Gadom napisał(a): Płyn chłodniczy spadł poniżej minimum trochę i nie wiem czy już koniecznie go wymieniać/dolać.
Mozesz dolac (sa mieszalne), docelowo trzeba go wymienic przed zima, bo jesli masz tam wode wlana z plynem to moze marznac.
Gadom napisał(a):-Jaki płyn chłodzący wlać do Golfa III TDI?
Czy to TDI czy benzyna wlewasz plyn taki sam. Pelno tego w sklepach. Ja uzywam K2 zielonego jakies 20 zlotych za 5 litrow.
Gadom napisał(a): Ile go mam nalać?
Jesli dolewasz to miedzy kreska min. | max.
Gadom napisał(a): gdzie się wlewa?
Snejk18 napisał(a):Wlewasz przez zbiorniczek wyrównawczy (kulisty zbiornik z niebieską nakrętką)
Albo czarna...
Gadom napisał(a): jeżeli będzie trzeba wymienić cały jak to zrobić?
1. Odkrecic korek z kulistego zbiorniczka wyrownawczego.
2. Zdjac obejme z dolnego weza chlodnicy, (morsem) wczesniej podstawiajac naczynie o pojemnosci okolo 4L.
3. Spuszczasz wode/plyn do konca. Ja dmucham ustami
w zbiorniczek wyrownawczy, zeby zlecialo jak najwiecej. Raz plukalem uklad z brudu, specjalnym srodkiem do tego, mozna tez czystym plynem.
4. Zakladasz dolny waz od chlodnicy, zaciskasz obejme. Upewnij sie, ze zrobiles to dobrze, cisnienie moze spowodowac zsuniecie sie weza.
5. Zalewasz uklad plynem przez zbiornik. Mi wchodzi jakies 4 L. Ja nie zakrecam zbiorniczka, pozwalajac na odpowietrzenie sie ukladu. Uciskam weze od chlodnicy, dzieki temu powietrrze wydostaje sie z ukladu.
6. Odkrecasz ogrzewanie za maxa, odpalasz motor.
7. Golf odpowietrza sie praktycznie sam, zassie plyn do ukladu, wiec musisz go dolac w miare potrzeby.
8. Silnik osiaga temp 90C, pare stopni wiecej otwiera sie termostat, Twoj Golf jest gotowy do jazdy.
9, Po paru kilometrach skontroluj ilosc plynu, w razie potrzeby dolej.
Pzdr.