piszczenie po zapaleniu silnika

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

piszczenie po zapaleniu silnika

Postprzez cezar84 » 2 cze 2009, o 13:29

Witam mam problem z piszczeniem chyba jakichś pasków wcześniej kiedy zapaliłem samochód to po chwili te piszczenie przechodziło a dzisaj zauważyłem że zaczyna się ono nasilać co to może być !!!! pewnie rozrząd który wymieniłęm ostatnio po zakupie samochodu w listopadzie 2005 roku i od tego czasu zrobiłem około 66.000 km
oceńcie co to może być co należy z tym zrobić i na ile to jaest poważna usterka.
Dzięki z góry.
cezar84
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 22 lut 2009, o 11:41
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka

piszczenie po zapaleniu silnika

 

Postprzez Matiuas » 2 cze 2009, o 14:53

Sprawdź pasek alternatora czy nie jest do wymiany i czy nie jest za luźny
Matiuas
Badacz tematu
 
Posty: 204
Dołączył(a): 17 sty 2009, o 00:29
Lokalizacja: Jarosław

Postprzez Stealth » 2 cze 2009, o 15:12

Piszczenie świadczy o zużyciu paska klinowego od alternatora bądź łańcuszka od wspomagania (choć tu mniej prawdopodobne). Sprawdź luz - pasek powinien dać się ukręcić maksymalnie 90 stopni - jeśli jest więcej to będzie znaczyć, że już wymiana zalecana jest. Zły naciąg paska mało prawdopodobny. Koszt niewielki bo zaledwie ok. 30zł.
Avatar użytkownika
Stealth
Members
 
Posty: 1366
Dołączył(a): 4 lip 2007, o 14:42
Lokalizacja: Skrzyszów/Ostrów

Postprzez Repsol » 2 cze 2009, o 16:05

cezar84, pasek rozrządu jest paskiem zębatym więc on nie moze Ci piszczeć. No chyba, że zaciera Ci się rolka prowadząca albo napinająca.

Najczęściej piszczy pasek wspomagania (tego da się naciągnąć obnizając pompę) lub pasek wielorowkowy (alternatora). Za naciąg tego drugiego odpowiedzialny urzadzenie samonapinające w którym to siadają tulejki i ramię ma luz.
Sprawdź czy po uruchomieniu silnika rolka napinajaca wraz z ramieniem skacze po pasku czy porusza się płynnie z minimalnymi wibracjami.

A jeżeli jesteś zielony w tych sprawach, to najlepiej zasięgnij porady jakiegos dobrego mechanika.

PS. Jeżeli posiadasz klimę w aucie to, to co napisałem może się nie pokrywać w pełni z rzeczywistością.
Avatar użytkownika
Repsol
Badacz tematu
 
Posty: 286
Dołączył(a): 9 lut 2009, o 20:28
Lokalizacja: Małopolskie

Postprzez Nowal » 2 cze 2009, o 16:54

kolego przejechałes 66 000 km to pora na ponowną wymiane rozrządu, a przy tym wymienisz wszystkie paski. Ja stawiam na pasek alternatora, niech ktos ci zapali auto a ty posłuchaj, albo naciagnij troche pasek i bedizesz widział czy sie poprawiło.
Avatar użytkownika
Nowal
Gaduła
 
Posty: 437
Dołączył(a): 12 sie 2008, o 22:41
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez supermac13 » 4 cze 2009, o 09:44

Repsol napisał(a):cezar84, pasek rozrządu jest paskiem zębatym więc on nie moze Ci piszczeć. No chyba, że zaciera Ci się rolka prowadząca albo napinająca.

Najczęściej piszczy pasek wspomagania (tego da się naciągnąć obnizając pompę) lub pasek wielorowkowy (alternatora). Za naciąg tego drugiego odpowiedzialny urzadzenie samonapinające w którym to siadają tulejki i ramię ma luz.
Sprawdź czy po uruchomieniu silnika rolka napinajaca wraz z ramieniem skacze po pasku czy porusza się płynnie z minimalnymi wibracjami.

A jeżeli jesteś zielony w tych sprawach, to najlepiej zasięgnij porady jakiegos dobrego mechanika.

PS. Jeżeli posiadasz klimę w aucie to, to co napisałem może się nie pokrywać w pełni z rzeczywistością.


właśnie jeśli posiada klimę w aucie to ma to rozwiązanie,z tym że to już rownie dobrze mogą być łożyska (np.alternatora,pompy wspomagania,agregatu od klimy) bo niestety dłuższa jazda samochodem na wyrąbanych tych tulejkach doprowadza do w/w uszkodzeń
Avatar użytkownika
supermac13
Czytacz
 
Posty: 61
Dołączył(a): 14 wrz 2008, o 14:52
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez raf.sie » 4 cze 2009, o 09:52

mi piszczalo to wymienilem alternator na drugi i przestalo. wiec to moze byc lozysko alternatora
co za ......... naród
raf.sie
Badacz tematu
 
Posty: 259
Dołączył(a): 2 mar 2008, o 14:10
Lokalizacja: somewhere

Postprzez Pietraszenko » 2 gru 2009, o 11:37

Mi tez od 2 miesiecy piszczy pasek. najpierw wymieniłem pasek - niewielka poprawa, potem bardziej naciągnąłem, tez pomogło na krótko. Znajomy posypał mi go i rolkę talkiem (pomogło mu w fordzie transicie) niestety bez żadnej poprawy. Obecnie po odpaleniu rano piszczy ponad minutę i sie nagrzewa (nie wiem czy wcześniej sie nagrzewał- nie sprawdzałem latem gdy był cicho...).
Niech mi ktoś powie, czy jesli kupie oryginalny pasek VW to problem zniknie? Bo z tego co widzę, zamiennik nie zasłania wszystkich rowków na rolce, jest ciut węższy... Z tego co mi powiedział mechanik, ten problem w Golfach wystepuje dlatego, że pasek powinien obejmować większośc rolki a w tym przypadku styka się tylko na małej części rolki.
Avatar użytkownika
Pietraszenko
Czytacz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 4 gru 2008, o 19:30
Lokalizacja: Czarnków/WLKP

Postprzez Procent » 2 gru 2009, o 12:03

Ja ori nie mam i jakoś mi nie piszczy. Kupiłem firmy Gates i jestem zadowolony
Weźmiesz mnie na prostej?? A ja Cię zniszczę na zakręcie!!

Mój Goferek
Avatar użytkownika
Procent
Members
 
Posty: 1771
Dołączył(a): 1 lut 2009, o 19:06
Lokalizacja: (TLW) Włoszczowa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Pietraszenko » 2 gru 2009, o 12:57

a masz klimę?
Avatar użytkownika
Pietraszenko
Czytacz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 4 gru 2008, o 19:30
Lokalizacja: Czarnków/WLKP

Postprzez Nowal » 2 gru 2009, o 13:08

kup dobry pasek nie jakies łoki toki i bedize dobrze. Dobrze naciągnij bo inaczej bedzie piszczał. Sa tez specjalne preparaty na piszczenie pasków
Avatar użytkownika
Nowal
Gaduła
 
Posty: 437
Dołączył(a): 12 sie 2008, o 22:41
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez SotoM » 2 gru 2009, o 15:02

zapewne wyrobione są tulejki ustalajace pret od napinacz bądź napinacz(sprężyna) w nim i skacze napinacz przez so powstaje piszczenie.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości