piszczenie paska klinowego od alternatora

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

piszczenie paska klinowego od alternatora

Postprzez ssiiwwyyy » 5 gru 2013, o 11:35

Witam kolegów. Na zimnym silniku bardzo piszczy pasek od alternatora gdy auto troszkę pochodzi paskudnego dźwięku już nie ma został wymieniony pasek na nowy dalej piszczał doradzili mi wymień napinacz kupiłem nowy taki jaki był zamontowany czyli Obrazek
i dalej piszczy coś nie słychać żeby pasek był za bardzo naciągnięty i też nie jest luźny rolka od napinacza stawia dosyć opór i ma delikatny luz czy to może być jej przyczyna ??
Avatar użytkownika
ssiiwwyyy
Badacz tematu
 
Posty: 352
Dołączył(a): 21 lis 2011, o 18:21
Lokalizacja: Wrocław

piszczenie paska klinowego od alternatora

 

Postprzez k-m-r1 » 5 gru 2013, o 11:52

piszczy pasek czy piszczy pasek bo slizga sie koło wspomagania?

na alternatorze montowane sąsprzegiełka co by pasek nie drgał

pasek piszczy jak wspomaganie ma cieżko
gesty olej na zimnym silniku bądz pompa wysiada ale to pierwsze

pewnie jak skrecisz na max piszczy podobnie bo pasek slizga sie na kole wspomagania czy sie myle???
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez ssiiwwyyy » 5 gru 2013, o 11:57

jak skręcam nie ma różnicy dalej piszczy tak samo jak dodam więcej gazu lub jadę przestaje mam na luz znów piszczy
Avatar użytkownika
ssiiwwyyy
Badacz tematu
 
Posty: 352
Dołączył(a): 21 lis 2011, o 18:21
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez maximus_spi » 5 gru 2013, o 12:35

wymieniłes jeden pasek tzn ten przy altarnatorze czy rowniez ten krotki na dole?? on tez moze byc powodem piskow,ja ostatnio wymienialem ten klinowy od alternatora i jakby piszczenie troche ustało ale nie do końca,na dniach wymienie tez ten krotki na dole bo z tego co widzialem to tez nie jest on w najlepszym stanie.
Avatar użytkownika
maximus_spi
Gaduła
 
Posty: 581
Dołączył(a): 14 lip 2012, o 10:43
Lokalizacja: SPI
Rocznik: 95
Silnik: 1.9 TDI
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez ssiiwwyyy » 5 gru 2013, o 15:03

paski wymieniłem 2 a rolka może być powodem tego ??
Avatar użytkownika
ssiiwwyyy
Badacz tematu
 
Posty: 352
Dołączył(a): 21 lis 2011, o 18:21
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez maximus_spi » 5 gru 2013, o 17:09

moze byc i rolka moze byc i caly napinacz a moze tez byc sprzegielko alternatora...powodow moze byc wiele,na pewno tez ma na to wplyw niska temperatura
Avatar użytkownika
maximus_spi
Gaduła
 
Posty: 581
Dołączył(a): 14 lip 2012, o 10:43
Lokalizacja: SPI
Rocznik: 95
Silnik: 1.9 TDI
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez trybik_gt » 5 gru 2013, o 19:59

Kolego a może problem tkwi w kole pasowym alternatora które jest przykręcone do wału korbowego ?
Być może mylisz klasyczne piszczenie luźnego paska ze "świerszczenia" które wydaje uszkodzony tłumik drgań w tymże kole.
Objaw jest taki że po nagrzaniu silnika owe "świerszczenie" ustaje lub jeśli tłumik jest bardzo zużyty ustaje tylko częściowo.
coś klekocze ale się toczę ;)
Avatar użytkownika
trybik_gt
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 13 lip 2012, o 22:24
Lokalizacja: warszawa

Postprzez duszekwg » 5 gru 2013, o 20:11

Przerabiam teraz to samo w moim 1Z. Nowy pasek, wszystko naciągnięte jak być powinno. Chwile pochodzi i spokój, kiedyś psikłem WD-40 na łożyska w alternatorze, w momencie ucichło wszystko. Co prawda na następny dzień jak odpaliłem to znów to samo, ale zlokalizowałem co jest przyczyną :) Sprawdź też u Siebie łożyska w altku :) Pozdrówka
duszekwg
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 28 paź 2012, o 12:24
Lokalizacja: WG

Postprzez krzyś » 5 gru 2013, o 20:23

trybik_gt napisał(a):Kolego a może problem tkwi w kole pasowym alternatora które jest przykręcone do wału korbowego ?
Być może mylisz klasyczne piszczenie luźnego paska ze "świerszczenia" które wydaje uszkodzony tłumik drgań w tymże kole.
Objaw jest taki że po nagrzaniu silnika owe "świerszczenie" ustaje lub jeśli tłumik jest bardzo zużyty ustaje tylko częściowo.



[quote="trybik_gt"]Kolego a może problem tkwi w kole pasowym alternatora które jest przykręcone do wału korbowego ? :zdziwko: chodzi o koło pasowe z tłumikiem drgań na wale korbowym koledze się coś pomyliło jak pisał :hyhy: sprawdziłbym także ramię napinacza czy luzów nie ma oraz zainwestował w koło pasowe alternatora ze sprzęgłem sam tak mam :-P i pasek nie drga po tym zabiegu
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez trybik_gt » 5 gru 2013, o 20:30

Kolego nie chcę się mądrzyć ale zasugerują ci pewną rzecz.

W alternatorze są stosowane łożyska obustronnie kryte (RS - bieżnia w całości osłonięta gumowym pierścieniem nieprzepuszczającym kurzu i wody).
Uważam że marne są szanse na to iż smar z WD 40 dotarł do łożyska w alternatorze - tym bardziej że łożysko jest umieszczone w korpusie dość głęboko.

Oczywiście mogę nie mieć racji ale. ..

Aktualnie walczę ze "świerszczeniem" paska alternatora, wymieniam wszystko po kolei:
wszystkie paski (altka, pompy wspomagania) + rolka napinacza paska alternatora + kompletna regeneracja alternatora (łożyska, pierścień ślizgowy, szczotki, etc). i nic nie pomogło.
Na chwilę obecną w garażu leży nowe koło pasowe napędu alternatora - zobaczymy czy to będzie przyczyną.

[ Dodano: 2013-12-05, 19:33 ]
krzyś - oczywiście chodzi mi o koło pasowe napędu alternatora.
Sorki za oczywiste niedopowiedzenie.
coś klekocze ale się toczę ;)
Avatar użytkownika
trybik_gt
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 13 lip 2012, o 22:24
Lokalizacja: warszawa

Postprzez ssiiwwyyy » 6 gru 2013, o 12:13

Jak przestanie u mnie wiać :) to nagram wam jak to piszczy i zobaczycie co i jak wygląda u mnie

[ Dodano: 2013-12-06, 14:57 ]
filmik nagrałem co i jak
Avatar użytkownika
ssiiwwyyy
Badacz tematu
 
Posty: 352
Dołączył(a): 21 lis 2011, o 18:21
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez agaga » 6 gru 2013, o 21:06

Witam,
pozwolę się podpiąć pod temat, przepraszam jeśli piszczenie/ świergot, który wydobywa się z mojego golfa nie dotyczy “paska klinowego od alternatora”. Fakty są takie, że odebrałam go od mechanika, miał wymianę oleju, filtrów i ogólny przegląd - Miał ubytek płynu chłodniczego, ale niewielki, w sumie przejechał od czasu kiedy miał wymieniany termostat z płynem dość sporo.
Po dwóch dniach zaczęło coś w nim świergotać. Poniżej filmik, najlepiej słyszalne piszczenie od 30 sekundy
film

Więc - “dobry Bóg zrobił co mógł, a teraz trzeba wezwać fachowca” ;-) Będę wdzięczna za podpowiedzi, czeka mnie w przyszłym tygodniu jazda ~ 1000km i nie wiem czy odstawiać go ponownie do mechanika, czy może przewrażliwiona jestem, wszak to już dziadek z 94 roku i coś popiszczeć czasami musi…, a może się mylę. Jedno wiem, że nie znam się na tym wszystkim co on ma tam w środku, więc wdzięczna będę za wyrozumiałość.
Przejechane ma według licznika 219 tyś, rozrząd był wymieniany przy 202 tyś
agaga
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 6 gru 2013, o 19:56
Lokalizacja: Kraków

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości

cron