Płyn chłodniczy Golf III TDI

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Postprzez Gadom » 31 paź 2010, o 13:11

Jak zapali sie czerwona kontrolka układu chlodzenia to już masz koniec jazdy, bo z kursu chyba pamietasz ze wtedy trzeba jak najszybciej sie zatrzymac i wylaczyc silnik. Wiec raczej nie czekaj chyba ze lubisz takie przygody na trasie :)


Niespodzianek wole nie mieć:P ważne żeby przetrwał jeszcze jutro i trza oddać go do mechanika niech to zrobi.
Avatar użytkownika
Gadom
Badacz tematu
 
Posty: 212
Dołączył(a): 30 paź 2010, o 15:50
Lokalizacja: Piechowice/Jelenia Góra

 

Postprzez Adam.M » 31 paź 2010, o 22:59

Gadom, z mechanikami uwazaj bo jak Cie wyczuja ze chcesz na cacy a nie do konca sie znasz to Cie zaczna skubac z kasy. Zawsze najpierw pytaj sie tutaj na forum, ja sam zaoszczedzilbym pare groszy, gdybym tak robil. Zazwyczaj maly ubytek plynu po prostu sie uzupelnia, ale jesli to faktycznie Twoje nowe auto, to warto zmienic plyn na nowy - będziesz wiedział co masz i tym samym będziesz wiedział co dolewać.

Wczesniej pytaleś o nadmiar oleju w silniku, nie jest to korzystne dla silnika, zdecydowanie zmień mechanika, a nadmiar oleju lepiej odciagnac, chyba jest na to jakis patent ze strzykawką.
Adam.M
 

Postprzez Gadom » 31 paź 2010, o 23:32

No spodziewam się ze mechanik by zdarł kasy, ale problem ze sam tego nie umiem zrobić, pojęcia o tym kompletnego nie mam, zaledwie miesiąc mam auto i prawo jazdy. A rodzice tez blade pojecie i brak prawka, jedynie chce się zapytać znajomego czy umie to zrobić bo tez ma golfa 3, bo tak to już nie wiem
Avatar użytkownika
Gadom
Badacz tematu
 
Posty: 212
Dołączył(a): 30 paź 2010, o 15:50
Lokalizacja: Piechowice/Jelenia Góra

Postprzez Snejk18 » 1 lis 2010, o 00:40

Jeżeli to coś pomoże, to tu

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... termostatu

masz fotoporadę jak wymienić termostat.
Żeby dobrze wymienić płyn trzeba zrobić dokładnie to samo, bo miejsce gdzie siedzi termostat jest najniższym miejscem układu, więc zazwyczaj tam się powinno to robić. Przynajmniej ja tak zrobiłem jak ostatnio wymieniałem płyn.
Ale jednak bez kanału to się nie obejdzie... No i potem może być mały problem, żeby wszystko poprawnie złożyć, żeby nie ciekło. Jeżeli nie czujesz się na siłach, to oddaj to lepiej do warsztatu.
Avatar użytkownika
Snejk18
Fanatyk
 
Posty: 1105
Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 22:19
Lokalizacja: Nasielsk

Postprzez Gadom » 1 lis 2010, o 00:55

Ale jednak bez kanału to się nie obejdzie... No i potem może być mały problem, żeby wszystko poprawnie złożyć, żeby nie ciekło. Jeżeli nie czujesz się na siłach, to oddaj to lepiej do warsztatu.


ładnie wszystko opisane tam jest, ale nie czuje się na siłach :P brak kanału i warsztat to ostateczna opcja jak nie znajdę kogoś kto zrobi po znajomości to :P

[ Dodano: 2010-11-01, 19:56 ]
A powiedzcie mi jeżeli bym już oddał do mechanika to ile gdzieś za wymianę może policzyć? Nawet jeżeli będzie cwany bo widzi ze się nie znam?
Avatar użytkownika
Gadom
Badacz tematu
 
Posty: 212
Dołączył(a): 30 paź 2010, o 15:50
Lokalizacja: Piechowice/Jelenia Góra

Postprzez SotoM » 1 lis 2010, o 21:54

ja biore 80zł za robote.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Adam.M » 1 lis 2010, o 22:03

zalezy gdzie mieszkasz, ja np kiedys za wymiane termostatu i czujnika temperatury, co wiązalo sie ze spuszczeniem plynu chlodniczego, zaplacilem 40 zł, ale wiem ze tam skad pochodze ceny są dwa lub nawet trzy razy niższe niz w duzych miastach
Adam.M
 

Postprzez SotoM » 1 lis 2010, o 22:18

a masz wspomaganie kierownicy?? jeśli nie to 40-50zł a czujnik wymienić przy spuszczonym płynie to jest zaledwie 2min.robty
a jak trafia się pacjent który ma wspomaganie - do demontażu(odsunięcia) pompa - do tego ukręcające się lub ciężko odkręcające się śruby...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Gadom » 1 lis 2010, o 22:29

No wspomaganie jest, co do miasta to dokładniej Piechowice a to małe Miastko, jutro zadzwonię i się dowiem ile by wziął, w sumie już te 100zł nawet mogę dać ale później już będę widział co tam jest i co tam wlać

[ Dodano: 2010-11-08, 20:10 ]
Powiedzcie mi jedno,jeżeli chce dolać płyn chłodniczy to muszę najpierw wymieszać z woda destylowana?
Avatar użytkownika
Gadom
Badacz tematu
 
Posty: 212
Dołączył(a): 30 paź 2010, o 15:50
Lokalizacja: Piechowice/Jelenia Góra

Postprzez sagon » 24 lis 2010, o 21:35

Gadom napisał(a):Powiedzcie mi jedno,jeżeli chce dolać płyn chłodniczy to muszę najpierw wymieszać z woda destylowana?


Płyn chłodniczy,to już gotowy środek,którego nie wolno mieszać z żadną wodą,a zwłaszcza przed zimą.
Co innego koncentrat płynu chłodniczego,ten należy bezwzględnie rozcieńczyć,wymieszać z wodą,najlepiej destylowaną,w odpowiednich proporcjach.
Na ogół jest to pół na pół.

Do siników wyprodukowanych do 1996 producent przewidział normę g11,czyli niebieski,natomiast od 97 to już g12,czerwony.
Tak zaleca producent,natomiast rzeczywistość jest z goła odmienna.
Płyn chłodniczy,podobnie jak inne płyny też należy systematycznie wymieniać.
Z czasem traci on swoje podstawowe właściwości,jak każdy płyn.Dlatego warto przed zimą zalać układ odpowiednim dla danego silnika środkiem.
AFN-185@377 ...było
Następny stage,wałek sdi,11tka,wtryski 0.230,bv43/43a,fmic,przedłużona skrzynia,przód 288/25,tył 256/22.
Avatar użytkownika
sagon
Czytacz
 
Posty: 110
Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:28
Lokalizacja: świętokrzyskie-TKN

Postprzez Gadom » 28 lut 2011, o 19:53

Z czego co mi powiedział doświadczony kierowca, który tez ma golfa 3(znajomy rodziców) ze ilość płynu to bez paniki spokojnie jeszcze przejeżdżę zimę, a wymieniać nie muszę bo sprawdzał miernikiem mówił ze wszystko jest w pozadku wiec po zimie się będę martwił chyba ze jednak kontrolka się zaświeci ale dzięki za informacje :P

EDIT:
Zrobię małe odnowienie tematu, bo chce wymienić w końcu płyn i nie wiem co odłączyć żeby go odlać, i teraz pytanie w książce napraw to sam pisze żeby podczas opróżniania włączyć ogrzewanie, a co jak ogrzewanie działa mi w sumie tylko na 4 poziomie?
Avatar użytkownika
Gadom
Badacz tematu
 
Posty: 212
Dołączył(a): 30 paź 2010, o 15:50
Lokalizacja: Piechowice/Jelenia Góra

Postprzez Ramze$ » 1 mar 2011, o 09:02

Gadom napisał(a): w książce napraw to sam pisze żeby podczas opróżniania włączyć ogrzewanie, a co jak ogrzewanie działa mi w sumie tylko na 4 poziomie?

Tak, ale tu nie chodzi o dmuchawę, tylko o środkowe pokrętło ciepło/zimno, przełączasz na "ciepło" po to żeby płyn z nagrzewnicy zleciał.
Gadom napisał(a):a co jak ogrzewanie działa mi w sumie tylko na 4 poziomie?

Masz walnięty bezpiecznik dmuchawy lub jej opornik, ale najprawdopodobniej to drugie.
Avatar użytkownika
Ramze$
Czytacz
 
Posty: 112
Dołączył(a): 9 cze 2008, o 15:22
Lokalizacja: Ełk [NEL]

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 14 gości