sie 2011, o 22:55
Lokalizacja: płock
Rocznik: 1993
Silnik: aaz
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez kamil9299 » 4 sty 2013, o 01:40

No tak może dlatego złe ciśnienie mi pokazuje ... jutro przyjdzie ten zawór to myślę że coś z tego wyjdzie. A wtedy cisnienie mam sprawdzać na biegu jałowym ? czy podczas jazdy ? Tak wiem mam zamiar w najbliższym czasie zmienić tego bostpina ale troszkę się tego boje pewnie dlatego że nigdy niemiałem diesla. Posiadam wlasny garaz i trochę dłubie przy tych autach ale niewiem czemu mam takie opory z moim :lol: Hmm podkręce delikatnie to paliwo zobaczymy co się bedzie działo. Tylko niewiem czy to takie na oko nie zaszkodzi lub nie rozreguluje tego ... A co do sprawności motoru to jak sprawdzić czy wszystko jest okej ? Jakie są np objawy nieprawidłowości w wtryskach ? Teraz przypomniałem sobie że rzeczywiście to koło pasowe mi się gibie i przez to mi piszczy pasek klinowy... Ale puki co niemam pieniędzy na rozrząd czy moge zrobić sam ten klin bez wymiany ? czy to dużo roboty ?

[ Dodano: 2013-01-04, 14:27 ]
Z tego co wyczytałem na forum to jest poważna sprawa to gibające się koło pasowe. Wykręce je i zobacze czy to ono jest krzywe czy końcówka wału. Niewiem ile auto chodzilo na tym krzywym kole wiec nawet boje sie tego rozbierać. Oby wymiana koła pomogła ale teraz niewiem z jaka siła dokręcić to koło bo z tego co czytam to ważne.
kamil9299
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 4 sty 2013, o 00:45
Lokalizacja: Jaworzno


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 95 gości

cron