Piszczy i kwiczy przy przyspieszaniu.

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Piszczy i kwiczy przy przyspieszaniu.

Postprzez Bradley » 11 paź 2009, o 23:00

Otoz problem nasila sie z kazdym tygodniem. Nie wiem czy jedno ma zwiazek z drugim bo moga to byc dwie rozne sprawy ale od poczatku.
Najpierw zaczelo smierdziec spalinami w srodku samochodu kiedy nawiew mialem np. na 1 i stalem na skrzyzowaniu. Myslalem ze to od tego ze jezdze na BIO, takze po prostu jako olalem sprawe. Pozniej podczas gwaltownego wcisniecia pedalu gazu bylo slychac pisk, cos na pograniczu pisku od paska i mielenia opon na suchym asfalcie. Zdazylo sie raz podczas przyspieszania, pozniej co kilka wcisniec gazu a teraz juz za kazdym mocniejszym przycisnieciem gazu. W momencie kiedy np mam 3 bieg i powoli dodaje gazu jest cisza, powyzej 2700 slychac juz pisk i tak juz do konca tzn 4tys. Kiedy puszcze pedal gazu i hamuje silnikiem absolutna cisza i nie piszczy. Wcisne do deski i znowu.
Kiedy na biegu jalowym wcisne mocno gaz i odpuszcze to odglos jest taki [psssiuuu] cos na ksztalt psiukania z zelazka z funkcja pary (spytajcie sie swoich kobiet jak nie wiecie jaki to odglos).
Po otwarciu maski widac ze kiedy ktos nacisnie pedal gazu to wydostaja sie spaliny z prawej strony silnika (okolice wtyczki gdzie podlacza sie wtryskiwacz sterujacy, pokrywa zaworow, weze wodne).
Jadac samochodem odglos jest slyszalny po stronie kierowcy (lub tak sie przenosi), wiec nie jest to moim zdaniem odglos od jakiegos paska.
Samochod poza tym przerazajacym piskiem w wysokich partiach obrotow jezdzi normalnie, nie wpada w notlaufa.
Olej jest, plyn chlodniczy jest.

Moja cicha propozycja: sprzeglo? (tylko czy pisk jest mozliwy i na biegu jalowym i z wrzuconym?)
Nieszczelnosc (ale dlaczego moge osiagnac 180-200km/h i raz bedzie to z piskiem a raz bez pisku, w zaleznosci czy odpuszcze gaz i znowu go wcisne, za ktoryms razem albo pisk ustaje albo jest zdecydowanie mniejszy).

Powoli rece mi opadaja.....
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Piszczy i kwiczy przy przyspieszaniu.

 

Postprzez leopard » 12 paź 2009, o 02:30

oglądnij wirniki turbulum ... typowy odglos pokrzywionych łopatek - lub nieszczelnośc na portkach (portki= łacznik elastyczny)
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Bradley » 16 paź 2009, o 19:22

Powodem kwiczenia byla zaslepka EGRu ktora puszczala spaliny bokiem.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez Procent » 16 paź 2009, o 21:18

Ni zdążyłem tego napisać ale też właśnie pomyślałem o EGR. Więc problem rozwiązany :)
Weźmiesz mnie na prostej?? A ja Cię zniszczę na zakręcie!!

Mój Goferek
Avatar użytkownika
Procent
Members
 
Posty: 1771
Dołączył(a): 1 lut 2009, o 19:06
Lokalizacja: (TLW) Włoszczowa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości