Pisk z pod maski i dym z paska rozrządu.

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Pisk z pod maski i dym z paska rozrządu.

Postprzez piotrekxxx » 8 kwi 2009, o 19:25

Witam
Dziś jadąc jakieś 60km/h coś pod maską zaczęło dziwnie piszczeć zatrzymałem się i nagle pojawił się dym i poczułem smród. Dym uchodził z pod paska rozrządu. Dziwna sprawa była taka , że górny przewód od cieczy był bardzo gorący, dolny zimny i chłodnica była zimna, na wskaźniku pokazywało 90C jednak wydaje mi się, że ten przewód na górze był o wiele bardziej gorący. Ojciec z holował mnie do domu zdjąłem obudowę paska rozrządu i jest cały obudowa trochę okopcona sadzą ale nic po za tym silnika nie chcę odpalać bo boję się, że tylko mu pogorsze. Czy możliwe jest, że padła pompa wody i z stąd te piski i zimny przewód dolny bo nie dawał dużego obiegu na termostat i chłodnicę ?
SILNIK 1,9 TDI AFN
Jak odłączę pasek od alternatora pompy wodnej i od wspomagania nic i uruchomię na moment silnik aby sprawdzić, że to wina pompy wody nic się nie stanie ?
piotrekxxx
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 24 paź 2008, o 07:58
Lokalizacja: Lublin

Pisk z pod maski i dym z paska rozrządu.

 

Postprzez SYLWEEQ79 » 8 kwi 2009, o 22:25

raczej nic ni powinno się stać
Avatar użytkownika
SYLWEEQ79
Members
 
Posty: 596
Dołączył(a): 29 mar 2009, o 22:29
Lokalizacja: PŁOCK / OLSZTYN

Postprzez SotoM » 8 kwi 2009, o 22:38

rozrząd zostaw w spokuju.to ze sobaczyłeś tam pył to standard. taki pył zawsze bedzie sie wytwarzał bo w pewnym stopniu pasek sie zuzywa i go zdzierają rolki i koła rozrządu- takze luz.dla upewnienia mozesz wziąść klucz 19mm wielokatny i pokręcić wałem - beda opory ze wzgledu na cykl spreżania kazdego cylindra. ale skoro dym sie pojawił przy pracujacym silniku tzn ze nie tam jest przyczyna.
Nie myl pojęć - pasek rozrządu a pasek klinowy.
smród poszedł na pewno z paska wielorowkowego tego który napędza alternator i pompę wody- jeśli nie masz klimy. A jeśli masz klimę to pompę wody napędza pasek klinowy (waski)ten sam który napedza pompę wspomagania kierownicy.
teraz tak- jesli zjechany jest pasek wielorowkowy czyli ten szeroki to stanęło koło wolnobieżne alternatora(pasowe)aby je sprawdzić bez sciągania paska potrzebny ci bedzie cienki śrubokrecik aby móc go włożyć w żeberka obudowy alternatora od strony koła pasowego i tam znajduje sie wirnik bedzie widac łopatki to tym śrubokręcikiem spróbuj pchnać ten wirnik w parwą stronę(według ruchu wskazówek zegara)jeśli sie ruszy choć ciupke tzn ze koło wolnobierzne alternatora jest sprawne a staneła deba rolka napinacza tego paska - aby ja sprawdzić to juz musisz pasek zdiąć. a jesli ten sam pasek napedza pompe wody no to też przy okazji ja sprawdz - zobacz czy sie obraca swobodnie i czy nie terkocze. moze delikatnie podjękiwac lub coś w ala skrzypieniu ale to nic poważnego.
co do układu chłodzenia- to ze górny wąż był gorący a dolny nie to nie panikuj - po prostu jeszcze nie otworzył się termostat i dlatego nie było pełnego obiegu.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez piotrekxxx » 9 kwi 2009, o 14:58

Zdjąłem pasek od alternatora, probowałem przekręcić kluczem 19mm wał ale przekręca się tylko parę cm i potem nic da się tylko do tyłu wrócić do poprzedniej pozycji co to może być :( ?
piotrekxxx
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 24 paź 2008, o 07:58
Lokalizacja: Lublin

Postprzez SotoM » 9 kwi 2009, o 17:42

wogole przeczytałeś dokładnie mojego posta?? napisałem ci ze nie bedziesz mógł obracać sobie swobodnie silnikiem - będą miękko narastające opory-ten opór to moment kiedy występuje cykl sówu tłoka w momencie sprezania.
jak wykręcisz świece żarowe to wtedy będziesz sobie mógł obracać swobodnie silnikiem bo wtedy kompresja będzie miała gdzie uciekac.

najlepiej zaporowadź auto do mechanika bo sobie nie radzisz coś...a szkoda abyś coś zepsół w dodaku...bez obrazy ;-)
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez piotrekxxx » 9 kwi 2009, o 17:51

Przeczytałem Posta to nie był opór który jest wytworzony przez sprężanie tylko normalna blokada. Zsunąłem pasek rozrządu i mam pytanie koło zębate na pompie paliwowej mogę tylko obrócić o jakieś 2cm nie więcej możliwe, że to właśnie stawia taki opór ? Wałek rozrządu i korbowy chodzi dobrze zdjąłem pokrywę zaworów również wszystko jest dobrze/
piotrekxxx
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 24 paź 2008, o 07:58
Lokalizacja: Lublin

Postprzez SotoM » 9 kwi 2009, o 20:05

to zalezy o jakie blokowanie ci chodzi - takie ze miekko sie zatrzymywalo czy takie nagłe zatrzymanie sie jakby cos blokowało...??
bo na pompie opór też bedzie i to spory i aby kołem przekrecic to troche trzeba w mocniej pociagnac...
a tak w ogole - to poskładasz ten silnik pozniej...?? :-) rozrzad itd...kat wtrysku potem trzeba ustawić...
a sprawdzałeś podzespoły oprzyżądowania...?
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez piotrekxxx » 9 kwi 2009, o 20:59

Właśnie takie nagłe zatrzymanie jakby coś blokowała początkowo myślałem, że to wał korobowy ale jednak nie to ewidentnie pompa paliwa blokuje nie da się jej przekręcić. Sam silnika składać nie będę wole nie ryzykować chce znaleźć przyczynę tego wszystkiego. Możliwe że padło tylko jakieś łożysko w pompie z stąd to blokowanie ? Jakie zespoły oprzyrządowania masz na myśli?
piotrekxxx
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 24 paź 2008, o 07:58
Lokalizacja: Lublin

Postprzez leopard » 9 kwi 2009, o 23:34

piotrekxxx napisał(a):Wałek rozrządu i korbowy chodzi dobrze
co znaczy dobrze - bez paska rozrządu prędzej czy później tłoki spotkają się z zaworami podczas obracania wałkiem lub wałem

pompa - spróbuj kręcic w przeciwnym kierunku - trzeba użyc sporo siły - spręzyny w pompie są bardzo mocne - nie łatwo pokonac opór spręzyn tłokorozdzielacza ...
element jaki może blokowac to pompa wysokiego ciśnienia - wewnątrz pompy wtryskowej (a raczej połamane łopatki blokujące obrót wałka pompy) :-o
ważne też jest czy kręcisz pompą na sucho czy jest zalana ON ...
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez piotrekxxx » 10 kwi 2009, o 12:57

Już nic nie rozumiem pompa również chodzi, nie ma jakiekolwiek śladu na wałku rozrządu czy wale korbowym wszystkie panewki całe. Nie mam pojęcia skąd ten pisk i dym :(
piotrekxxx
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 24 paź 2008, o 07:58
Lokalizacja: Lublin

Postprzez SotoM » 10 kwi 2009, o 20:07

sprawdź oprzyżadowanie. alternator, pompa wody, wspomagania, rolka napinacza... bedę sie smiał jak to przyczyna gdzieś tam lezy a ty juz zdażyłes rozebrac silnik od góry do dołu....
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez piotrekxxx » 11 kwi 2009, o 18:32

Alternator, pompę wody wspomagania rolki wszystko sprawdziłem na samym początku.
piotrekxxx
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 24 paź 2008, o 07:58
Lokalizacja: Lublin

Następna strona

- - - https://luchspolska.pl/pl/83,79,regeneracja-pomp-hydraulicznych-warminsko-mazurskie



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości