Płyn chłodniczy Golf III TDI

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Płyn chłodniczy Golf III TDI

Postprzez Gadom » 30 paź 2010, o 15:54

Witam.

Mam pytanie,ponieważ to mój pierwszy samochód nie do końca jestem zorientowany. Płyn chłodniczy spadł poniżej minimum trochę i nie wiem czy już koniecznie go wymieniać/dolać.
-Jaki płyn chłodzący wlać do Golfa III TDI?
-Czy mogę dolać do obecnego jaki tam jest?
- Ile go mam nalać?
- gdzie się wlewa?
- jeżeli będzie trzeba wymienić cały jak to zrobić?

Z góry dziękuje za Pomoc
pozdrawiam!
Avatar użytkownika
Gadom
Badacz tematu
 
Posty: 212
Dołączył(a): 30 paź 2010, o 15:50
Lokalizacja: Piechowice/Jelenia Góra

Płyn chłodniczy Golf III TDI

 

Postprzez Snejk18 » 30 paź 2010, o 16:26

Jeżeli wiesz co tam jest wlane, to po prostu to dolewasz, żeby znowu był poziom. (Ja nalewam, tak na 75% pomiędzy "min" a "max").

Wlewasz przez zbiorniczek wyrównawczy (kulisty zbiornik z niebieską nakrętką).

Jeżeli nie wiesz co tam jest to skontaktuj się z poprzednim właścicielem, niech Ci powie.

Jeżeli nie będzie chciał Ci powiedzieć z jakiegoś powodu, to wtedy radzę wymienić, bo może być jakiś syf nalany.
Ale jeżeli nie masz garażu z kanałem albo się nie znasz, to radzę odstawić do jakiegoś zaprzyjaźnionego warsztatu.
Avatar użytkownika
Snejk18
Fanatyk
 
Posty: 1105
Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 22:19
Lokalizacja: Nasielsk

Postprzez Gadom » 30 paź 2010, o 16:41

Ciężko będzie się dowiedzieć co tam było lane ponieważ samochód kupowany od kupców(kupili od babki,przygotowali auto do sprzedaży), jest tam chyba jakiś płyn zielony,ale nie jestem pewien. Garażu brak wiec po wszystkich świętych będzie go trza zawieźć do mechanika. Mam nadzieje ze nic się nie przegrzeje, bo już jest za kreska minimum,narazie lampka nie mija i temperatura po rozgrzaniu utrzymuje się 90 stopni

I jeszcze jedno, bo oczywiście przy zdawaniu prawa jazdy uczyli ze jak spadnie już po za minimum to dolać/wymienić ale czy tak jest koniecznie? Bo spadło poza minimum ale kontrolka nie miga a wskaźnik pokazuje te 90 stopni, czy dopiero oddać do mechanika jak kontrolka mnie powiadomi ze już się grzeje?

A jeszcze jedno mi się przypomniało :P Bo jak kupiłem auto jakieś miesiąc temu to oddałem do mechanika żeby wymienił rozrząd,zrobił hamulec ręczny i wymienił filtry i olej. Ostatnio sprawdziłem z ciekawości olej po całej nocy i wykracza po za max(chropowate te wgniecenie) czy to dobrze ?
Avatar użytkownika
Gadom
Badacz tematu
 
Posty: 212
Dołączył(a): 30 paź 2010, o 15:50
Lokalizacja: Piechowice/Jelenia Góra

Postprzez Sivy » 30 paź 2010, o 17:31

Gadom napisał(a): Płyn chłodniczy spadł poniżej minimum trochę i nie wiem czy już koniecznie go wymieniać/dolać.

Mozesz dolac (sa mieszalne), docelowo trzeba go wymienic przed zima, bo jesli masz tam wode wlana z plynem to moze marznac.



Gadom napisał(a):-Jaki płyn chłodzący wlać do Golfa III TDI?


Czy to TDI czy benzyna wlewasz plyn taki sam. Pelno tego w sklepach. Ja uzywam K2 zielonego jakies 20 zlotych za 5 litrow.

Gadom napisał(a): Ile go mam nalać?


Jesli dolewasz to miedzy kreska min. | max.

Gadom napisał(a): gdzie się wlewa?


Snejk18 napisał(a):Wlewasz przez zbiorniczek wyrównawczy (kulisty zbiornik z niebieską nakrętką)


Albo czarna...

Gadom napisał(a): jeżeli będzie trzeba wymienić cały jak to zrobić?


1. Odkrecic korek z kulistego zbiorniczka wyrownawczego.
2. Zdjac obejme z dolnego weza chlodnicy, (morsem) wczesniej podstawiajac naczynie o pojemnosci okolo 4L.
3. Spuszczasz wode/plyn do konca. Ja dmucham ustami :mrgreen: w zbiorniczek wyrownawczy, zeby zlecialo jak najwiecej. Raz plukalem uklad z brudu, specjalnym srodkiem do tego, mozna tez czystym plynem.
4. Zakladasz dolny waz od chlodnicy, zaciskasz obejme. Upewnij sie, ze zrobiles to dobrze, cisnienie moze spowodowac zsuniecie sie weza.
5. Zalewasz uklad plynem przez zbiornik. Mi wchodzi jakies 4 L. Ja nie zakrecam zbiorniczka, pozwalajac na odpowietrzenie sie ukladu. Uciskam weze od chlodnicy, dzieki temu powietrrze wydostaje sie z ukladu.
6. Odkrecasz ogrzewanie za maxa, odpalasz motor.
7. Golf odpowietrza sie praktycznie sam, zassie plyn do ukladu, wiec musisz go dolac w miare potrzeby.
8. Silnik osiaga temp 90C, pare stopni wiecej otwiera sie termostat, Twoj Golf jest gotowy do jazdy.
9, Po paru kilometrach skontroluj ilosc plynu, w razie potrzeby dolej.

Pzdr.
Alten VW Fück Opel ~VAGSTYLE~
Avatar użytkownika
Sivy
Members
 
Posty: 880
Dołączył(a): 25 cze 2008, o 10:00
Lokalizacja: Güttstadt

Postprzez Gadom » 30 paź 2010, o 17:47

1. Odkrecic korek z kulistego zbiorniczka wyrownawczego.
2. Zdjac obejme z dolnego weza chlodnicy, (morsem) wczesniej podstawiajac naczynie o pojemnosci okolo 4L.
3. Spuszczasz wode/plyn do konca. Ja dmucham ustami :mrgreen: w zbiorniczek wyrownawczy, zeby zlecialo jak najwiecej. Raz plukalem uklad z brudu, specjalnym srodkiem do tego, mozna tez czystym plynem.
4. Zakladasz dolny waz od chlodnicy, zaciskasz obejme. Upewnij sie, ze zrobiles to dobrze, cisnienie moze spowodowac zsuniecie sie weza.
5. Zalewasz uklad plynem przez zbiornik. Mi wchodzi jakies 4 L. Ja nie zakrecam zbiorniczka, pozwalajac na odpowietrzenie sie ukladu. Uciskam weze od chlodnicy, dzieki temu powietrrze wydostaje sie z ukladu.
6. Odkrecasz ogrzewanie za maxa, odpalasz motor.
7. Golf odpowietrza sie praktycznie sam, zassie plyn do ukladu, wiec musisz go dolac w miare potrzeby.
8. Silnik osiaga temp 90C, pare stopni wiecej otwiera sie termostat, Twoj Golf jest gotowy do jazdy.
9, Po paru kilometrach skontroluj ilosc plynu, w razie potrzeby dolej.


To jak na pierwszy raz to wole chyba oddać do mechanika, weźmie pewnie za robociznę dużo(albo i nie) ale wole być pewny ze będzie ok :P Albo znaleźć jakiegoś znajomego co potrafi to zrobić :P

Ale jak to jest w końcu? czy jeżeli spadło po niżej minimum to koniecznie muszę już dolewać/wymieniać?

I już wielkie dzięki za szybkie odpowiedzi i pomocne ;)
Avatar użytkownika
Gadom
Badacz tematu
 
Posty: 212
Dołączył(a): 30 paź 2010, o 15:50
Lokalizacja: Piechowice/Jelenia Góra

Postprzez pablomed » 30 paź 2010, o 17:50

między 2 i 3, Zdjąć wszystkie węże dochodzące do pompy wody, po zdjęciu tylko tego od chłodnicy ponad 1/3 objętości płynu zostaje w bloku silnika i nie można wówczas pisać o wymianie tylko o częściowej wymianie. A nie można tego robić ponieważ niema gwarancji że płyny się ze sobą nie pokłócą. Niby zasadniczy składnik czyli alkohol mają taki sam, ale dodatki już nie i mogą ze sobą reagować.
ad 5 potrzeba prawie 6 litrów, 4 litry wchodzą jak się właśnie nie opróżni bloku silnika z płynu
ad 6 włączać ogrzewania nie ma po co niema żadnego zaworu do nagrzewnicy.
ad 8 nie, odpowietrzanie dopiero rozpoczyna się samo dokonywać po otwarciu termostatu więc silnik trzeba nagrzać jeżdżąc czy stojąc bez znaczenia, dopiero wówczas silnik zassie płyn ze zbiorniczka, dolać należy po przestudzeniu silnika, nie odkręcac korka na gorącym bo będzie gejzer.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Sivy » 30 paź 2010, o 17:57

pablomed napisał(a):między 2 i 3, Zdjąć wszystkie węże dochodzące do pompy wody, po zdjęciu tylko tego od chłodnicy ponad 1/3 objętości płynu zostaje w bloku silnika i nie można wówczas pisać o wymianie tylko o częściowej wymianie. A nie można tego robić ponieważ niema gwarancji że płyny się ze sobą nie pokłócą. Niby zasadniczy składnik czyli alkohol mają taki sam, ale dodatki już nie i mogą ze sobą reagować.
ad 5 potrzeba prawie 6 litrów, 4 litry wchodzą jak się właśnie nie opróżni bloku silnika z płynu
ad 6 włączać ogrzewania nie ma po co niema żadnego zaworu do nagrzewnicy.
ad 8 nie, odpowietrzanie dopiero rozpoczyna się samo dokonywać po otwarciu termostatu więc silnik trzeba nagrzać jeżdżąc czy stojąc bez znaczenia, dopiero wówczas silnik zassie płyn ze zbiorniczka, dolać należy po przestudzeniu silnika, nie odkręcac korka na gorącym bo będzie gejzer.


No i mamy gotowy przepis na wymiane wody. pablomed, umie i wie duzo wiecej, wiec zastosuj sie do tego co dodal od siebie.

Gadom napisał(a):Ale jak to jest w końcu? czy jeżeli spadło po niżej minimum to koniecznie muszę już dolewać/wymieniać?


Dolej.
Ostatnio edytowano 30 paź 2010, o 18:03 przez Sivy, łącznie edytowano 1 raz
Alten VW Fück Opel ~VAGSTYLE~
Avatar użytkownika
Sivy
Members
 
Posty: 880
Dołączył(a): 25 cze 2008, o 10:00
Lokalizacja: Güttstadt

Postprzez Gadom » 30 paź 2010, o 18:02

Jak już pisałem,będę się musiał poręczyć kimś kto się na tym zna, bo jak na moje pierwsze auto i wcześniej zero styczności z autem to chociaż te punkty są pięknie opisane to i tak nadal jednak dla mnie to czarna magia, morze znajdę kogoś kto to zrobi przy mnie i się nauczę :P

Dolej.

W tym przypadku,jak już mi mówiłeś ze jak nie wiem co tam jest to lepiej wymienić,wiec będzie trza wymienić . Chociaż czytałem ze płyny można mieszać ale jak to jest ?

Jeszcze raz dzięki wam za pomoc ;)
Pzdr.
Avatar użytkownika
Gadom
Badacz tematu
 
Posty: 212
Dołączył(a): 30 paź 2010, o 15:50
Lokalizacja: Piechowice/Jelenia Góra

Postprzez leopard » 30 paź 2010, o 19:40

pablomed napisał(a):ad 6 włączać ogrzewania nie ma po co niema żadnego zaworu do nagrzewnicy

zabieg ten ma na celu upewnienie się ze w nagrzewnicy nie powstał korek powietrzny ... dzięki otwartem ogrzewaniu bedziesz w stanie to stwierdzić - poza tym tak jak napisałeś - nie ma zaworu = samoistne odpowietrzenie
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Snejk18 » 30 paź 2010, o 20:22

Sivy napisał(a):
Snejk18 napisał(a):Wlewasz przez zbiorniczek wyrównawczy (kulisty zbiornik z niebieską nakrętką)


Albo czarna...


Ja mam akurat niebieski :p
Sivy napisał(a):3. Spuszczasz wode/plyn do konca. Ja dmucham ustami :mrgreen: w zbiorniczek wyrownawczy, zeby zlecialo jak najwiecej.


Zamiast "ust" można użyć kompresora :p

Gadom napisał(a):Ale jak to jest w końcu? czy jeżeli spadło po niżej minimum to koniecznie muszę już dolewać/wymieniać?


W sumie jeżeli jest niewiele poniżej minimum, to nie powinno się nic stać ale jeżeli nie chcesz ryzykować, a masz na uwadze:
pablomed napisał(a):Niby zasadniczy składnik czyli alkohol mają taki sam, ale dodatki już nie i mogą ze sobą reagować.


To dolej po prostu wody destylowanej, nie ma ona żadnych odatków, więc z niczym się nie "pogryzie". Tylko wtedy już raczej przed zimą będziesz musiał płyn wymienić, bo rozcieńczając go podwyższasz mu temperaturę zamarzania.

pablomed napisał(a):ad 5 potrzeba prawie 6 litrów, 4 litry wchodzą jak się właśnie nie opróżni bloku silnika z płynu
.

Mały "ad" to twojego "ad" :p według książka "VW golf - obsługa i naprawa" pojemność układu (przynajmniej w moim 1Z-cie) to 6.3l i mniej więcej tyle mi weszło przy ostatniej wymianie.
Avatar użytkownika
Snejk18
Fanatyk
 
Posty: 1105
Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 22:19
Lokalizacja: Nasielsk

Postprzez Gadom » 30 paź 2010, o 22:07

To dolej po prostu wody destylowanej, nie ma ona żadnych odatków, więc z niczym się nie "pogryzie". Tylko wtedy już raczej przed zimą będziesz musiał płyn wymienić, bo rozcieńczając go podwyższasz mu temperaturę zamarzania.


Dlatego wole jednak nie dolewać wody :P Szkoda ze nie wiem co tam było lane, dolałbym i z głowy, a nie wiadomo co może zrobić mieszanka płynów ;/ Wiec muszę albo znaleźć kogoś kto umie wymienić albo ostatecznie odwiedzić mechanika .
Avatar użytkownika
Gadom
Badacz tematu
 
Posty: 212
Dołączył(a): 30 paź 2010, o 15:50
Lokalizacja: Piechowice/Jelenia Góra

Postprzez Adam.M » 31 paź 2010, o 07:36

Gadom napisał(a):I jeszcze jedno, bo oczywiście przy zdawaniu prawa jazdy uczyli ze jak spadnie już po za minimum to dolać/wymienić ale czy tak jest koniecznie? Bo spadło poza minimum ale kontrolka nie miga a wskaźnik pokazuje te 90 stopni, czy dopiero oddać do mechanika jak kontrolka mnie powiadomi ze już się grzeje?

Jak zapali sie czerwona kontrolka układu chlodzenia to już masz koniec jazdy, bo z kursu chyba pamietasz ze wtedy trzeba jak najszybciej sie zatrzymac i wylaczyc silnik. Wiec raczej nie czekaj chyba ze lubisz takie przygody na trasie :)

Poza tym warto zweryfikować w jakich ilościach ubywa tego płynu być może jest to jakaś nieszcelność układu chłodzenia.
Adam.M
 

Następna strona

- - - Nasze chromowane grzejniki Imers W twojej łazience? Tak teraz to możliwe.



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości

cron