Podnoszenie mocy silnika 1.9 TD AAZ

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Postprzez dawmor » 11 maja 2014, o 23:42

A jak odczucia po założeniu takiego cuda ? I gdzie oryginalnie montowany jest icek w tdikach?
dawmor
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 11 maja 2014, o 01:25
Lokalizacja: Katowice

 

Postprzez pawelus6 » 12 maja 2014, o 11:41

Odczucia takie, że lepiej zbiera się z dolnego zakresu obrotów.

IC w TDi jest po stronie kierowcy, koło podłużnicy, jak zdejmiesz blendę od stronę kierowcy to widać jego obudowę.
Coś jak tutaj:
http://i5.photobucket.com/albums/y192/lieb22/IC1.jpg
Mój golf Variant
AAZ: KKK K14~1.5Bar, Skrzynia CTN(TDi), dół TDi.
Avatar użytkownika
pawelus6
Gaduła
 
Posty: 575
Dołączył(a): 17 cze 2012, o 18:49
Lokalizacja: Śląsk, Knurów
Rocznik: 0
Silnik: Dziala
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez dawmor » 12 maja 2014, o 19:00

Z czego najlepiej wsadzić IC ? I gdzie ? Jakiś poradnik albo coś ? Zupełnie nie mam natchnienia gdzie go wsadzić...
dawmor
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 11 maja 2014, o 01:25
Lokalizacja: Katowice

Postprzez palio » 12 maja 2014, o 19:05

Możesz wsadzić taki jak jest w TDI. Kolega pawelus6 wrzucił foto gdzie się znajduje i jak wygląda.
Możesz pójść dalej i wsadzić większy ICek zamontowany centralnie.

Polecam lekturę -> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=82&t=57608

W temacie znajdziesz wszystko co Cię interesuje. Miłego czytania.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez pawel1men » 30 cze 2014, o 22:39

Siemka
mam turbo k14 i pompuje mi max o 2 barów, fajnie się jezdzi gdyż doładowanie rośnie przez cały czas i nie spada, a spokojnie się też da tym jezdzić. Moje pytanie jest takie co będzie lepsze ten zestaw co mam, czy t3 ustawione na 1,6 bara? Dodam że z tym doładowanie śmigam już długo i wyścigi na lotnisku itp wytrzymuje.
pawel1men
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 28 paź 2013, o 20:10
Lokalizacja: Chojnice

Postprzez Pozor » 1 lip 2014, o 16:23

no to długo nie pojeździsz na takim doładowaniu :mrgreen: max. boost dla K14 to 1.2 bar wtedy nie ma się o co martwić , co do garrett T3 to ten z golfa II 1.6 TD to taki wstęp na początek który ci pozwoli osiągnąć bezpieczne 1.5 bara , potem możesz go trochę stuningować na taką jaką mam w profilu z LT 2.4 TD .wtedy bezpieczna granica to 1.8 bar i powiem ci szczerze że turbinka da ci taki zapas mocy którego i tak nie osiągniesz :-P
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Postprzez pawel1men » 5 sie 2014, o 00:02

Turbo cały czas pompuje jak pompowało i nic się nie dzieje, a zrobione już kilka ładnych tysi. Nadal nikt nie odpowiedział na moje pytanie "Moje pytanie jest takie co będzie lepsze ten zestaw co mam, czy t3 ustawione na 1,6 bara?", chyba będę musiał sprawdzić :p
pawel1men
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 28 paź 2013, o 20:10
Lokalizacja: Chojnice

Postprzez Biały1471 » 11 sie 2014, o 14:28

witam powiedzcie mi jak zwiekszyc predkosc maksymalna w tym silniku . mam wszystko zrobione co w opisach no prawie wszystko pozna wiekszymi pompami i turbinami a tak wszystko i moj golfik jak szedł 163 tak tyle idzie fakt szybciej osiaga ta predkosc ale wiecej nie chce jechac cos jest nie tak czy ten silnik wiecej nie pojdzie
Avatar użytkownika
Biały1471
Badacz tematu
 
Posty: 161
Dołączył(a): 10 kwi 2011, o 16:05
Lokalizacja: VW GRUP Pruszcz Gdanski

Postprzez pawelus6 » 11 sie 2014, o 18:33

Biały1471 napisał(a):witam powiedzcie mi jak zwiekszyc predkosc maksymalna w tym silniku . mam wszystko zrobione co w opisach no prawie wszystko pozna wiekszymi pompami i turbinami a tak wszystko i moj golfik jak szedł 163 tak tyle idzie fakt szybciej osiaga ta predkosc ale wiecej nie chce jechac cos jest nie tak czy ten silnik wiecej nie pojdzie


Właśnie przez brak modów z pompami i turbinami nie pojdzie szybciej.
Polecam wstawic do tego min K14 (chyba ze już ją masz) to wykręcic na 1.2 Bar, przyt wyzszych predkosciach to ma znaczenie zeby wiecej dobiła ;)
Ogólnie najlepiej zeby mu Vmax podniesc to wsadzic skrzynie z TDi, prędkosc jest znacznie wyższa i silnik tak się nie meczy, warto też -pomyśleć nad IC, chocby podstawowym z TDi
Mój golf Variant
AAZ: KKK K14~1.5Bar, Skrzynia CTN(TDi), dół TDi.
Avatar użytkownika
pawelus6
Gaduła
 
Posty: 575
Dołączył(a): 17 cze 2012, o 18:49
Lokalizacja: Śląsk, Knurów
Rocznik: 0
Silnik: Dziala
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Pozor » 11 sie 2014, o 19:07

dokładnie ja jak miałem ori skrzynię to 180 mi strzeliło :hyhy: a pompy nawet nie ruszałem , wszystko dzięki garrett T3 :padam:
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Postprzez Biały1471 » 11 sie 2014, o 23:12

ale w tdi masz pneumatyczne sprzegło to podejdzie to w aaz ? ktos to przerabiał ?

[ Dodano: 2014-08-12, 14:50 ]
a turbawa k14 podejdzie mi pod kolektor k03 bez przerobek ?
Avatar użytkownika
Biały1471
Badacz tematu
 
Posty: 161
Dołączył(a): 10 kwi 2011, o 16:05
Lokalizacja: VW GRUP Pruszcz Gdanski

Postprzez Pozor » 12 sie 2014, o 16:05

jeżeli też jest na 3 śruby to tak , a skrzynia podejdzie bez problemu , tylko rozrusznik i łapy są inne i sprawdzone ale nie do końca , niektóre karoserie nie mają ori otworów na wysprzęglik i trzeba ciąć ,mój na szczęście miał ale kolega pawelus takiego szczęścia nie miał
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości