Piszczący pasek wielorowkowy ?

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Piszczący pasek wielorowkowy ?

Postprzez stilgar29 » 29 sie 2011, o 21:22

Witam serdecznie wszystkich jestem tu nowy i proszę o wyrozumiałość :)
Posiadam Golf III GTD 92 rok , motor AAZ bez klimy

Borykam się z problemem piszczącego paska wielorowkowego (Gates). Jakiś czas temu podczas jazdy usłyszałem cykanie świerszcza dźwięk był cykliczna ale występowało rzadko. Do tego wszystkiego zauważyłem bicie napinacza i drganie na pasku wielorowkowym co powodowało buczenie silnika (słychać było nawet w kabinie). Podjechałem do mechanika który powiedział ze koło pasowe wału ma bicie i stąd te drgania. Gdzieś na jakimś forum wyczytałem ze pomaga podmiana kółka alternatora na takie ze sprzęgiełkiem. Po wymianie kółka i pierwszego łożyska alternatora (bo drugie podobno jest ok) oraz wymianie napinacza z rolką wibracja paska ustała. Koło pasowe wału przestało bić........ jeden problem z głowy, natomiast dźwięk cykającego świerszcza jest 2 razy głośniejszy.
Co może być przyczyną takiego problemu ?. Dźwięk ustępuje na chwile jak popryskam od środka pasek wielorowkowy preparatem WD40, wydaje mi się że jak silnik jest rozgrzany cykanie ustępuje na niższych obrotach.

Za pomoc serdecznie dziękuje
KRIS
1.9 TD+i (Boost,11mm,K24,FMIC,DN0SD274) 75@~140
Sprzedany ;(
stilgar29
Czytacz
 
Posty: 30
Dołączył(a): 29 sie 2011, o 20:53
Lokalizacja: Katowice

Piszczący pasek wielorowkowy ?

 

Postprzez star1466 » 29 sie 2011, o 21:49

ja na piszczenie paska uzywam takiego jakby kleju w sprayu do pasków to jest chyba z firmy SRC popytaj w motoryzacyjnym albo w markecie na dziale samochodowym zobacz. pryskasz pasek i na jakiś czas problem z głowy u mnie popiskuje jak jest sucho

[ Dodano: 2011-08-30, 15:25 ]
ta firma to CRC a nie SRC :-P
star1466
Czytacz
 
Posty: 69
Dołączył(a): 2 kwi 2011, o 19:12
Lokalizacja: Tychowo

Postprzez Golfik1986 » 2 wrz 2011, o 22:47

nalej wd40 problem znika ale na chwile
JAK RYCERZE ZAWSZE BRONIMY HONORU {Z}
Avatar użytkownika
Golfik1986
Ekspert
 
Posty: 1325
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 20:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez stilgar29 » 3 wrz 2011, o 18:33

Problem ustał po zmianie paska Gates na Continental 6pk1033

Pozdrawiam
KRIS
1.9 TD+i (Boost,11mm,K24,FMIC,DN0SD274) 75@~140
Sprzedany ;(
stilgar29
Czytacz
 
Posty: 30
Dołączył(a): 29 sie 2011, o 20:53
Lokalizacja: Katowice


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości