Piszczący pasek wielorowkowy

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Piszczący pasek wielorowkowy

Postprzez gmelc » 4 paź 2011, o 20:21

Pasek napędzający alternator i pompę wody caly czas mi piszczy i to bardzo głośno.
Wymieniłem już rolkę, dwa używane napinacze oryginalne miałem ale nie pomogły to kupiłem na alledrogo podróbe ale nówkę - też nie pomogło. Paski miałem dayco, gates'a i teraz bosch. Wszystko to na nic bo pasek wciąż piszczy.

Ma ktos jakiś pomysł jak zlikwidować to piszczenie? Może jest jakaś regulacja o której nie wiem? Jak psikna tam plakiem czy wd40 to na 1 dzień cisza.
Jestem dysortografem - więc nie wytykaj mi błędów ortograficznych :]
gmelc
Czytacz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 3 wrz 2010, o 17:49
Lokalizacja: Roma

Piszczący pasek wielorowkowy

 

Postprzez Snejk18 » 4 paź 2011, o 20:36

A pompę wody sprawdzałeś ??
U mnie było tak, że pompa mi się "skończyła".
Kupiłem jakąś tanią podróbę. Przy okazji powymieniałem paski (mam dwa). Po jakichś dwóch tygodniach zaczął mi pasek popiskiwać. Na początku to zignorowałem, potem próbowałem wymieniać paski ale nie pomagało.
"Przyczyna" znalazła się sama. Któregoś dnia na trasie (na szczęście, dość blisko domu) nowa pompa wody po prostu się poddała (po niecałym pół roku od założenia)
Rozwaliła się tak perfidnie, że wyleciał mi wtedy cały płyn z układu chłodzenia.
Piszczenie było spowodowane tym, że rolka od pompy nie kręciła się tak jak powinna...

Zdejmij pasek wieloklinowy i sprawdź ręką jak chodzi koło od pompy. Powinno się kręcić w miarę lekko i nie może mieś żadnych luzów ma boki.
Avatar użytkownika
Snejk18
Fanatyk
 
Posty: 1105
Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 22:19
Lokalizacja: Nasielsk

Postprzez gmelc » 4 paź 2011, o 20:58

Pompa ganc nowa - skf, zero luzów.
Na alledrogo znalazlem napinacz ze zsprzegielkiem http://allegro.pl/napinacz-paska-vw-gol ... 00163.html podejdzie to do TDI? Może po tym przestanie piszczeć?
Jestem dysortografem - więc nie wytykaj mi błędów ortograficznych :]
gmelc
Czytacz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 3 wrz 2010, o 17:49
Lokalizacja: Roma

Postprzez Snejk18 » 4 paź 2011, o 21:34

gmelc napisał(a):Na alledrogo znalazlem napinacz ze zsprzegielkiem http://allegro.pl/napinac...1823600163.html podejdzie to do TDI?


Nie wiem, czy to w ogóle podejdzie do 1Z-ta... Na aukcji
wypisane są same benzyniaki.
gmelc napisał(a):Może jest jakaś regulacja o której nie wiem?


Jedyna dodatkowa regulacja jest przy pompie od wspomagania (do naciągania drugiego paska).

gmelc napisał(a):Jak psikna tam plakiem czy wd40 to na 1 dzień cisza.

Bo wtedy pasek się po prostu ślizga.

Jak nie pompa, to może altek?? Jak chodzi jego rolka ??
Avatar użytkownika
Snejk18
Fanatyk
 
Posty: 1105
Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 22:19
Lokalizacja: Nasielsk

Postprzez gmelc » 5 paź 2011, o 07:52

No ale regulacja paska pompy wspomagania nie naciąga paska wielorowkowego - czy naciąga?? bo sam już nie wiem
Ściągałem pasek i sprawdzałem wszystkie kółka, rolki itd i nigdzie nie ma luzów.
Może ten napinacz ze sprzęgiełkiem zdał by egzamin, tylko czy ktoś może napisać czy na 100% pasuje czy nie??

edit:
http://www.youtube.com/watch?v=6jiqDYks ... r_embedded znalazłem cuś takiego - chyba ten napinacz z aukcji w dislu?
Jestem dysortografem - więc nie wytykaj mi błędów ortograficznych :]
gmelc
Czytacz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 3 wrz 2010, o 17:49
Lokalizacja: Roma


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości